Gå til innhold

Hvilke blomster har du hjemme?

Anbefalte innlegg

Gjest Frk. Klorofyll

Grønnplanter that is.

Selv har jeg flere eføy, yuccapalme (en liten en), ananasplante, gummifiken, noen pengetrær og zamioculcas.En orkide, en vindusplante. Enkle planter med andre ord. Også et par avleggere jeg ikke vet navnet på..

Tilsammen 23 planter i hele leiligheta. Flere enn jeg hadde trodd før jeg talte..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143182-hvilke-blomster-har-du-hjemme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare lurte på, det der pengetreet, gir det noe avkastning eller? hehe....

Visste ikke det var noe som het pengetre jeg

Det sies at om man får den til å blomstre blir man rik :o)

Men så blomstrer den visstnok meget sjelden...

Her er et bilde: http://www.hort.net/gallery/view/cra/craob/

Bente831365380491

Stort sett bare grønne planter uten noen blomster på. Den eneste jeg har som blomstrer er en orkidee.

Men så tror jeg at jeg er verdens beste til å ta livet av blomster også! Må kjøpe hvertfall en ny i måneden.

Men de blomstene jeg har er hvertfall 2 gullranker, en phileodron (skrives det sånn??), et pengetre (nr 3 eller 4. Har drept de andre. Er det rart jeg er blakk???), en yucca palme (liten), en paraplyplante (heter sikkert ikke det), en bregne, en husfred, en jeg ikke vet navnet på og en stor som står på gulvet. Mørkegrønn med tykke blader, med et langt vanskelig navn.

Annonse

Gjest mor i juni

Planter er ikke min sterke side, for å si det slik..

Men vi har en liten Ficus og en annen jeg ikke vet hva heter. Har klart å holde liv i dem i noen måneder nå, og det er rekord her i huset.

Vi klarer til og med å drepe kaktus.

Ellers har vi to potter med påskeliljer som vi har fått, men dem har vi også snart i knestående.

laguna1365380434

Har ikke så grådig grønne fingre,men har,fordelt på rom:

1 stk palmesak på soverom.

2 stk urter, 1 grønnplante jeg ikke kan navnet på(men den kan få røde bær) og tulipaner på kjøkken.

1 yuccapalme og dessuten noe som skulle bli en tomatplante, men som nekter å vokse opp på badet.

1 stor gullranke, 1 bjørkefiken, 1 aloevera, 1 liten palmesak, 2 halvisne eføyer og 1 fredslilje på stuen.

Jeg har IKKE appelsintre lenger. Jeg er litt bitter for at jeg klarte å kverke det, det var både dyrt og fint:-/ Må ha nytt..

Så det blir vel noe sånt som ti faktisk fungerende planter..:-)

Gjest papirtiger

Jeg har en kul blomst, som har en litt halvdød-look som passer meg ypperlig. Men nå ser den mer død enn halvdød ut :(

Det er en hengeplante, blir veldig lang. Har grønngrå hjerteformede blader, og det vokser små hvite blomster på den av og til.

Skulle gjerne likt å vite navnet for å få vite hvordan den skal behandles. Blir takknemlig for en lang periode hvis noen vet det :)

Annonse

Jeg har en kul blomst, som har en litt halvdød-look som passer meg ypperlig. Men nå ser den mer død enn halvdød ut :(

Det er en hengeplante, blir veldig lang. Har grønngrå hjerteformede blader, og det vokser små hvite blomster på den av og til.

Skulle gjerne likt å vite navnet for å få vite hvordan den skal behandles. Blir takknemlig for en lang periode hvis noen vet det :)

Små hvite blomster i klaser ?

Da høres det ut som en porselensblomst. Hoya.

Jeg har en sånn selv. Den henger i kjøkkenvinduet og får en skvett vann i ny og ne, og blomstrer like flott hver vår. Må stadig beskjæres for ikke å nå ned i maten på kjøkkenbenken.

Gjest papirtiger

Jeg har en sånn selv. Den henger i kjøkkenvinduet og får en skvett vann i ny og ne, og blomstrer like flott hver vår. Må stadig beskjæres for ikke å nå ned i maten på kjøkkenbenken.

hehe.. Godt spørsmål i grunn. Det er en stund siden jeg så de blomstene..

Men tror ikke de var i klaser, virket som om de vokste over hele blomsten. Men skal søke etter blomsten på google nå, skal gi deg beskjed :) Takk i allefall

Gjest papirtiger

Jeg fant, jeg fant! Blomsten het, veldig logisk, Hjerteranke - Ceropegia

:)

Tusen takk!

Yuccapalme, to grønnrenner der en har hvite striper i bladene, st. paulia, balsamin, en jeg ikke vet hva heter, to gullranker, to nye passiflora, gloxinia, en rankeplant jeg ikke vet hva heter, en med små grønne blader som henger i mengder og danner en tett skog nedover veggen, vindusblad + noen avleggere. Det blir tretten pluss 7 avleggere.

Yuccapalme, to grønnrenner der en har hvite striper i bladene, st. paulia, balsamin, en jeg ikke vet hva heter, to gullranker, to nye passiflora, gloxinia, en rankeplant jeg ikke vet hva heter, en med små grønne blader som henger i mengder og danner en tett skog nedover veggen, vindusblad + noen avleggere. Det blir tretten pluss 7 avleggere.

Glemte to palmesaker og en aspargesbregne. Da er jeg oppe i 16 planter og 7 avleggere :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...