Gå til innhold

Ciconia og Maigaard i Århus

Anbefalte innlegg

Gjest vanskelig å velge

Nå vil jeg virkelig sette pris på hjelp fra alle som har erfaringer med enten Ciconia i Århus eller Maigaard i Århus.

Det står mellom disse to alternativene for oss å velge, men vi syns det er vanskelig å velge.

Jeg er intressert i absolutt alt dere måtte ha av erfaring og fortellinger fra disse to stedene.

F.eks. hvordan er det med smertelindring ved egguttak,imøtekommenhet osv.

Har sett Ciconia på bilde på nettsiden deres og så jo flott ut, ikke noe sykehuspreg virket det som.

Hvordan er dette på Maigaard?

Finner ingen bilder av bygningen der eller innvendig i klinikken.

Er hotellene nær klinikkene OK eller har dere noen spesielle å anbefale?

Takker på forhånd for evt.svar og lykke til alle som holder på med eller skal i gang med forsøk nå :-)

Kan legge til at det er vanlig Ivf-forsøk vi skal ha.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143176-ciconia-og-maigaard-i-%C3%A5rhus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikkemorennå

Hei! Selv har jeg kun erfaring fra Maigaard (utenom alt her i Norge da...) Jeg vil absolutt anbefale dem!!!! Det er en liten klinikk med utrolig hyggelige og flinke mennesker! En får alltid svar når en ringe eller sender e-post. Er nettopp blitt gravid, og jeg vet at det er mange her inne med flere forsøk bak seg i Norge som har lykkes der! Vi bodde på hotell Royal i Århus, da tok det 5 minutter opp der til klinikken med taxi. Vi kjøpte en hotellpakke gjennom Color Line, og prisen var ikke noe å si på.Jeg vet at hvis vi skulle valgt en gang til, hadde det blitt Maigaard igjen. Så godt som ingen smerter etter egguttak, jeg og mannen min gikk rett på shopping i 5 timer! Og det har jeg aldri opplevd her i Norge.

Lykke til!

Hei

Forstår godt at dere synes det er vanskelig å velge. Dere vil jo der det er "best" mulig behandling.

Selv anbefaler også jeg Maigaard på det aller varmeste!!!

Men det hører med til historien at vi ikke har vært på Ciconia.

Tror at det for tiden "er flest brukere her inne" som har vært på Maigaard. La ikke det gå negativt ut over Ciconia.

Kan fortelle at jeg har sett hvor Ciconia ligger - midt i et boligstrøk litt i utkanten av byen. Det var i et koselig gammelt hus, mens Maigaard ligger til i "asfaltmiljø" (et nytt ord??) men at det er koselig som bare det inne. En moderne minimalistisk stil.

Dere blir godt ivaretatt hos Maigaard. Men husk at dere faktisk er kunder for dem, slik at som dansker flest vil dette også gjelde for Ciconia. Jeg har sånn sansen for danskene og service-innstillingen deres.

Men med det dere har forestående så er det kjekkt med litt mere enn bare service. Det får dere på Maigaard!! Der får dere en hjertelig og god varme og omtanke!!

Angående smertelindring så tror jeg det er forskjellig fra person til person, og fra gang til gang.

Medikamentene er sikkert av samme sort, og egguttak og innsetting gjør de så godt de kan disse legene uansett.

Har bodd på flere hoteller og vil ikke anbefale det ene foran det andre. Synes det handler mye om økonomi, for der var store forskjeller i pris.

Har bodd på Royal, Guldsmeden, Ritz og La Tour. Dersom dere ikke har bil med er de tre første greie, de er i sentrum av byen og det er shopping rett utenfor døren.

Royal har store rom, deilig mat og stive priser for vår lommebok. Ritz hadde små rom, vanvittig god mat og passe pris. Guldsmeden var et bitte lite hotel, koselig for de som liker det sånn. La Tour hadde store rom, men det er litt mere motell preg eller hva jeg skal kalle det. Du går inn til rommet fra utsiden av bygget, ikke inne i en gang. Spillte ikke noen rolle for vårt vedkommende.

Kommer dere m Colorline kan de tilby hotellpakke sammen med båtreisen.

Ellers har begge klinikker rabattavtaler med ulike hoteller.

Lykke til med valget!!

Og ikke minst lykke til med behandlingen!!

Heisann!

