Gå til innhold

Abdel Rantissi

Anbefalte innlegg

Nåh, det kan nok være sant. Men det er nå ikke den mest intelligente måten å drive fredsarbeid på. Det viser jo bare at Israel egentlig ikke ønsker fred. Hatet øker jo bare med slike aksjoner.

Mvh

...er ingenting å trakte etter. Arafats «fred» er stillheten mellom selvmordsbombene og maskingevarsalvene som dreper jøder i Jerusalem, Tel Aviv og Haifas gater.

Så langt har Oslo-freden drept over tusen jøder, de aller fleste sivile kvinner og barn. Noen synes det er greit å sammenlikne dødsstatistikken med arabernes, men de «glemmer» beleilig å nevne at de aller fleste av de arabiske dødsofrene er bevæpnet Arafat-milits.

En annen ting; hadde ikke israelske sikkerhetstiltak vært så strenge og så omfattende, så ville antall drepte jøder vært minst ti ganger så høyt.

Vi må ikke stikke hodet i sanden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143820-abdel-rantissi/page/2/#findComment-908607
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

28

• Sør

19

• Kizza1365380506

17

• Prozak

11

Mest aktive i denne tråden

Mr.Kahn er vel neppe på noen måte interessert i å støtte fredsarbeid. Nei, her er det snakk om at, siden jødene har blitt undertrykt så lenge, så er det bare fint at de oppfører seg like ille som sine undertrykkere.

"........................"

Jeg støtter ikke en fred som tillater terrorister fra Arafat-land å angripe sivile jøder i og utenfor Israel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143820-abdel-rantissi/page/2/#findComment-908614
Del på andre sider

Ja det gjorde det, men ikke på samme måte. Det ble ikke bygd høye murer og skutt med stidsvogner mot hus som kanskje kunne huse terrorister. Når man hører norske offiserer si at Israelske soldater går rund og skyter små barn i hodet må man virkelig bli sjokkert. Jeg hørte på radioen i går, fikk dessverre ikke høre hele programmet, at enkelte jøder sier de opplever krysstallnatten igjen bare med omvendt fortegn. Det er ikke alle Israelere som støtter denne måten å takle situasjonen på, heldigvis.

Nei, man skal være *meget* påpasselig med ikke å gi uskyldige israelere eller jøder skylden for Sharons terrorisme.

Men apartheidstaten var også like ille som Israel. De bombet fra fly, drepte, osv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143820-abdel-rantissi/page/2/#findComment-908617
Del på andre sider

...er ingenting å trakte etter. Arafats «fred» er stillheten mellom selvmordsbombene og maskingevarsalvene som dreper jøder i Jerusalem, Tel Aviv og Haifas gater.

Så langt har Oslo-freden drept over tusen jøder, de aller fleste sivile kvinner og barn. Noen synes det er greit å sammenlikne dødsstatistikken med arabernes, men de «glemmer» beleilig å nevne at de aller fleste av de arabiske dødsofrene er bevæpnet Arafat-milits.

En annen ting; hadde ikke israelske sikkerhetstiltak vært så strenge og så omfattende, så ville antall drepte jøder vært minst ti ganger så høyt.

Det du skriver er løgn.

Det er Israel som okkuperer palestinerenes landområder, og palestinerene som bedriver selvforsvar mot den ulovlige okkupasjonen.

Det er en helt klassisk koloni-krig, og like "moralsk" som apartheidstaten i Sør Afrika.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143820-abdel-rantissi/page/2/#findComment-908620
Del på andre sider

Annonse

Jeg støtter ikke en fred som tillater terrorister fra Arafat-land å angripe sivile jøder i og utenfor Israel.

Og det er vel heller ingen som har kommet med den definisjonen på fred, heller. Du er så opphengt og forelsket i din egen fanatisme at du ikke evner å se noe annet. Ganske så identisk med enkelte andre her. Men man får jo håpe dere får noe ut av veggpissingen deres selv i det minste.

".........................."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143820-abdel-rantissi/page/2/#findComment-908621
Del på andre sider

Kizza1365380506

Mr.Kahn er vel neppe på noen måte interessert i å støtte fredsarbeid. Nei, her er det snakk om at, siden jødene har blitt undertrykt så lenge, så er det bare fint at de oppfører seg like ille som sine undertrykkere.

"........................"

