Gå til innhold

Hva er naturlig på norsk?

Anbefalte innlegg

Gjest elsklingen
Skrevet

Er det naturlig å si honey, elskling, beibi eller noe annet. Hva skal jeg bruke til kjæresten min?

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Er det naturlig å si honey, elskling, beibi eller noe annet. Hva skal jeg bruke til kjæresten min?"

Jeg ville personlig brukt g-streng. Det slår aldri feil.

Når det gjelder ord så bør jenter holde mest mulig kjeft, hente øl og generelt se bra ut.

Gjest elsklingen
Skrevet

"Er det naturlig å si honey, elskling, beibi eller noe annet. Hva skal jeg bruke til kjæresten min?"

Når det gjelder ord så bør jenter holde mest mulig kjeft, hente øl og generelt se bra ut.

Du sier da ikke til kjæresten 'jeg har lyst på deg g-strengen min'?

Skrevet

Trodde du hadde logget av DOL for godt?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du sier da ikke til kjæresten 'jeg har lyst på deg g-strengen min'?

Nei, men bruk av g-streng fungerer langt bedre enn ord.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har nylig logget meg på.

Annonse

Skrevet

Jeg har nylig logget meg på.

Da var nicket ditt et merkelig sammentreff hvis du aldri har vært her før.

Du klarer ikke å lure oss, du har vært her for lenge :o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Da var nicket ditt et merkelig sammentreff hvis du aldri har vært her før.

Du klarer ikke å lure oss, du har vært her for lenge :o)

Dere er nå søte også, og jeg skal derfor la dere få tro hva dere vil! :)

Skrevet

Dere er nå søte også, og jeg skal derfor la dere få tro hva dere vil! :)

Du må jo forstå at når du begynner å skrive om Mullholland Drive blir du avslørt :o)

Jeg tror hva jeg vil og håper i hvert fall at du har det bra.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du må jo forstå at når du begynner å skrive om Mullholland Drive blir du avslørt :o)

Jeg tror hva jeg vil og håper i hvert fall at du har det bra.

I disse påsketider vil jeg ikke være den som rokker ved din tro, men Mulholland Drive er en fantastisk film.

Se den!

Skrevet

I disse påsketider vil jeg ikke være den som rokker ved din tro, men Mulholland Drive er en fantastisk film.

Se den!

Det har jeg gjort og jeg skjønte ikke en dritt. Og jeg gav den til eldstemann til jul. Og han likte den.

Gjest mor i juni
Skrevet

Nei, men bruk av g-streng fungerer langt bedre enn ord.

Og det er helt innlysende at du ikke er SDD. Grei imitasjon, dog..

Han blir sikkert smigret om han leser innleggene dine. :-)

Skrevet

Har ikke denne kjæresten et vanlig navn da??? Hva er i så fall gærnt med det?

Annonse

Bente831365380491
Skrevet

det eneste jeg får til å si er vennen. Alt annet blir litt for unaturlig for meg....

laguna1365380434
Skrevet

Jeg sier "pus" og "elskling" men særlig om jeg er sur eller når jeg vil ha tjenester utført;)(at han skal lage kaffe, gå på butikken e.l).. Ellers bruker jeg stort sett fornavn..

Han fungerer stort sett på samme måte.. Kaller meg søte ting når han vil ha noe, eller når han er sur og bruker det ironisk.

Kjælenavn på engelsk blir teit om man ellers snakker norsk synes jeg..

Tror forøvrig amerikanerne er "flinkere" enn oss med klissete kjælenavn. Jeg har hatt amerikanske kjærester som ikke har spart seg for hverken "honeywaffle" eller "pumpkinpie" O.l.. Det var MYE og ofte matrelatert..;)

(Princess er IKKE et kosenavn forresten,jeg har bare hørt det brukt om en skal settes på plass for å f.eks sjefe. Motstykke til "Captain" som heller ikke brukes positivt..)

Det falt meg litt unaturlig å gjengjelde i grunn..;)

Jentene der borte tar også mer i når de adresserer veninner. " Honey" og"darling" brukes mellom veninner.

Babe og Baby er litt harry og må brukes med forsiktighet.. Det KAN være kult om det brukes med sans og teft;)

Dette var i grunn veldig på siden, men jeg synes det er en litt festelig kulturforskjell.

På norsk kaller vel kjærester hverandre stort sett for "vennen", "skatten" "kjæresten" og "pusen" om de vil ha en klissete profil;)

Skrevet

Savna vel DOL for mye vel, og så er det litt flaut å komme tilbake med samme nick etter avskjedstalen sisst...

;)

Skrevet

Det har jeg gjort og jeg skjønte ikke en dritt. Og jeg gav den til eldstemann til jul. Og han likte den.

Jeg skjønte heller ikke den filmen :( Må se den en gang til, tror jeg.

Gjest saftsuse
Skrevet

Lille klissete poppy honny sussenussebassen min..

blærk!

Skrevet

Jeg syns sånne kosenavn er dillete og tåpelig, og bruker det ikke. Klissete og fjortisaktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...