Gå til innhold

Feriepenger - difust svar fra trygdeetaten

Anbefalte innlegg

Gjest Blir bare mer og mer forvirret....
Skrevet

Nå gir jeg snart opp å få et fornuftig og forståelig svar fra Trygdeetaten, så jeg håper du kan hjelpe meg.

Jeg jobbet hele fjoråret og begynte på nyåret også. Jobbet da fra 2. januar til og med 20. februar. Da ble jeg sykmeldt og fortsatte sykmeldingen ut til permisjonen min startet 27. mars. Det jeg lurer på er hva jeg har rett på av feriepenger til neste år.

Jeg har sjekket med trygdekontoret flere ganger, men synes svarene jeg får derfra er ganske så upresise.

I dag ble det sagt at jeg ville få en ukeslønn (hun sa det flere ganger, men mener hun en månedslønn??)

Jeg har en brutto månedslønn på 22.500 og har ca. 14.000 utbetalt i måneden.

Kan du fortelle meg konkret hva jeg vil få til neste års feriepengeutbetaling da?

Jeg skjønner nemlig ingen verdens ting av det der med 50 sykedager og 12 og 15 ukers beregning av feriepenger.

Bente831365380491
Skrevet

Du får feriepenger for inntil 48 dager i året når du er sykemeldt. Hvis du har gått ut i permisjon, så er jeg ikke sikker på om reglene er litt annerledes da.

Gjest mor sjøl
Skrevet

Feriepenger av sykepenger fra trygdekontoret:

Dagsats [sykepenger betalt av trygdekontoret] x 48 x 10,2%.

Feriepenger av fødselspenger fra trygdekontoret:

Dagsats [fødselspenger 100%] x 5 x 12 x 10,2

eller

Dagsats [fødselspenger 80%] x 5 x 15 X 10,2%

Gjest mor sjøl
Skrevet

Feriepenger av sykepenger fra trygdekontoret:

Dagsats [sykepenger betalt av trygdekontoret] x 48 x 10,2%.

Feriepenger av fødselspenger fra trygdekontoret:

Dagsats [fødselspenger 100%] x 5 x 12 x 10,2

eller

Dagsats [fødselspenger 80%] x 5 x 15 X 10,2%

Siden du var sykmeldt mindre enn 12 uker før du gikk ut i permisjon må du bytte ut "48" i formelen med det antall dager du faktisk fikk sykepenger fra trygdekontoret.

Formelen blir da:

Dagsats [sykepenger betalt av trygdekontoret] x [antall dager du fikk sykepenger fra TK men max 48] x 10,2%.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...