Det er klart at det ikke forsvarer hva de gjør. Problemet er vel helst at de ikke har så mange andre måter å forsvare seg på. Det at de kun angriper/dreper uskyldige er jo helt forkastelig. Men det er jo gjensidig. Og jeg synes mediene fokuserer vel mye på at Israel går etter terrorister, når virkeligheten er at de dreper like mange sivilister. Man får ett helt feil inntrykk av konflikten.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143820-abdel-rantissi/page/2/#findComment-908624
Del på andre sider

Jeg er ikke for terrorisme og jeg synes ikke noe om måten Hamas driver sin krig. Men jeg må si at Israels måte å takle hele problemet på er utrolig uintelligent. Man kan ikke bare okkupere land og tro at man kan behandle mennesker som det passer en. Hvordan skulle palestinerne få forsvare seg når Israelerne blir støttet av USA. Ikke vet jeg.

...hvis araberne hadde akseptert FNs delingsplan i 1948 istedenfor å gå til krig, så ville de hatt sin stat nå. Den gangen hevdet de at Palestina var et sionistisk påfunn som ikke eksisterte.

Det er araberne som har satt seg i den situsjonen at de er okkupert, fordi de nekter å inngå en fredsavtale med Israel der Israel anerkjennes som en selvstendig, suveren stat. Så enkelt er det faktisk, og så komplisert.

Ang. dette apartheid-tullet, du finner ikke et eneste skilt i Israel som sier JEWS ONLY, etniske arabere i Israel har sine borgerrettigheter mye mer enn hva Arafat kan tilby. Noen av dem sitter sågar i den israelske Nasjonalforsamlingen.

Ikke la propagandaen forblinde deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143820-abdel-rantissi/page/2/#findComment-908628
Del på andre sider

Kizza1365380506

Nå ja det kan nok stemme. Man skal ikke skjære alle Isralitter over en kam, men jeg mener fremdeles at konflikten gir feil fokus alt etter hvilken side man støtter. Terrorisme er forkastelig uansett hvem som utfører den og i mine øyne er ikke Israel særlig bedre enn Hamas når det gjelder terror.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143820-abdel-rantissi/page/2/#findComment-908630
Del på andre sider

Og det er vel heller ingen som har kommet med den definisjonen på fred, heller. Du er så opphengt og forelsket i din egen fanatisme at du ikke evner å se noe annet. Ganske så identisk med enkelte andre her. Men man får jo håpe dere får noe ut av veggpissingen deres selv i det minste.

".........................."

!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143820-abdel-rantissi/page/2/#findComment-908631
Del på andre sider

Det er klart at det ikke forsvarer hva de gjør. Problemet er vel helst at de ikke har så mange andre måter å forsvare seg på. Det at de kun angriper/dreper uskyldige er jo helt forkastelig. Men det er jo gjensidig. Og jeg synes mediene fokuserer vel mye på at Israel går etter terrorister, når virkeligheten er at de dreper like mange sivilister. Man får ett helt feil inntrykk av konflikten.

Mvh

Ja, det er nesten umulig for oss å ha et riktig bilde av denne konflikten. Spesiellt med tanke på at mange av de som er midt oppe i den heller ikke har et riktig bilde av den. Min eneste påstand i denne saken er at de to sidene som konkurrerer om å pisse høyest på veggen her på DOL begge representerer hver sin side av ekstremismen i denne sammenhengen. Personlig er jeg overbevist om at løsningene/svarene/årsakene etc. ikke er så enkle og ensidige.

Men en ting er sikkert: å bedrive terror mot sivile, og for den saks skyld ikke-sivile, er ren og skjer ondskap - uansett om man er jøde, muslim, kristen eller hedning. Personlig vil jeg da selfølgelig fordømme israelsk terror på samme måte som palestinsk - uansett hvilke grunnlag den utføres på. Og jeg mener det er noe galt med folk som presterer å forlyste seg over at folk blir drept, enten det er uskyldige eller ikke.

"............................"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143820-abdel-rantissi/page/2/#findComment-908632
Del på andre sider

Annonse

Nå ja det kan nok stemme. Man skal ikke skjære alle Isralitter over en kam, men jeg mener fremdeles at konflikten gir feil fokus alt etter hvilken side man støtter. Terrorisme er forkastelig uansett hvem som utfører den og i mine øyne er ikke Israel særlig bedre enn Hamas når det gjelder terror.

Mvh

Israel har endelig begynt å vise at de er villig til å ta de nødvendige skritt for å forsvare sivilbefolkningen mot terrorister.

Så lenge dette er folk som utelukkende går etter sivile jøder, og det på de mest utspekulerte måter, så har Israel rett og plikt til å ta de nødvendige skritt for å stanse dem. De kan ikke drepe kvinner og barn i et annet land og forvente å bli behandlet som politikere og diplomater.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143820-abdel-rantissi/page/2/#findComment-908634
Del på andre sider

laguna1365380434

Ja, det er nesten umulig for oss å ha et riktig bilde av denne konflikten. Spesiellt med tanke på at mange av de som er midt oppe i den heller ikke har et riktig bilde av den. Min eneste påstand i denne saken er at de to sidene som konkurrerer om å pisse høyest på veggen her på DOL begge representerer hver sin side av ekstremismen i denne sammenhengen. Personlig er jeg overbevist om at løsningene/svarene/årsakene etc. ikke er så enkle og ensidige.

