Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på i 30-årene som har en kjæreste. Vi bor ikke sammen, men ser hverandre ca annen hver helg. Jeg har også 2 barn og full jobb.Jeg synes det er så utrolig mye annet i et forhold som er mer viktig enn sex. Jeg synes det er også andre ting i livet som er viktig enn sex, jeg har rett og slett ikke behov for mer, jeg kan ikke engang skylde på at jeg føler meg sliten eller noe annet. Min kjæreste er utrolig krevende når det gjelder sex og jeg føler et press til å foreta en eller annen seksuell handling på han hver gang vi er sammen. Jeg er veldig redd for at han skal forlate meg hvis jeg ikke stiller opp, det skjedde med far til mine barn, han synes forholdet var dårlig bla.fordi vi hadde skjeldent sex (ca 1-3 ganger i måneden).

Jeg opplever at min kjæreste hele tiden prater om sex og når vi kan gjøre det neste gang, hvor deilig han synes mine intime parter er og utbroderer sexakten stadig vekk. Jeg oppfatter dette som mas og begynner å lure på om han er sex-fiksert. Jeg har sagt det til han flere ganger at jeg ikke liker dette og han har skjerpet seg litt. Jeg synes det er nok med sex 1-2 ganger annen hver helg, men tør ikke stille dette kravet. Han synes 1-2 ganger er altfor lite. Resultatet er at jeg kompromiserer med meg selv og f.eks. utfører oralsex når jeg ikke orker å stille meg selv til rådighet.Nå har vi sexuelle handlinger 4-6 ganger annen hver uke(Og JA, jeg får orgasme når jeg har sex, det er IKKE problemet). Har sexologen noen gode forslag om hva jeg skal gjøre? Skal jeg fortsette å inngå kompromiss med meg selv? Jeg er veldig glad i denne mannen, men er redd for at han skal forlate meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143380-sexpress-i-hjemmet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er et veldig godt eksempel på at skjebnen (?) er lunefull og parer seksuelt ujamne folk.

Kjæresten din kan neppe regnes for å være spesielt kravstor. Det er jo ikke spesielt hyppig akkurat med 1-2 x sex annenhver helg.

Men det er klart, det er like vanlig, antagelig, å synes at 1-2 x sex annenhver helg er greit.

Jeg gjetter på at begge er 100% frustrerte over temaet om 5 år. Han dytter på og du dytter av.

Dessverre, ingen 'råd' utover at dere åpner for bedre kommunikasjon og samarbeid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143380-sexpress-i-hjemmet/#findComment-905355
Del på andre sider

Hei.

Jeg er bare en privat person slik at du får ta mitt svar som du vil.

Nei, jeg synes ikke du skal la deg presse til sex. Da blir det liksom noe likt overgrep - iallefall i ditt følelsesliv - og det er såklart ikke bra.

Vi er laget forskjellige...noen vil ha rå sex, noen vil ha rolig, noen vil ha mye, noen vil ha lite.

Du skal tenke på at å være forskjellige der er som å være forskjellige på andre sider...

Hadde du holdt ut om han var uhyre uøkonomisk...eller lat...eller hadde ukontrollert temperament...osv. osv.

Det kan hende du hadde vurdert å gå fra ham pga. slike ting som jeg har nevnt...forde det er sider du ikke ville klare å leve med, selv om de er en del av ham du er glad i.

Om han har et helt annet sex behov enn deg, et sex behov som går ut over din livssituasjon, ja da blir det som om han skulle brukt opp alle matpengene, knust noe i sinne eller som en eller annen side du ikke ville takle.

Ikke misforstå...å like sex ofte er ikke unormalt eller galt, således er det ikke noe som helst feil med typen din...men det jeg mener at for deg så blir det veldig så galt og du må vurdere hvor langt du er villig til å gå, hvor mye du er villig til å gi av deg selv, for å holde ut med en av hans sider som er så forskjellig fra din egen.

Om han ikke klarer å skjønne ditt ståsted, og respektere det at du ikke orker så burde du vurdere å la ham gå.

