Gå til innhold

Bør jeg flytte fra han?

Anbefalte innlegg

Gjest aner ikke hva jeg skal gjøre

Jeg og samboeren min har vært sammen i 5 år, og har et barn på 4 år. Problemet er at jeg ikke klarer å stole på han.

Tre ganger har jeg "tatt han på fersken" i å flørte med andre damer.

Første gangen var jeg høygravid, da han åpenlyst flørtet med en kollega i telefonen imens jeg hørte på. I ettertid har han innrømmet at han gikk litt for langt denne gangen.

Andre gangen flørtet han med damen som jobbet i en barneutstyrsbutikk, da vi var der for å kjøpe bilstol til dattera vår. Svigerbroren min var også med, han så på meg med et undrende blikk da samboeren min og damen i butikken stod rett overfor hverandre og flørtet. For det var faktisk det de gjorde. Jeg hadde mest lyst til å begynne å grine og løpe ut av butikken, men jeg gjorde det ikke.

Siste gangen var for bare en måned siden, da det tikket inn en melding på mobilen min som helt tydelig var feilsendt. Det stod: "Siden mannen din er her, så skulle jo jeg ha vært der hos deg". Avsender var samboeren min, som akkurat da var på fest.

I ettertid har jeg presset ut av han at denne meldingen egentlig skulle til en dame som han kjenner. Men han sier at det han skrev bare var "på tull".

Hvor alvorlig synes dere at jeg bør ta dette her?

Samboeren min har også hatt en del kontakt via sms med noen gamle kjærester og elskerinner, noe jeg ikke liker i det hele tatt. (De sender sex-vitser og slikt til hverandre). Han synes at jeg overrreagerer.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143162-b%C3%B8r-jeg-flytte-fra-han/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Ut fra det du skriver over høres det ut som om samboeren din er en flørtende fyr. Det bør du for øvrig vite best av alle. Du ble jo tross alt en gang kjent med han.

Dersom dette er personligheten hans, noe jeg leser ut av innlegget ditt at det er, så ser jeg ikke problemet.

For du tror da ikke han med vitende vilje ville flørtet seriøst med en jente mens du var der? Og inne i en butikk? For ikke å snakke om på telefonen med deg innenfor rekkevidde?

Den SMS-en kan forklares med at han er en sånn flørtende type. Da sender man sånt på spøk. Det trenger ikke å bety noe som helst.

Jeg ser ikke noe galt i å ha kontakt med tidligere elskerinner og kjærester. Jeg har det selv. Veldig mange andre har det også.

Svaret på spørsmålet ditt er med andre ord at du overreagerer veldig!

cinderella1365380680

Jeg synes ikke du overreagerer i det hele tatt.Når han gjør noe som sårer deg,eller gjør deg usikker,så er det galt.Har du fortalt han på en rolig måte at du blir lei deg når han gjør slikt?? Og hva er vitsen med å kontakt med ekskjærester? Det er jo en grunn for at de er ekser..

Forklar han hvordan du føler det,men ikke kjeft på han.Menn lytter bedre når de ikke må i forsvarsposisjon.

Lykke til!!

Gjest Gift i snart 7år

Ut fra det du skriver over høres det ut som om samboeren din er en flørtende fyr. Det bør du for øvrig vite best av alle. Du ble jo tross alt en gang kjent med han.

Dersom dette er personligheten hans, noe jeg leser ut av innlegget ditt at det er, så ser jeg ikke problemet.

For du tror da ikke han med vitende vilje ville flørtet seriøst med en jente mens du var der? Og inne i en butikk? For ikke å snakke om på telefonen med deg innenfor rekkevidde?

Den SMS-en kan forklares med at han er en sånn flørtende type. Da sender man sånt på spøk. Det trenger ikke å bety noe som helst.

Jeg ser ikke noe galt i å ha kontakt med tidligere elskerinner og kjærester. Jeg har det selv. Veldig mange andre har det også.

Svaret på spørsmålet ditt er med andre ord at du overreagerer veldig!

Kanskje han skulle ha jekket seg litt ned,hvis hun reagerer på det? Det kalles å ta hensyn!

ShitDiddelyDo

Kanskje han skulle ha jekket seg litt ned,hvis hun reagerer på det? Det kalles å ta hensyn!

Man kan ikke forvente at en fyr skal forandre sin personlighet. Man kan forvente at fyren er trofast og ærlig, men ikke at han forandrer sin væremåte.

Hun spurte om hun overreagerte, og fikk min mening basert på det hun skrev over.

Verre er det ikke.

Annonse

Hvis dette dreier seg om flørting og ikke noe utenom det, ja så forstår jeg ikke problemet. Inne i en butikk med deg og broren tilstede, han kan da ikke flørte seriøst og ligge med dama etterpå eller hva tror du? La han flørte hvis det ikke dreier seg om noe annet. Flørt selv, nyt det og se hvordan han reagerer. Flørt er ikke farlig.

Gjest Terakotta

Du overreagerer ikke, du reagerer ut fra hvem du er. Liker ikke han det, og ikke klarer å respektere det, så passer dere ikke sammen, dere har rett og slett for forskjellige grenser. Jeg sier ikke at du har rett og han har feil - dere bare ser forskjellige på en ting som er fryktelig viktig i et forhold!

Gjest Terakotta

Man kan ikke forvente at en fyr skal forandre sin personlighet. Man kan forvente at fyren er trofast og ærlig, men ikke at han forandrer sin væremåte.

Hun spurte om hun overreagerte, og fikk min mening basert på det hun skrev over.

Verre er det ikke.

Det finnes ikke noe som heter å OVERREAGERE. Man REAGERER ut fra hva man selv føler er rett. De to har forskjellige terskler på hva som "tillates" i et forhold - og sånne ting MÅ snakkes om - ellers kjsører det seg før eller siden. garantert!

ShitDiddelyDo

Det finnes ikke noe som heter å OVERREAGERE. Man REAGERER ut fra hva man selv føler er rett. De to har forskjellige terskler på hva som "tillates" i et forhold - og sånne ting MÅ snakkes om - ellers kjsører det seg før eller siden. garantert!

Selvsagt, men man kan aldri forlange at en fyr forandrer personlighet.

Dersom personligheten til fyren var et problem når hun møtte han, burde hun holdt seg for god til å gå inn i et forhold med han i utgangspunktet.

Hvis ikke har hun seg selv å takke.

Gjest Terakotta

Selvsagt, men man kan aldri forlange at en fyr forandrer personlighet.

Dersom personligheten til fyren var et problem når hun møtte han, burde hun holdt seg for god til å gå inn i et forhold med han i utgangspunktet.

Hvis ikke har hun seg selv å takke.

enig i det! :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...