Gå til innhold

Angående intimfrisering

Anbefalte innlegg

Gjest lure-på-gutt

Hei!

Jeg lurer på en liten sak. Hva er det som er mest hygienisk? Barbert eller hår? Nå mener jeg selvsagt hvordan damene er nedentil :D

Er det best å la det være slik som naturen tydeligvis vil ha det? med hår..? eller er det mest hygienisk å rake bort håra å være mer eller mindre barbert nedentil?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143230-ang%C3%A5ende-intimfrisering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mor i juni

Nå som vi jordboere dusjer både en og to ganger om dagen tror jeg ikke det er så stor forskjell på hår/ikke hår når det gjelder hygiene.

Uten hår blir det fortere klamt og svett, hår gir litt lufting. Men i hår kan det også feste seg utflod, mensblod.... Men som sagt, så lenge vi dusjer hver dag tror jeg det er hipp som happ.

Gjest ifølge legen

Her er hva gynekolog Mette Moen skriver på forum for gynekologi:

"Du kan vel forestille deg hvilket svar jeg vil gi:

Slutt med barbering

Hårene er til for å beskytte huden mot irritasjon og fuktighet. Fjerner man denne beskyttelsen utsettes huden lettere for infeksjoner.

Som du har opplevet kan også selve prosessen være hard mot huden, baby lotion kan kanskje mildne symptomer, evt den type menn bruker etter barbering. (Hvis du absolutt vil følge en mote jeg som lege synes er uhensiktsmessig) "

Annonse

Gjest wilmia

Hvis du snakker om damene og "nedentil", så sier vel svaret seg selv.

Det er ikke hygienisk med hår i rumpa og medfølgende dritt i hårene, ei heller er det videre hygiensk med urin i kjønnshårene.

Men hver sin smak.

Tøys. Det blir ikke noe mindre bæsjerester eller urinrester om man er barbert.

Hygiene handler om å holde seg ren, vaske seg. Hår eller ikke hår.

Gjest hårene gjør det _mer_ hygienisk

Hvis du snakker om damene og "nedentil", så sier vel svaret seg selv.

Det er ikke hygienisk med hår i rumpa og medfølgende dritt i hårene, ei heller er det videre hygiensk med urin i kjønnshårene.

Men hver sin smak.

Det er tøys! Det handler om estetikk, hva man synes er pent. Jeg synes det er penest med minst mulig hår, derfor fjerner jeg det.

Men hygiensik har hårene en funksjon, de skaper "lufting og drenering", får fukt til å ikke ligge rett på huden, og hindrer hud å ligge rett mot hud. Det er bl.a derfor vi har hår under armene og i skrittet. Fjerner vi dette, (slik jeg og mange andre gjør) gjør vi det fordi vi synes det er pent, men det blir ikke mer hygienisk.

Vasker en seg, blir hårene også rene, så hårene vil ikke gjøre at det er mer rester av urin og avføring og svette osv tilstede.

petter smart

Hygienisk sett, så er det best med hår, men om man ønsker at en voksen dame av en eller annen grunn skal se ut som et barn, og man ikke bryr seg om sopp og annen dritt, så bør hun være barbert.

Er den eneste forskjellen mellom en voksen kvinne og et barn hår på kjønnsorganet?!?!

God bedring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...