Må si meg ening med Ninni og ikkemorennå. Vi har hatt 3 forsøk hos Maigaard og er kjempefornøyde!! De som jobber der er blide, hyggelige og imøtekommende. Og ikke minst dyktige!! Det er veldig stille og rolig der...ikke noe følelse av "samlebånd".

På det første egguttaket hadde jeg dritvondt..:-( Dette sa jeg fra om på neste uttak så da "pøste" de på med smertestillende..hehe. Og jeg kjente ingenting, selv om de tok ut 14 egg! (på 1. forsøk fikk de ut bare 3...)

Vi har bestilt hotellpakke med Colorline hver gang. De 2 siste gangene lå vi på hotel Royal. Kjempebra hotell. Ligger midt i "smørøyet" med handlegater rett utafor døra!! Greit å bo sentralt, så man kan gå litt ut om kveldene...kino, ut å spise osv..Greit å slippe å ta bilen. Ellers er det bare noen minutter å kjøre til Maigaard. I hotellpakken til Colorline kan man fritt velge blandt div. utvalgte hoteller, og det koster stort sett det samme. Så det ble ikke SÅ dyrt å bo på royal...tror vi betalte mellom 5-6000 sist vi var der. Det var i august 2002. Det var 5 overnattinger inkl. reisa tur/retur med ferja,

Det 3. forsøket vårt resulterte i en nydelig gutt som nå er 1 år!:-D I august reiser vi forhåpentligvis nedover igjen for fryseforsøk. Kjenner jeg gleder meg til å treffe folkene på Maigaard igjen! ;-)

Synes jeg har lest at Ciconia i Århus har lagt ned?? Eller har de kanskje startet opp igjen?

Ønsker deg lykke lykke til med valget.

Håper noen som har vært på Ciconia også kan svare deg:-)

Hilsen fra

Gjest Bare til opplysning :-)

Heisann!

Må si meg ening med Ninni og ikkemorennå. Vi har hatt 3 forsøk hos Maigaard og er kjempefornøyde!! De som jobber der er blide, hyggelige og imøtekommende. Og ikke minst dyktige!! Det er veldig stille og rolig der...ikke noe følelse av "samlebånd".

På det første egguttaket hadde jeg dritvondt..:-( Dette sa jeg fra om på neste uttak så da "pøste" de på med smertestillende..hehe. Og jeg kjente ingenting, selv om de tok ut 14 egg! (på 1. forsøk fikk de ut bare 3...)

Vi har bestilt hotellpakke med Colorline hver gang. De 2 siste gangene lå vi på hotel Royal. Kjempebra hotell. Ligger midt i "smørøyet" med handlegater rett utafor døra!! Greit å bo sentralt, så man kan gå litt ut om kveldene...kino, ut å spise osv..Greit å slippe å ta bilen. Ellers er det bare noen minutter å kjøre til Maigaard. I hotellpakken til Colorline kan man fritt velge blandt div. utvalgte hoteller, og det koster stort sett det samme. Så det ble ikke SÅ dyrt å bo på royal...tror vi betalte mellom 5-6000 sist vi var der. Det var i august 2002. Det var 5 overnattinger inkl. reisa tur/retur med ferja,

Det 3. forsøket vårt resulterte i en nydelig gutt som nå er 1 år!:-D I august reiser vi forhåpentligvis nedover igjen for fryseforsøk. Kjenner jeg gleder meg til å treffe folkene på Maigaard igjen! ;-)

Synes jeg har lest at Ciconia i Århus har lagt ned?? Eller har de kanskje startet opp igjen?

Ønsker deg lykke lykke til med valget.

Håper noen som har vært på Ciconia også kan svare deg:-)

Hilsen fra

Det er Ciconia i København som er nedlagt. Dette fordi at Flemming (sjeflege og grunnlegger) har fått tranplantert nye lunger. De legene som var igjen i København er nå på en annen klinikk som ligger på Lygten på Nørrebro. Vet ikke om noen norske leger har fått avtale med den klinikken ennå.

Ciconia i Århus lever i beste velgående. Har selv 2 barn som vi har fått hjelp til i København. Var kjempe fornøyd med Ciconia der.

Nå lurer vi på om vi skal prøve oss på nr 3. og vil da ta kontakt med de på Lygten. For noen passer det bedre å reise til København.

Hilsen fra

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...