(normalt vill man kunne si at dere kan inngå komprimiss men det er somregel "mindre skadelig" å forlange at noen heller runker selv enn at noen skal presse seg til sex)

Du får heller søke etter en partner som er mer lik deg selv hvis dere ikke finner en sti å leve med din partner og du.

Å føle at man blir presset til å gi bort kroppen sin gang på gang vil uansett ikke gjøre godt for fremtiden.

Lykke til.

Hilsen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143380-sexpress-i-hjemmet/#findComment-905719
Del på andre sider

Gjest ennariam 28

Beklager, men jeg tror ikke dette forholdet er liv laga. Sex er veldig viktig i et forhold. Når dere allerede har så vidt forskjellige oppfatninger om hva som er ofte/sjeldent, så tror jeg ikke dere noen gang vil bli fornøyd.

Jeg er jente og har gjerne sex mer enn én gang om dagen/sju dager i uka, sånn har jeg alltid vært. Noen liker mye, andre lite - og så gjelder det å finne en som matcher...

Lykke til :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143380-sexpress-i-hjemmet/#findComment-905746
Del på andre sider

petter smart

Hei.

Jeg er bare en privat person slik at du får ta mitt svar som du vil.

Nei, jeg synes ikke du skal la deg presse til sex. Da blir det liksom noe likt overgrep - iallefall i ditt følelsesliv - og det er såklart ikke bra.

Vi er laget forskjellige...noen vil ha rå sex, noen vil ha rolig, noen vil ha mye, noen vil ha lite.

Du skal tenke på at å være forskjellige der er som å være forskjellige på andre sider...

Hadde du holdt ut om han var uhyre uøkonomisk...eller lat...eller hadde ukontrollert temperament...osv. osv.

Det kan hende du hadde vurdert å gå fra ham pga. slike ting som jeg har nevnt...forde det er sider du ikke ville klare å leve med, selv om de er en del av ham du er glad i.

Om han har et helt annet sex behov enn deg, et sex behov som går ut over din livssituasjon, ja da blir det som om han skulle brukt opp alle matpengene, knust noe i sinne eller som en eller annen side du ikke ville takle.

Ikke misforstå...å like sex ofte er ikke unormalt eller galt, således er det ikke noe som helst feil med typen din...men det jeg mener at for deg så blir det veldig så galt og du må vurdere hvor langt du er villig til å gå, hvor mye du er villig til å gi av deg selv, for å holde ut med en av hans sider som er så forskjellig fra din egen.

Om han ikke klarer å skjønne ditt ståsted, og respektere det at du ikke orker så burde du vurdere å la ham gå.

(normalt vill man kunne si at dere kan inngå komprimiss men det er somregel "mindre skadelig" å forlange at noen heller runker selv enn at noen skal presse seg til sex)

Du får heller søke etter en partner som er mer lik deg selv hvis dere ikke finner en sti å leve med din partner og du.

Å føle at man blir presset til å gi bort kroppen sin gang på gang vil uansett ikke gjøre godt for fremtiden.

Lykke til.

Hilsen...

Det blir for drøyt å sammenligne det å ønske mer sex enn 1-2 ganger annenhver helg med å bruke opp matpengene eller knuse noe i sinne.

Det er visse normer i samfunnet, ting som er almennt aksepterte og ting som ikke er det.

Det er ikke akseptert å bruke opp matpengene eller knuse ting i sinne. Men å ønske sex oftere enn 1-2 ganger annenhver helg er ikke galt og blir ikke sett på som galt heller.

Det er hun som ønsker sex sjeldnere enn gjennomsnittet her. Jeg skjønner han godt. Hun må da vurdere om hun mener hun har et problem og evt prøve å gjøre noe med dette, ellers vil det neppe fungere over tid.

Jeg er enig i at hun ikke bør gå på akkord med sine følelser. Men hun burde kanskje innse at det er hun som er "unormal".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143380-sexpress-i-hjemmet/#findComment-905854
Del på andre sider

Det blir for drøyt å sammenligne det å ønske mer sex enn 1-2 ganger annenhver helg med å bruke opp matpengene eller knuse noe i sinne.

