Gå til innhold

er denne safe, eller er det spam?

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk mail fra [email protected], med følgende beskjed:

emne: Warning about your e-mail account.

Dear user of Online.no,

Some of our clients complained about the spam (negative e-mail content)

outgoing from your e-mail account. Probably, you have been infected by

a proxy-relay trojan server. In order to keep your computer safe,

follow the instructions.

Further details can be obtained from attached file.

Attached file is protected with the password for security reasons. Password is (.......)

Have a good day,

The Online.no team http://www.online.no

Den høres jo autentisk ut - skal jeg ture å åpne vedlegget? Jeg fikk 4 mail da jeg sjekket posten, og to av dem var virusinfisert - det bruker jo å ligge i vedleggene, og det var bare denne og en til som hadde vedlegg!!!??

Noen eksperter her?? Takk for ev. svar :-)

Fortsetter under...

Skrevet

Den er ytterst suspekt. Online.no er jo en norsk adresse, hvorfor skulle de skrive på engelsk til deg ?

Ekte mail fra Telenor er på norsk.

For sikkerhets skyld kan du jo sende dem en kopi av mailen og spørre. Ikke åpne vedlegget før de eventuelt har sagt det er ok, men det tviler jeg på at de vil gjøre.

Skrevet

Den er ytterst suspekt. Online.no er jo en norsk adresse, hvorfor skulle de skrive på engelsk til deg ?

Ekte mail fra Telenor er på norsk.

For sikkerhets skyld kan du jo sende dem en kopi av mailen og spørre. Ikke åpne vedlegget før de eventuelt har sagt det er ok, men det tviler jeg på at de vil gjøre.

takk - du hadde nok rett. Jeg videresendte hele greia til meg selv, og mottok det uten å få virusalert. Så lagret jeg vedlegget på skrivebordet, og scannet det for virus, da fikk jeg beskjed om at virus i vedlegget var slettet. Tusen ttakk (Viruset ble jo fanget opp 1.gang jeg mottok det, nå skal jeg sitte og følge med når jeg laster ned mail, så ser jeg hvilke som kommer med virus. Har ellers vært spart på den adressen i 2 år snart, men nå har den kommet på avveie....grr"##) Men takk :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...