Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Jeg skrev et innlegg tidligere i uken vedrørende mørkebrun utflod. Jeg er gravid i 6 uke.

I den perioden jeg skulle hatt mensen fikk jeg altså mørkebrun utflod. Denne utfloden er der fortsatt, men i tillegg kommer det blod når jeg er på do og "presser" (beklager ordvalget). Jeg blør ikke ellers, bare når jeg er på do... Jeg er så redd for at jeg er i ferd med å abortere!

Er dette vanlige blødninger?

Håper på et raskt svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14371-jeg-er-redd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Mørkebrun utflod er størknede blodrester som har blandet seg med utfloden. Blør du friskt når du presser på do, må man selvfølgelig utelukke hemorrider. Er det klart at blodet kommer fra skjeden, behøver det ikke være et tegn på at du er i ferd med å abortere. Jeg vil snarere tro at du har et eller flere skjøre blodkar i livmorhalsen som begynner å blø når presset blir stort. Har du sett om det er noen sammenheng med hvorvidt du har hatt samleie i samme tidsrom. Samleie kan fort irritere livmorhalsen ved støt, og denne kan begynne å blø litt av samme årsak som jeg nevnte. Dette er ufarlig, men det bør utelukkes at det er noe galt med fosteret. Fortsetter dette, synes jeg du skal få legen din til å henvise deg til ultralyd, så du slipper å engste deg mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14371-jeg-er-redd/#findComment-68883
Del på andre sider

Hei mor 2001. Tar meg den lille frihet å få svare på innlegget ditt. Det du beskriver er som jeg selv skulle skrevet det. Hadde akkurat samme problem, blødde når jeg var på do og måtte presse, og litt utenom. Det kunne gå dager imellom men det dukket alltid opp. Det tok lang tid før legene reagerte, fikk bare som svar at slik var det i noen tilfeller. Tilslutt fikk jeg time hos en gynekolog, Det ble tatt tester for celleforandring og en ny Clamydiatest. Det viste seg at det var en clamydiainfeksjon som forårsaket blødningene, har ikke hatt antydning til blødninger etter antibiotikakuren. Snakk med legen din og få henvisning til en gyn. Kan være noe eller ingenting men det er bedre å vite enn å engste seg. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14371-jeg-er-redd/#findComment-68909
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...