thor26 Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Er en forvirret fyr som har funnet en kjæreste med følgende problem: Hun er 23, har to barn og har som resultat av disse fått noe appelsinhud og vanvittig med komplekser av dette. Det føles som om det er overproposjonert ut av milde, og alt jeg sier blir feil (minefelt i alle retninger) og jeg vet hverken hvordan jeg skal reagere eller hva jeg evt. skal reagere på her. Hun er veldig opp og ned, og jeg har motvillig gått med på å booke time hos kirurgisk avd. i oslo for å drøfte evt. inngrep på mage og bryster. Kanskje vil et slikt inngrep hjelpe og isåfall skal jeg gjerne hjelpe til det jeg kan, men jeg tviler og føler meg i ukjent terreng. Derfor er det også fryktelig vanskelig og beskrive disse problemene da jeg er svært forvirret. Hvem kan jeg gå til og hva kan jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/143184-komplekser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Hei! Dette høres helt vilt ut. En ung mor på 23 år med appelsinhud som vil skrape magen og brystene. Ja, jeg vet at flere enn din kjæreste vil kjøpe seg lykkeligere med kroppen sin. Men snakk med henne. Er det et konstant savn og et rop om å få høre at hun er bra nok, som får henne til å gå så dramatisk til verks? Forsøk å fortell henne at hun er verdens fineste jente, og at utstrålingen, sjarmen og holdningene hennes er det viktigste for deg, og det synes ikke gjennom magen og puppene. Hun kan jo oppsøke fastlegen sin for en samtale om hva hun er misfornøyd med og høre hvilke råd legen vil gi, og legen kan evt. henvise henne videre til en spesialist. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/143184-komplekser/#findComment-904299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thor26 Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Hei! Dette høres helt vilt ut. En ung mor på 23 år med appelsinhud som vil skrape magen og brystene. Ja, jeg vet at flere enn din kjæreste vil kjøpe seg lykkeligere med kroppen sin. Men snakk med henne. Er det et konstant savn og et rop om å få høre at hun er bra nok, som får henne til å gå så dramatisk til verks? Forsøk å fortell henne at hun er verdens fineste jente, og at utstrålingen, sjarmen og holdningene hennes er det viktigste for deg, og det synes ikke gjennom magen og puppene. Hun kan jo oppsøke fastlegen sin for en samtale om hva hun er misfornøyd med og høre hvilke råd legen vil gi, og legen kan evt. henvise henne videre til en spesialist. Føler vel igrunn at jeg har forsøkt det du sier til det kjedsommelige, men opplever å ikke bli "hørt". Hun har vanskelig for å snakke om det, og er ekstremt lyssky. Prøvde å si at det bare er tull det hun sier, men det hjalp lite. For min del blir det nesten litt sårende å ikke bli hørt, og jeg prøver igrunn å si til henne hvor pen jeg synes hun er hele tiden. Sånn ellers så har jeg det fantastisk med henne, men har store problemer for å forstå komplekser, kanskje fordi jeg selv aldri har hatt noen. Det kan vel nevnes at disse problemene går en to tre år tilbake og jeg ikke har møtt henne før ca. 2 måneder siden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/143184-komplekser/#findComment-905060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miig Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Føler vel igrunn at jeg har forsøkt det du sier til det kjedsommelige, men opplever å ikke bli "hørt". Hun har vanskelig for å snakke om det, og er ekstremt lyssky. Prøvde å si at det bare er tull det hun sier, men det hjalp lite. For min del blir det nesten litt sårende å ikke bli hørt, og jeg prøver igrunn å si til henne hvor pen jeg synes hun er hele tiden. Sånn ellers så har jeg det fantastisk med henne, men har store problemer for å forstå komplekser, kanskje fordi jeg selv aldri har hatt noen. Det kan vel nevnes at disse problemene går en to tre år tilbake og jeg ikke har møtt henne før ca. 2 måneder siden. Hei! Jeg skjønner godt at du blir fornærmet eller lei deg for at kjæresten din ikke legger noe vekt på det du sier. Jeg kjenner meg igjen i situasjonen du beskriver. I starten av forholdet mitt ga kjæresten min meg masse komplimenter og ville være nær meg og kroppen min. Jeg var imidlertid overbevist om at ingen kunne mene noe positivt om kroppen min, og det tok et år før jeg virkelig trodde på at han mente det ha sa. Han ble også lei seg over at jeg trodde han løy, men han fortsatte å si det, og til sist gikk det inn! Mitt råd er altså: fortsett! Som du selv sier har dere ikke vært sammen så lenge, og hun har sikkert brukt noen år på å bygge opp dette komplekset. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/143184-komplekser/#findComment-905682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catinka Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Hei! Jeg må si jeg blir litt forskrekket over svarene som kommer her. I hvertfall fra ei som er familierådgiver. Hvis man sliter med slike komplekser så hjelper det lite hva andre sier om en. Man kan få høre positive tilbakemeldinger hver dag uten at dette hjelper. Dette har noe med hvilken selvfølelse man selv har, uavhengig av hva andre mener om en. Du kan si positive ting i det uendelige uten at det faktisk hjelper henne. Jeg sliter selv med utrolig dårlig følelse over min egen kropp, og har gjort det fra tidlig tenårene (er nå 29). Alle rundt meg har alltid sagt positive ting om kroppen min, men jeg sliter like mye fordet. Det eneste som hjelper litt er når jeg ser på gamle bilder av meg selv og ser hvor flott jeg faktisk var. Nå forstår jeg ikke hva jeg tenkte på den gangen. Dette er som sagt noe som sitter i hodet og hva andre mener betyr egentlig ikke så mye i det store og det hele. Jeg vil ikke tro kirurgiske inngrep er det beste for kjæresten din, men prøv å hør på henne og forstå henne i stedet for å si at du er fornøyd med hvordan hun ser ut. Hvis kirurgisk inngrep er noe hun brenner for så synes jeg du skal akseptere det. Uansett jeg forstår henne, og jeg forstår at det ikke hjelper så mye det du og evt. andre sier. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/143184-komplekser/#findComment-905743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thor26 Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Hei! Jeg skjønner godt at du blir fornærmet eller lei deg for at kjæresten din ikke legger noe vekt på det du sier. Jeg kjenner meg igjen i situasjonen du beskriver. I starten av forholdet mitt ga kjæresten min meg masse komplimenter og ville være nær meg og kroppen min. Jeg var imidlertid overbevist om at ingen kunne mene noe positivt om kroppen min, og det tok et år før jeg virkelig trodde på at han mente det ha sa. Han ble også lei seg over at jeg trodde han løy, men han fortsatte å si det, og til sist gikk det inn! Mitt råd er altså: fortsett! Som du selv sier har dere ikke vært sammen så lenge, og hun har sikkert brukt noen år på å bygge opp dette komplekset. Lykke til! tusen takk skal du ha miig! Veldig flott å få høre råd fra noen som har kommet igjennom problemet som kjæresten min har, så nå ble jeg en glad fyr! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/143184-komplekser/#findComment-905848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.