tuppelure1 Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Hei! Jeg er en jente på 25år som har brukt P-pillene Trinordiol i to perioder siden jeg var 16 år. Hadde et opphold på ca 1,5 år fra jeg var 20-22 år. I fjor vår begynte jeg å blø ved samleie. Jeg tok dette opp med min lege som mente at det skyldtes p-pillene og mente at det ville løse seg ved at jeg bytte til enfasepiller. Gikk derfor over til å bruke microgynon, uten at det hjalp. Nå har jeg sluttet på p-pillene og blør ikke lengre ved samleie. Problemet er bare at jeg ikke ønsker å bli gravid, og syns det er kjedelig å bruke kondom når jeg er i et fast forhold. Jeg lurer derfor på om det er noen andre prevangsjonsmidler jeg kan bruke som ikke gjør at jeg blør ved samleie? Det er jo tydelig at jeg reagerer på hormonene, så da er det vel naturlig at jeg vil reagere likedan på p-sprøyte, p-plaster, p-ring og minipille som på p-pillene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/143417-bl%C3%B8dninger-av-p-piller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jaime-l Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Hei, Ja, men det er mye mindre hormoner i f.eks. p-ring og plaster enn i pillene. Jeg bruker ring selv, og har hittil opplevd én solid blødningsperiode etter sex, etter 6 måneders bruk. Er veldig fornytd alt i alt, kan være verdt et forsøk for deg også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/143417-bl%C3%B8dninger-av-p-piller/#findComment-905989 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Årsak til blødning ved samleie eller mellomblødninger kan være det man betegner som en ”ektopi”. Det betyr at den slimhinne som finnes på innsiden av livmorhalsen (i kanalen) har vokst ut på overflaten, utsiden av livmorhalsen. Det skyldes østrogenhormonets påvirkning og ses derfor både ved bruk av p-pille og hos gravide (og også hos andre kvinner!). Denne slimhinne er blodrik og tynn og blør lett ved berøring (som gynekologisk undersøkelse, samleie, hard avføring). Det er helt ufarlig. Det er tydelig at blødningen har sammenhang med p-pille bruk. Du kan forsøke en pille med svakere innhold, Loette som bare har 2/3 av det østrogen som finnes i andre piller, men den er like sikker. P-plaster eller p-ring kan også forsøkes, men det er vanskelig å sammenligne hormonmengder som går over i blodet i forhold til med tabletter. Minipille er mindre sikker og må tas meget regelmessig, men den inneholder ikke østrogen i det hele tatt. P-sprøyte inneholder heller ikke østrogen, men den sitter i kroppen veldig lenge (opp til ett år). En variant er p-staven som legges under huden, den kan fjernes lett og virkningen stopper. Til høsten kommer en nye østrogenfri p-pille (Cerazette). Så du har noe å prøve deg frem med. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/143417-bl%C3%B8dninger-av-p-piller/#findComment-906462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wassup Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hei, Ja, men det er mye mindre hormoner i f.eks. p-ring og plaster enn i pillene. Jeg bruker ring selv, og har hittil opplevd én solid blødningsperiode etter sex, etter 6 måneders bruk. Er veldig fornytd alt i alt, kan være verdt et forsøk for deg også. hei jeg er en 20 år gammel jente som har blødninger under samleie, men dette bare i perioder. har hatt "blodfrie" perioder på to år, men blødnings perioder (bare under samleie og ved mens) på et halvt år. kan dette skyldes p-pillen altså? jeg bruker diane. jeg har forresten forhørt meg med lege ang etkopi eller hav nå det var å legen min sa det var nesten umulig at unge janter som ikke har vært gravide skal få det- at den mest naturlige årsaken til kontaktblødning var klamydia. jeg bruker p pillen diane, neon andre med lignende resultater av den pillen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/143417-bl%C3%B8dninger-av-p-piller/#findComment-911787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.