Hamon Skrevet 17. april 2004 Skrevet 17. april 2004 Jeg fikk to stikk eller bitt ved kneet her en natt mens jeg sov.. Det klør av og til og er ca like stort som en lacryl pastill.. De er mørkerøde/brune på en måte. Noen som vet hva dette kan være? Er det farlig mon tro?? 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 17. april 2004 Skrevet 17. april 2004 Dersom det er to bitt nesten rett ved siden av hverandre er det fugle lopper. Har du katt eller luftet sengetøyet ute i det siste? Mvh 0 Siter
Gjest Megga Skrevet 17. april 2004 Skrevet 17. april 2004 Dersom det er to bitt nesten rett ved siden av hverandre er det fugle lopper. Har du katt eller luftet sengetøyet ute i det siste? Mvh Fuglelopper ja..hva kommer det av da? Vi har katt som sover i senga og ja jeg lufter sengetøyet ute...skal jeg ikke gjøre dette? Vi og spesielt samboeren min får av og til bitt eller en slags neller...men ikke ved siden av hverandre...hva kan dette være da? 0 Siter
Hamon Skrevet 17. april 2004 Forfatter Skrevet 17. april 2004 Dersom det er to bitt nesten rett ved siden av hverandre er det fugle lopper. Har du katt eller luftet sengetøyet ute i det siste? Mvh Nei, de er ca 4cm fra hverandre.. Håper bare det ikke er farlig jeg, heh... Og at det går bort snart... 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 17. april 2004 Skrevet 17. april 2004 Fuglelopper ja..hva kommer det av da? Vi har katt som sover i senga og ja jeg lufter sengetøyet ute...skal jeg ikke gjøre dette? Vi og spesielt samboeren min får av og til bitt eller en slags neller...men ikke ved siden av hverandre...hva kan dette være da? Nei det vet jeg ikke. Har jo hørt at enkelte vevkjerringer biter. Husker jeg lå på loftet på en gammel hytte, eller hus eller noe. Da fikk jeg en del vel store bitt og de klødde noe infernalsk. Jeg søkte på fugle lopper på internett men jeg husker ikke hva det sto hvor de kom fra. Jeg fikk noen slike bitt etter at katten min hadde lånt sengen min, men jeg fikk ikke flere bitt enn de to. Forsvant vel når jeg skiftet på sengen og støvsugte. Fuglelopper eksisterer vist helst om våren. Mvh 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 17. april 2004 Skrevet 17. april 2004 Nei, de er ca 4cm fra hverandre.. Håper bare det ikke er farlig jeg, heh... Og at det går bort snart... Sikkert ikke farlig og det går nok snart bort. Bruk litt hvitevask på det, eller kortisonsalve dersom det klør veldig. Har faktisk hatt en del utslett som klør selv i det siste. Tror det er neller eller noe. Lurer på hva jeg har spist ) Det er alltid noe. Mvh 0 Siter
Gjest Megga Skrevet 17. april 2004 Skrevet 17. april 2004 Nei det vet jeg ikke. Har jo hørt at enkelte vevkjerringer biter. Husker jeg lå på loftet på en gammel hytte, eller hus eller noe. Da fikk jeg en del vel store bitt og de klødde noe infernalsk. Jeg søkte på fugle lopper på internett men jeg husker ikke hva det sto hvor de kom fra. Jeg fikk noen slike bitt etter at katten min hadde lånt sengen min, men jeg fikk ikke flere bitt enn de to. Forsvant vel når jeg skiftet på sengen og støvsugte. Fuglelopper eksisterer vist helst om våren. Mvh Nellene/bittene er helt hvite med en rødflammete ring rundt...jeg skifta nettopp på senga og i går fikk han det igjen..! Merkelig det der..kanskje det kan være vaskepulver? Får man neller av sånt? 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 17. april 2004 Skrevet 17. april 2004 Nellene/bittene er helt hvite med en rødflammete ring rundt...jeg skifta nettopp på senga og i går fikk han det igjen..! Merkelig det der..kanskje det kan være vaskepulver? Får man neller av sånt? Ja man kan få neller når man skifter vaskepulver, skyllemiddel eller av noe man spiser. Men det er vanligvis hudfarget, og klør, de jeg får. Han har ikke vært ute og gått i skogen da, at han har blitt bitt av en hantikk/flått. Kanskje du skal holde øye med stikket og se om det blir mer utslett. Kan jo bli litt uhyggelig det der. Mvh 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 17. april 2004 Skrevet 17. april 2004 Nellene/bittene er helt hvite med en rødflammete ring rundt...jeg skifta nettopp på senga og i går fikk han det igjen..! Merkelig det der..kanskje det kan være vaskepulver? Får man neller av sånt? Ta kontakt med lege dersom du får rødt utslett (felt) rundt flåttbittet 3 dager til 4 uker etter bittet. http://www.lommelegen.no/art/art2194.asp 0 Siter
Dorthe Skrevet 17. april 2004 Skrevet 17. april 2004 Høres ut som duelusstikk. Det er ikke farlig men klør. 0 Siter
Hamon Skrevet 17. april 2004 Forfatter Skrevet 17. april 2004 Høres ut som duelusstikk. Det er ikke farlig men klør. Hva er et duelusstikk da? :-o 0 Siter
Dorthe Skrevet 17. april 2004 Skrevet 17. april 2004 Hva er et duelusstikk da? :-o Alle duer har lus og de lusene biter. Det ser ut som to små myggstikk ved siden av hverandre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.