Gå til innhold

Anbefalte innlegg

* Jeg er en jente på 21 år som går på p-ringen. Det jeg lurer på er om jeg kan ta den ut ved sex og sette den inn igjen rett etter på?? Typen min synes det er ubehagelig at den er der når vi har sex.(Jeg vet at den kan være ute i 3 timer). også den kvelden jeg setter den inn, kan jeg f.eks. ha sex før jeg setter den inn?

* I et halvt år nå har jeg vert en del deprimert eller gråter av alt mulig. Jeg er en jente som er følsom men ikke så voldsomt. Jeg kan gråte hver dag en uke og av og til en gang i uka. Dette begynner å bli ganske slitsomt og jeg vil gjerne begynne å gjøre noe med det. Typen min er velig flink og trøster meg.Og forholde våres er veldig bra.Jeg gråter for det meste om kvelden og blir veldig fort såret.Har både lest og hørt at det er mange unge som er deprimert for tiden, og ikke gjør noe med d.Nå begynner jo eksamenstiden ogjeg vil ikke ha det sånn lenger. Først trodde jeg det var p-pillene, så jeg sluttet med de og begynte på p-ringen siden de inneholder dobbelt så lite hormoner og trodde d skulle hjelpe...men d gjorde d ikke.

Har dere noen råd til meg??Bør jeg kontakte psykolog?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143064-jente-21lurer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er usikker på om du kan ta ut p-ringen når du har sex, men siden det står at du kan ta den ut i 3 timer så kan du kanskje det. Regner med at den avgir nok hormoner til de 3 timene du har ringen ute? Spør på apoteket, kanskje. Har du ringen på rett plass ettersom kjæresten kjenner den?

Når det gjelder det at du føler deg trist og at du gråter mye så kan det henge sammen med depresjon. Hvis du føler at det er noe som plager deg så syns jeg du skal ta det opp med legen din. Depresjon er en sykdom som det fins behandling for. En fagperson kan vurdere om det du sliter med er vanlige humørsvingninger eller om du trenger behandling. Har du tilgang på helsesøster, skolepsykolog eller lignende så kan du jo snakke med dem først om det er lettere.

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143064-jente-21lurer/#findComment-903311
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...