Det er visse normer i samfunnet, ting som er almennt aksepterte og ting som ikke er det.

Det er ikke akseptert å bruke opp matpengene eller knuse ting i sinne. Men å ønske sex oftere enn 1-2 ganger annenhver helg er ikke galt og blir ikke sett på som galt heller.

Det er hun som ønsker sex sjeldnere enn gjennomsnittet her. Jeg skjønner han godt. Hun må da vurdere om hun mener hun har et problem og evt prøve å gjøre noe med dette, ellers vil det neppe fungere over tid.

Jeg er enig i at hun ikke bør gå på akkord med sine følelser. Men hun burde kanskje innse at det er hun som er "unormal".

Som jeg skrev så er det ikke noe unormalt i å ønske sex ofte, jeg skrev også at typen hennes er normal.

Men det å "gi bort kroppen sin" når man egentlig ikke ønsker det kan være fryktelig galt. Ergo er det liten hjelp i å se at hun "har feil".

Hun skriver inn her og ønsker hjelp, hennes type har "en side" hun ikke klarer. Jeg ville bare få henne til å se at å finne seg i en sexside bør ikke være enklere enn å finne seg i en annen side av et menneske, som man ikke takler.

:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143380-sexpress-i-hjemmet/#findComment-905884
Del på andre sider

Annonse

petter smart

Som jeg skrev så er det ikke noe unormalt i å ønske sex ofte, jeg skrev også at typen hennes er normal.

Men det å "gi bort kroppen sin" når man egentlig ikke ønsker det kan være fryktelig galt. Ergo er det liten hjelp i å se at hun "har feil".

Hun skriver inn her og ønsker hjelp, hennes type har "en side" hun ikke klarer. Jeg ville bare få henne til å se at å finne seg i en sexside bør ikke være enklere enn å finne seg i en annen side av et menneske, som man ikke takler.

:)

Mitt poeng er at hun bør innse at det er hun som har et problem, og ikke han. Gjør hun dette kan hun få hjelp for sin lave sexlyst.

Det er ikke han som har en side som det er noe galt med.

Innser hun ikke at det er hun som har et problem er dette forholdet dødsdømt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143380-sexpress-i-hjemmet/#findComment-905888
Del på andre sider

Mitt poeng er at hun bør innse at det er hun som har et problem, og ikke han. Gjør hun dette kan hun få hjelp for sin lave sexlyst.

Det er ikke han som har en side som det er noe galt med.

Innser hun ikke at det er hun som har et problem er dette forholdet dødsdømt.

På hvilken måte har hun et problem? Å ikke ønske sex mer enn en eller annenhver dag de er sammen er da vel ikke unormalt. Synes jeg da.

Da jeg og samboeren min hadde avstandsforhold, hadde vi sex 4-5 ganger om dagen de helgene vi var sammen. Men begge skjønte at hyppigheten ikke ville vare over tid. Det blir rett og slett for slitsomt og jeg ble jo sår også da.

Så lenge de ikke bor sammen og sover i samme seng mer enn annenhver helg, så synes jeg hyppigheten er helt kurant, jeg.

Jeg sier ikke at det er unormalt å ønske mer sex, slik som han gjør. Men da er de bare forskjellige. Og det er hele saken, her. Ikke at den ene eller den andre har et problem. Synes _jeg_.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143380-sexpress-i-hjemmet/#findComment-907941
Del på andre sider

petter smart

På hvilken måte har hun et problem? Å ikke ønske sex mer enn en eller annenhver dag de er sammen er da vel ikke unormalt. Synes jeg da.

Da jeg og samboeren min hadde avstandsforhold, hadde vi sex 4-5 ganger om dagen de helgene vi var sammen. Men begge skjønte at hyppigheten ikke ville vare over tid. Det blir rett og slett for slitsomt og jeg ble jo sår også da.

Så lenge de ikke bor sammen og sover i samme seng mer enn annenhver helg, så synes jeg hyppigheten er helt kurant, jeg.

