Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mann 32

Nei, det er ikke lov for to mindreårige å ha sex, men straffen pleier sjelden å være så streng i slike tilfeller. Som nevnt er grensen satt for å beskytte mindreårige mot overgrep fra eldre.

Nå rører du noe forferdelig her..

>men straffen pleier sjelden å >være så streng i slike >tilfeller.

For det første er den kriminelle lavalder 15 år, så hvis noen mindreårige i det hele tatt teoretisk skulle blitt dømt for å ha sex med hverandre, så måtte det BARE vært de på 15.

Det er IKKE straffbart annet enn i teorien for en på 17 og ei på 15 å ha sex, fordi loven tar hensyn til at slike er så nær hverandre i utvikling at tiltale bortfaller. Ihverfall har jeg aldri hørt om noen slik sak, og det tviler jeg på at du har heller..

Lovens intensjon er utelukkende å hindre vel voksne å lokke mindreårige til sex. Det er ikke for å straffe en på 16 år og 1 dag i å ha sex med ei på 15 og 364 dager....Så fordømt firkantet er da selv ikke norske lover !

Fortsetter under...

Gjest moroklump

Ikke bry deg om den teite diskusjonen som foregår under her. Selv om den seksuelle lavalder er 16 er det ikke straffbart dersom de to partene er så nærme hverandre i alder som dere er. Så nok om det, det er bare Conan som liker å irritere.

Uansett, jeg er enig med resten her om at du må la fortid være fortid. Det er ikke unormalt at en jente på 15 er seksuellt erfaren, og det gjør ikke henne "løssluppen" av den grunn. Og det er heller ikke unormalt av deg å føle litt sjalusi, selv om dette skjedde når du ikke var inne i bildet. Selv er jeg 23 år, jente, og jeg har ganske bred seksuell erfaring. Typen min har hatt færre seksualpartnere enn meg, men likevel liker jeg ikke å tenke på han sammen med andre før meg. Og han liker iallefall ikke å tenke på MEG sammen med andre gutter før han. Sånn er det bare. Vi gjorde en feil i begynnelsen av forholdet, slik som du gjorde, vi spurte og gravde om den andres fortid. Det er ikke så lurt!

Men gjort er gjort, og du må bare lære deg å leve med det dersom du vil fortsette forholdet deres. Husk at det er DEG hun har valgt å være sammen med nå, og ta sjalusien din som noe positivt som viser hvor glad du er i henne!

"Straff etter §§ 195 og 196 KAN!!! falle bort dersom de som har hatt den utuktige omgangen er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling...osv"

Det står ikke at den gjør, så i hovedregel, dvs i 97,34 % av tilfellene har jeg rett, og som unntak dvs i 3,17 % av tilfellen har jeg feil.

Hvilket betyr, som forventet, at mitt forrige utsagn var 100% korrekt! :-)

Gamla! ;-D

og hvor gjorde du av de siste 0,51 prosenta? *ler*

Gjest Jassie

Hei!

Jeg er ogsaa veldig plaget med sterke menstrasjonssmerter, og har gaatt paa p-piller som hjalp veldig. Men jeg fikk noen rare bivirkninger, og dessuten slo jeg opp med kjaeresten, saa jeg syntes ikke det var noe vits aa gaa paa dem lengre.

Jeg fikk tilbake smertene, men ble anbefalt Naproxen (som er en reseptfri smertestillende kun for menstrasjonssmerter) av en av mine kollegaer. Dette hjelper ekstremt!! Vanlige smertestillende funker ikke i det hele tatt, men Naproxen har virkelig gjort mitt liv lettere.

Haaper det hjelper!!

Klem fra Jassie

Gjest Jassie

Hei!

Jeg er ogsaa veldig plaget med sterke menstrasjonssmerter, og har gaatt paa p-piller som hjalp veldig. Men jeg fikk noen rare bivirkninger, og dessuten slo jeg opp med kjaeresten, saa jeg syntes ikke det var noe vits aa gaa paa dem lengre.

Jeg fikk tilbake smertene, men ble anbefalt Naproxen (som er en reseptfri smertestillende kun for menstrasjonssmerter) av en av mine kollegaer. Dette hjelper ekstremt!! Vanlige smertestillende funker ikke i det hele tatt, men Naproxen har virkelig gjort mitt liv lettere.

Haaper det hjelper!!

Klem fra Jassie

Ooooops, den havna helt feil sted.. Var ment paa "Jeg trenger raad"

Annonse

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Hei!

Haaper det hjelper!!

Klem fra Jassie

Det stemmer, Naproxen er et nytttig hjelpemiddel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...