andygray1 Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 HAr nok alltid vært sykelig sjalu og har søkt hjelp for dette. Både lege og psykolog er besøkt, men problemet kommer tilbake. Har vært alene en stund og det fungerer greit da man ikke har noe å engste seg for. Men holder nå på å prøve å etablere et nytt forhold. Dette har gått greit i noen måneder helt til hun ville gjøre det slutt pga usikkerhet. Etter en lengre samtale ombestemte hun seg og sa hun ville satse på oss. Helt frem til den dagen hadde jeg ikke problemer med tillit til henne, men etterpå. Nå er jeg tilbake til der jeg var i tidligere forhold med usikkerhet og sjalusi. Det som er værst med slike tanker er at de dukker opp når man minst venter det. Det behøver ikke være store tinger som gjør utslaget, men like forbanna så kommer disse negative tankene sivende. Det behøver ikke være konkrete episoder, men kun skitten fantasi. Jeg er fullt klar over problemet og prøver å være så ærlig som mulig om det. Men siden vi er i etableringsfasen, så er jeg usikker på om jeg bør fortelle henne ALT. Om jeg skal "åpne" meg helt for henne, så tenker jeg at hun blir skremt og stikker av. Men samtidig så synes jeg hun bør få vite det. Akkurat nå tenker jeg at eneste utvei er å avslutte det lille vi har får å slippe slike sjalusitanker. Men det er jo en enkel utvei. Det jeg lurer på om det er noen her inne med lignende erfaringer? Jeg ønsker ikke å bruke psykolog eller medisin igjen, da dette kun fungerte der og da. Finnes det noen alternative metoder? Selvhjelp? Teknikker til å rette opp tankemåten? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/143205-sykelig-sjalu/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest erwin Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Syns du selv at du har alminnelig folkeskikk? Hvis svaret er ja, så tar du feil. Sjalusi-oppførsel har noe med folkeskikk å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/143205-sykelig-sjalu/#findComment-904242 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest --off Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Syns du selv at du har alminnelig folkeskikk? Hvis svaret er ja, så tar du feil. Sjalusi-oppførsel har noe med folkeskikk å gjøre. Hei.... Du er tydeligvis veldig våken for problemet ditt,og da er du halveis i mål slik jeg ser det. Spørsmålet ditt om hvor åpen du bør være med henne er det nok kun du som kan svare på utifra hvor godt du kjenner henne. Jeg for min del kan kun komme med et synspunkt om hvordan jeg selv ville reagert om det var min partner. Selv er jeg veldig usikker i mitt forhold,og har mang en gang ønsket å bryte ut.Jeg ser og merker min type`s sjalusi.Dette er noe han prøver å ikke vise og IHVERTFALL ikke innrømme.Men jeg ser og merker det uansett. Jeg ville satt veldig pris på om han klarte å være åpen om det,slik du nå spør om. For da kan dere sammen finne en måte å jobbe med det på.Og det er til og med mulig at det er en av de tingene som er årsak til at hun er usikker? Gi henne en sjanse med å fortelle henne om ditt problem,hvis dette er den jenten du virkelig vil gå sammen med. Håper du finner ut av det... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/143205-sykelig-sjalu/#findComment-904567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest erwin Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Hei.... Du er tydeligvis veldig våken for problemet ditt,og da er du halveis i mål slik jeg ser det. Spørsmålet ditt om hvor åpen du bør være med henne er det nok kun du som kan svare på utifra hvor godt du kjenner henne. Jeg for min del kan kun komme med et synspunkt om hvordan jeg selv ville reagert om det var min partner. Selv er jeg veldig usikker i mitt forhold,og har mang en gang ønsket å bryte ut.Jeg ser og merker min type`s sjalusi.Dette er noe han prøver å ikke vise og IHVERTFALL ikke innrømme.Men jeg ser og merker det uansett. Jeg ville satt veldig pris på om han klarte å være åpen om det,slik du nå spør om. For da kan dere sammen finne en måte å jobbe med det på.Og det er til og med mulig at det er en av de tingene som er årsak til at hun er usikker? Gi henne en sjanse med å fortelle henne om ditt problem,hvis dette er den jenten du virkelig vil gå sammen med. Håper du finner ut av det... Var det ikke litt lurere å skrive det svaret til andygray1, istedet for til meg...??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/143205-sykelig-sjalu/#findComment-904634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
