Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For to år siden ble det slutt mellom en kompis og x'en hans.

Særlig etter at det ble slutt mellom dem, har jeg hatt veldig mye kontakt med henne, dvs ukentlig over nettet eller sms, men det er oftest jeg som tar kontakt. Har også truffet henne noen ganger, men bare som venn.

I utgangspunktet hadde jeg følelser for henne. Men siden historien var som den var, så har jeg mer eller mindre bevisst lagt lokk på følelsene for å beholde henne som venn. Hun er utrolig snill mot meg, men slik er hun mot andre også. Jeg vet hun liker meg, men hun er indirekte veldig klar på at vi bare er venner. Har aldri hatt noen nærmere intimkontakt enn den som har vært på dansegulvet.

Jeg regner med hun er klar over interessen, men hvorfor sier hun ikke noe om det?

Gjør hun det bare for å være snill?

Begge to er singel, men hun har "vært på jakt" etter andre i mitt nærvær.

Jeg lever litt i en vrangforestilling om at vi er i samme båt, men jeg er helt sikker på at det ikke er tilfelle.

Over tid så har dette blitt vanskeligere og vanskeligere å bære.

Det er sikkert et åpenbart og velkjent svar på hva jeg bør gjøre, men jeg er bare forvirret.

Ettersom alternativet om å fortsette som før ikke kan fortsette, så må jeg enten snakke med henne om det eller bryte kontakten helt uten å gjøre det. Ettersom jeg skriver dette så er jo det siste også rimelig dumt, men kanske det som må gjøres.

Hva skal jeg egentlig si til henne? Er dette dømt til å mislykkes? Har "x'en til kompis" noensinne fungert?

Risikerer vel å miste begge to.

Hilsen litt uerfaren og totalt forvirret.

Fortsetter under...

Gjest ikkenåidag

For det første, kan du ærlig si at du tror du har noe bra å tilføre henne og livet hennes som den personen du er og det du står for (og har kontroll på), eller er det bare lysten etter å "ha" henne og å føle det du tror du vil føle? Et forhold handler om mer enn følelser. Vær realistisk og ikke egoistisk.

Snakk med henne først. Hvis hun vil, snakk med kompisen hennes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...