Jeg sier ikke at det er unormalt å ønske mer sex, slik som han gjør. Men da er de bare forskjellige. Og det er hele saken, her. Ikke at den ene eller den andre har et problem. Synes _jeg_.

Jeg hadde også et avstandsforhold med min samboer for noen år siden. OG når vi da var sammen gjorde vi mest mulig ut av det, også seksuelt.

Selv om vi selvfølgelig ikke fikk hatt nok sex på den korte tiden vi var sammen. En skal tross alt gjøre andre ting sammen også. Men ingen av oss syntes det var nok.

Det er der problemet ligger, hun synes det er nok. Dette vil hun gjerne synes hvis de flytter sammen også. Hun har et behov for sex som ligger under normalen. Det kan være mange grunner til dette, kanskje er det mulig å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143380-sexpress-i-hjemmet/#findComment-908278
Del på andre sider

Jeg hadde også et avstandsforhold med min samboer for noen år siden. OG når vi da var sammen gjorde vi mest mulig ut av det, også seksuelt.

Selv om vi selvfølgelig ikke fikk hatt nok sex på den korte tiden vi var sammen. En skal tross alt gjøre andre ting sammen også. Men ingen av oss syntes det var nok.

Det er der problemet ligger, hun synes det er nok. Dette vil hun gjerne synes hvis de flytter sammen også. Hun har et behov for sex som ligger under normalen. Det kan være mange grunner til dette, kanskje er det mulig å gjøre noe med det.

Hvordan kan du si at hennes behov for sex ligger under normalen?

Synes påstanden din er litt vel bombastisk.

elv om vi har andre erfaringer, så syns jeg det er feil å erklære andre for unormale dersom de mener annerledes. Og sex annenhver dag en er sammen er da egentlig ikke så lite? Hva om hun rett og slett har lyst til å ha fokus på noe annet enn sex? Er det unormalt? Jeg syns ikke det.

Jeg mener begges fokus er like "normale", men rett og slett ulike. Samt vanskelig å kombinere. Kommunikasjon og evnen til å sette seg inn i den andres situasjon og ønsker bør være stikkordet her, ikke hva som er normalt og ikke normalt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143380-sexpress-i-hjemmet/#findComment-908446
Del på andre sider

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Vi er alle utstyrt med ulik sexdriv, det vil si at vi er svært ulike i hvor ofte vi ønsker å ha sex. Lyst og hvor ofte vi ønsker å ha sex kan påvirkes av vidt forskjellige faktorer som; spenningen i forholdet, at partneren er omtenksom, seksuelle erfaringer, om vi har et syn på at sex egenlig er flaut og skammelig, mulighet til å trekke seg tilbake, hormonnivået, om vi sover nok, vilje til å prioritere sex, trygghet på partneren, felles tenningsmønster og evne og vilje til å variere sexen og egne og partnerens forventninger om sex og at dere bruker sikre prevensjonsmetoder.

Dersom lysten er svært ulikt fordelt for to som har paret seg, er det en hyppig kilde til konflikt. Konflikten er vanskelig å takle for begge parter. Den som avviser får dårlig samvittighet og føler at partneren maser. Den som har størst ønske om sex, føler seg avvist og lite verdsatt. Derfor er det ofte en fordel at begge prøver å legge godviljen til for å finne et kompromiss.

Du skriver at du får orgasme hver gang du har sex, men likevel ikke har lyst. Det er nærliggende å spørre om du har hatt noen negative opplevelser som kan gjøre at lysten sitter langt inne? Eller har du et generelt negativt syn på sex? Mange som ikke liker sex har et mer eller mindre ubevisst syn på at sex er syndig og skammelig.

Prøv å gå igjennom din seksuelle historie og se på hva som kan være årsaken til din manglende lyst. Hva som er årsaken, vil også avgjøre hvordan dere skal komme fram til et kompromiss som gjør at dere begge kan leve med det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143380-sexpress-i-hjemmet/#findComment-912253
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...