Gjest Pricilla Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Tenkt til å prøve meg på det jeg! ; ) Lage creme brulet altså.. men må ha sånne små keramikk-former.. Hvor får ejg tak i det? De bør helst ikke koste en formue heller.. Blir hjemmelaget creme brulet noe bra, eller bare vås? 0 Siter
Gjest glassmagasin Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Alle glassmagasiner, Traktøren osv har slike. Hjemmelaget creme brulee blir veldig godt. Men har du et jern / brenner for å karamellisere på toppen? Eller kan man bruke grillen i ovnen til dette? 0 Siter
Gjest Terakotta Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Det blir kjempebra - og de har former på NILLE! 0 Siter
Gjest Terakotta Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Alle glassmagasiner, Traktøren osv har slike. Hjemmelaget creme brulee blir veldig godt. Men har du et jern / brenner for å karamellisere på toppen? Eller kan man bruke grillen i ovnen til dette? man kan bruke grillen! 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Det blir kjempebra - og de har former på NILLE! Dette er oppskriften jeg har..Og spørsmålet er om de skal stå 40 minutter i vannbad i ovnen på 125 grader?? Mulig jeg er litt tett, men skjønte ikke den helt.. Hvor sterk varme skal jeg ha på grillen? • 4 dl melk • 2 dl kremfløte • 4 ss sukker • 1 vaniljestang • 5 egg. I stekeovn ved 125 grader.Kok opp melk, fløte, sukker og vaniljestang (splittet på langs). Avkjøl blandingen noe og rør inn lett sammenpiskede egg. Sil blandingen. Sett 10 ildfaste porsjonsformer i en langpanne, hell på så mye varmt vann i langpannen at det står halvveis opp på formene. Fordel eggekremen i formene. La formene stå i vannbadet i ovnen i ca. 40 minutter eller til kremen har stivnet. Dryss 1 ts sukker over hver form og la dem stå 2-3 minutter under grill (eller bruk en skibrenner) til sukkeret har karamellisert seg. Server crème brûlée bare som den er eller med frukt eller bær. 0 Siter
Gjest tips Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Dette er oppskriften jeg har..Og spørsmålet er om de skal stå 40 minutter i vannbad i ovnen på 125 grader?? Mulig jeg er litt tett, men skjønte ikke den helt.. Hvor sterk varme skal jeg ha på grillen? • 4 dl melk • 2 dl kremfløte • 4 ss sukker • 1 vaniljestang • 5 egg. I stekeovn ved 125 grader.Kok opp melk, fløte, sukker og vaniljestang (splittet på langs). Avkjøl blandingen noe og rør inn lett sammenpiskede egg. Sil blandingen. Sett 10 ildfaste porsjonsformer i en langpanne, hell på så mye varmt vann i langpannen at det står halvveis opp på formene. Fordel eggekremen i formene. La formene stå i vannbadet i ovnen i ca. 40 minutter eller til kremen har stivnet. Dryss 1 ts sukker over hver form og la dem stå 2-3 minutter under grill (eller bruk en skibrenner) til sukkeret har karamellisert seg. Server crème brûlée bare som den er eller med frukt eller bær. Ja, de skal stå 40 minutter i vannbad på 125 grader (eller til de er stive, kanskje de trenger litt kortere / lengere tid). Temperaturen på grillen spiller ingen rolle, du ser når den er varm (grillelementene i taket av ovnen er røde), sett formene inn, og SE PÅ DEM HELE TIDEN! (de blir kjempefort brent! Du kan så vidt blunke..) Du kan ha ovnsdøren åpen, da slår grillelementene seg ikke av så lett. 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Alle glassmagasiner, Traktøren osv har slike. Hjemmelaget creme brulee blir veldig godt. Men har du et jern / brenner for å karamellisere på toppen? Eller kan man bruke grillen i ovnen til dette? Kan bruke grillen i ovnen, men da skal du følge nøye med.Litt mer kontroll hvis du bruker skibrenner eller sån "flammepistol". Det har de på Rafens/ Jernia/ glassmag. 0 Siter
hwt Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Bare et lite tips: bland inn litt kaffe og "karamell-essens" (sånne flasker du får på kaffi-shoppen). Blir utrolig mye bedre...hvis du liker litt den type smak da. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 15. april 2004 Skrevet 15. april 2004 Alle glassmagasiner, Traktøren osv har slike. Hjemmelaget creme brulee blir veldig godt. Men har du et jern / brenner for å karamellisere på toppen? Eller kan man bruke grillen i ovnen til dette? Du kan bruke en skibrenner, hvis du har! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.