Men en ting er sikkert: å bedrive terror mot sivile, og for den saks skyld ikke-sivile, er ren og skjer ondskap - uansett om man er jøde, muslim, kristen eller hedning. Personlig vil jeg da selfølgelig fordømme israelsk terror på samme måte som palestinsk - uansett hvilke grunnlag den utføres på. Og jeg mener det er noe galt med folk som presterer å forlyste seg over at folk blir drept, enten det er uskyldige eller ikke.

Dette synes jeg var ett flott innlegg, Prozak!

Applauderes på det varmeste!

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143820-abdel-rantissi/page/2/#findComment-908635
Del på andre sider

Kizza1365380506

...hvis araberne hadde akseptert FNs delingsplan i 1948 istedenfor å gå til krig, så ville de hatt sin stat nå. Den gangen hevdet de at Palestina var et sionistisk påfunn som ikke eksisterte.

Det er araberne som har satt seg i den situsjonen at de er okkupert, fordi de nekter å inngå en fredsavtale med Israel der Israel anerkjennes som en selvstendig, suveren stat. Så enkelt er det faktisk, og så komplisert.

Ang. dette apartheid-tullet, du finner ikke et eneste skilt i Israel som sier JEWS ONLY, etniske arabere i Israel har sine borgerrettigheter mye mer enn hva Arafat kan tilby. Noen av dem sitter sågar i den israelske Nasjonalforsamlingen.

Ikke la propagandaen forblinde deg.

Nå var det ikke jeg som dro Apartheid inn i dette da. Og jeg synes ikke det er sammenlignbart heller så ikke tillegg meg utsagn jeg ikke har sagt.

Opplys meg angående okkupasjonen i 48 og 62. Jeg tror nok at historien har to sider. Det siste nå er jo at Israel har fått beskjed fra USA at de skal gi tilbake de okuperte områdene de selv ønsker. Jeg forsvarer for all del ikke Hamas, jeg mener bare man må se situasjonen fra to sider. Araberne har tross alt blitt fratatt sitt land. Først av engelskmennene som i 48 lot jødene få området. Så okkuperer Israelerne gazastripen på 60 tallet.

Jeg har ikke lest fredsavtalen som ble forelagt araberne før okkupasjonen. Kanskje jeg burde det og kanskje jeg kunne forstå hvorfor araberne ikke godtok avtalen. Kanskje...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143820-abdel-rantissi/page/2/#findComment-908639
Del på andre sider

Kizza1365380506

Er så enig med deg. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143820-abdel-rantissi/page/2/#findComment-908640
Del på andre sider

Kizza1365380506

Israel har endelig begynt å vise at de er villig til å ta de nødvendige skritt for å forsvare sivilbefolkningen mot terrorister.

Så lenge dette er folk som utelukkende går etter sivile jøder, og det på de mest utspekulerte måter, så har Israel rett og plikt til å ta de nødvendige skritt for å stanse dem. De kan ikke drepe kvinner og barn i et annet land og forvente å bli behandlet som politikere og diplomater.

Men det er fullt lovlig å gå etter arabiske kvinner og barn. Drepe og voldta som det passer så lenge man er av den "sterke" staten og har støtte av verdensmakter. Vel der har du dobbeltmoral på sitt beste.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143820-abdel-rantissi/page/2/#findComment-908642
Del på andre sider

Mvh

Det er store sprik mellom det NRK og NTBs rapporterer, og det som kommer frem i ettertid da støvet og røyken har lagt seg. Hvem husker vel ikke «massakeren» i Jenin? 500 døde, hele Jenin jevnet med jorden og tusenvis av sårede, hojet de, og bar seg dag og natt.

Sannheten: 56 døde, de aller fleste var bevæpnet Hamas, Tanzim Fatah og Al Aqsa- milits. Det hentet sågar lik fra andre trefninger for å «fylle opp» kvoten.

Ødeleggelsene viste seg å være et meget begrenset område i Jenin, der araberne selv sto for mesteparten av ødeleggelsene ved å sprenge såkalte booby-traps når IDF gikk inn.

Det hele var en gedigen flause for både Terje Rød Larsen og Ola Skuterud, som forsøkte å målbære denne løgnen i det lengste. Hvorfor innrømme disse noen troverdighet, når de beviser gang på gang at de er nedrige løgnere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143820-abdel-rantissi/page/2/#findComment-908644
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...