andygray1 Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Hei.... Du er tydeligvis veldig våken for problemet ditt,og da er du halveis i mål slik jeg ser det. Spørsmålet ditt om hvor åpen du bør være med henne er det nok kun du som kan svare på utifra hvor godt du kjenner henne. Jeg for min del kan kun komme med et synspunkt om hvordan jeg selv ville reagert om det var min partner. Selv er jeg veldig usikker i mitt forhold,og har mang en gang ønsket å bryte ut.Jeg ser og merker min type`s sjalusi.Dette er noe han prøver å ikke vise og IHVERTFALL ikke innrømme.Men jeg ser og merker det uansett. Jeg ville satt veldig pris på om han klarte å være åpen om det,slik du nå spør om. For da kan dere sammen finne en måte å jobbe med det på.Og det er til og med mulig at det er en av de tingene som er årsak til at hun er usikker? Gi henne en sjanse med å fortelle henne om ditt problem,hvis dette er den jenten du virkelig vil gå sammen med. Håper du finner ut av det... Hei -off og takk for at du svarer seriøst, I motsetning til andre her Joda jeg er fullt klart over problemet jeg har. Og som sagt har jeg prøvd både psykolog og lege uten hell. Etter noen år alene, så blir det slik at man savner noen å dele livet med. Og av og til så har jeg vanskelig for ikke å involvere meg for mye. Blir nok intens. Dette har medført til at jeg har opplevd noen ganger at jentene plutselig bare avbrøt det vi hadde, sånn helt uten videre. Har kommet frem til at dette ikke har hjulpet på problemet mitt. Det skal også legges til at jeg reagerer aldri med sinne eller vold. Det er helst meg det går utover først og fremst. Fordi det er jo slik at det er vanskeligst når hun ikke er hos meg. Det er da tankene kan starte. Men det fine med denne jenta er at hun er meget oppriktig og ærlig. Og jeg hadde ikke problem i det hele tatt før hun ville gjøre det slutt. Etter denne episoden har alt blitt vanskeligere. Jeg tror ikke jeg kjenner henne godt nok til å åpne meg noe mer enn hva jeg har gjort. Siden mye av usikkerheten dreier seg om hun blir eller ikke. Men jeg må helt klart vurdere å ta opp denne diskusjonen med henne før vi blir alt for innvolvert. Siden det med sjalusien dreier seg om forvrengte tanker, så har jeg seriøst vurdert yoga eller lignende. Men tror ikke det er noen tilbud her. Noen erfaring ? Jeg er som sagt veldig klar over problemet, men det er hvordan jeg skal klare å løse det som er vanskelig. Jeg har ikke lyst til å gi F i forholdet pga dette. '' F**** så irriterende at man ikke skal kunne styre tankene bedre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/143205-sykelig-sjalu/#findComment-904667 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest --off Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Hei -off og takk for at du svarer seriøst, I motsetning til andre her Joda jeg er fullt klart over problemet jeg har. Og som sagt har jeg prøvd både psykolog og lege uten hell. Etter noen år alene, så blir det slik at man savner noen å dele livet med. Og av og til så har jeg vanskelig for ikke å involvere meg for mye. Blir nok intens. Dette har medført til at jeg har opplevd noen ganger at jentene plutselig bare avbrøt det vi hadde, sånn helt uten videre. Har kommet frem til at dette ikke har hjulpet på problemet mitt. Det skal også legges til at jeg reagerer aldri med sinne eller vold. Det er helst meg det går utover først og fremst. Fordi det er jo slik at det er vanskeligst når hun ikke er hos meg. Det er da tankene kan starte. Men det fine med denne jenta er at hun er meget oppriktig og ærlig. Og jeg hadde ikke problem i det hele tatt før hun ville gjøre det slutt. Etter denne episoden har alt blitt vanskeligere. Jeg tror ikke jeg kjenner henne godt nok til å åpne meg noe mer enn hva jeg har gjort. Siden mye av usikkerheten dreier seg om hun blir eller ikke. Men jeg må helt klart vurdere å ta opp denne diskusjonen med henne før vi blir alt for innvolvert. Siden det med sjalusien dreier seg om forvrengte tanker, så har jeg seriøst vurdert yoga eller lignende. Men tror ikke det er noen tilbud her. Noen erfaring ? Jeg er som sagt veldig klar over problemet, men det er hvordan jeg skal klare å løse det som er vanskelig. Jeg har ikke lyst til å gi F i forholdet pga dette. '' F**** så irriterende at man ikke skal kunne styre tankene bedre. Sjalusi er noe dritt ja, for begge parter. Men når du er så våken på det og bevisst ditt problem,så tror jeg faktisk at det lar seg løse. Sjalusi merkes av den andre partneren selv om du tror du klarer å skjule det. Og det kan jo skape masse usikkerhet hos begge parter. Jeg forstår jo at du gjerne ikke vil åpne deg helt så tidlig i et forhold. Men hvis ditt inntrykk av henne stemmer,om at hun er åpen og ærlig,så ville hun gjerne satt pris på det. Jeg har ikke noe kunnskap om hva som kan hjelpe mot sjalusi,men hvorfor ikke prøve deg fram som du sier.Med yoga. Det handler jo tross alt om å få tanker og følelser på rett fokusering,og yoga er vel nettopp det. Håper du finner ut av det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/143205-sykelig-sjalu/#findComment-904725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest --off Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Var det ikke litt lurere å skrive det svaret til andygray1, istedet for til meg...??? sooooory. Gjorde en liten feil der ja.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/143205-sykelig-sjalu/#findComment-904726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jones1365380684 Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Hei ! Jeg er i samme båten som deg . Har vært sammen med en jente nå i 4 år og problemet dukker opp i perioder. Har gått i terapi i 2 år, men problemet er der fortsatt. Har lært meg til å ikke uttrykke sjalusien når den kommer men telle til ti og forhåpentligvis forstå hvor dumt det er ... Har utrygg bakgrunn i oppveksten som er årsak til dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/143205-sykelig-sjalu/#findComment-905892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.