Gå til innhold

Gjesteseng

Gjest Får gjester i helga

Anbefalte innlegg

Gjest Får gjester i helga
Skrevet

Man skal ha overnattingsgjester, gjerne to personer. Man har forsåvidt plass, men ingen ekstra sengeplasser. Løsningen må da bli gjesteseng...

Men... Hva lønner seg egentlig? det skal tross alt være billig, og samtidig godt å ligge på.

Kan noen tipse meg om type "seng" og hvor man får tak i den?

Haster litt. Håper på svar.

Gjest Ikea har
Skrevet

Jeg har vært på Ikea jeg å kjøpt gjestesenger der. De er helt OK de, selv om jeg ikke vil at gjestene skal ha de store sengevalsene i dem :o)

Ellers går det greit med bare madrasser på gulvet også

Gjest Pricilla
Skrevet

Mamma han gjesteseng fra IKEA, koster 495,- tror jeg - under 500 i hvert fall... Den senga synes jeg er kjempegod å ligge på! ; )

Ikke noe sexseng, men gjestene klarer seg vel uten sex i par netter? ; )

Gjest madrass på gulvet
Skrevet

Madrasser fra sengetøylageret er da fint:) Trenger ikke seng.

Skrevet

Se på finn.no, der gir de bort mye rart, eller andre annonser hvor de selger brukt.

Ille å kjøpe nytt, som er både dyrt og bortkastet(?), som du kanskje ikke har bruk for i ettertid, eller har stableplass til heller.

Så kan du kaste det etterpå - bare et forslag :-)

Skrevet

Er det ingen du kjenner som kan låne bort et par madrasser for en helg?

Gjest uten signatur
Skrevet

Når en overnatter privat hos folk, så må en jo ta det som de har det!

Jeg har ikke ekstra rom og ikke ekstra senger, og jeg har ikke plass til å oppbevare slike gjestesenger heller. De tar jo stor plass selv om de legges sammen i to eller tre.

Hos oss så må gjestene sove på oppblåsbare luftmadrasser. De tar lite lagringsplass. Er ikke det bra nok, eller har de ikke kropp til det, så må de jo bare sove et annet sted.

Og luftmadrass kan en få akkurat så hard eller myk som det passer en selv.

Skrevet
  Pricilla skrev (På 13.4.2004 den 10.59):

Mamma han gjesteseng fra IKEA, koster 495,- tror jeg - under 500 i hvert fall... Den senga synes jeg er kjempegod å ligge på! ; )

Ikke noe sexseng, men gjestene klarer seg vel uten sex i par netter? ; )

Henger meg på denne anbefalinga. IKEA har helt ok gjestesenger. Ikke det at jeg anbefaler å kjøpe noe på IKEA, men... ;o)

Skrevet
  mariaflyfly skrev (På 13.4.2004 den 16.39):

Henger meg på denne anbefalinga. IKEA har helt ok gjestesenger. Ikke det at jeg anbefaler å kjøpe noe på IKEA, men... ;o)

Men gjestesengene fra IKEA er faktisk veldig bra til gjestesenger å være. :) Vi har to stykker av dem, og selv om jeg lenge tvilte, har samtlige som har overnattet på dem forsikret oss om at de faktisk var behagelige og gode å ligge på. Til og med en 70åring har overnattet på dem, og det gikk finfint!

Skrevet
  amber sun skrev (På 13.4.2004 den 17.40):

Men gjestesengene fra IKEA er faktisk veldig bra til gjestesenger å være. :) Vi har to stykker av dem, og selv om jeg lenge tvilte, har samtlige som har overnattet på dem forsikret oss om at de faktisk var behagelige og gode å ligge på. Til og med en 70åring har overnattet på dem, og det gikk finfint!

Jeg SA jo at jeg anbefalte dem. Til min store ergrelse... ;o)

Skrevet

Sånn oppblåsbar madrass må da være kjekt?

Et annet alternativ er å la gjestene få de beste sengene og ligge på golvet selv? Hadde ikke likt at besteforeldrene mine lå på vonde madrasser i alle fall.

Skrevet
  mariaflyfly skrev (På 13.4.2004 den 20.36):

Jeg SA jo at jeg anbefalte dem. Til min store ergrelse... ;o)

Jadda...måtte bare pirke litt ekstra. Skjønte at det var litt vanskelig å innrømme at IKEA faktisk har brukbare ting også. ;)

Skrevet
  amber sun skrev (På 14.4.2004 den 6.50):

Jadda...måtte bare pirke litt ekstra. Skjønte at det var litt vanskelig å innrømme at IKEA faktisk har brukbare ting også. ;)

Nettopp! ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...