Gå til innhold

Abdel Rantissi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

28

• Sør

19

• Kizza1365380506

17

• Prozak

11

Mest aktive i denne tråden

Nå er du ute og roter igjen. Jeg påstår intet, jeg ber bare de som mener at soldater i IDF begår voldtekt komme med konkrete eksempler på dette.

Leser du ikke innleggene før du rabler ivei?

Innlegget skrevet av Mr Kahn i Åpent forum 17/4-104 klokken 21:33

Re: Nå må du ikke ta munnen for full

"og jeg kan garantere at det aldri har forekommet at en jødisk soldat i IDF har voldtatt en arabisk kvinne."

Og så påstår du etterpå at du "påstår intet". Her kommer du med en påstand du ikke har mulighet til å bevise, og forlanger at andre skal motbevise det.

Og nei - ingenting av dette gagner noen som helst diskusjon. Men kanskje du skulle,i stedet for å kritisere de som setter spørsmålstegn ved påstandene dine for å være usaklige, la være å komme med påstander som ikke kan bevises i utgangspunktet. Du er veldig flink til å anklage andre for ditt og datt, men rimelig blind når du selv gjør det samme.

"............................"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143820-abdel-rantissi/page/4/#findComment-908768
Del på andre sider

Innlegget skrevet av Mr Kahn i Åpent forum 17/4-104 klokken 21:33

Re: Nå må du ikke ta munnen for full

"og jeg kan garantere at det aldri har forekommet at en jødisk soldat i IDF har voldtatt en arabisk kvinne."

Og så påstår du etterpå at du "påstår intet". Her kommer du med en påstand du ikke har mulighet til å bevise, og forlanger at andre skal motbevise det.

Og nei - ingenting av dette gagner noen som helst diskusjon. Men kanskje du skulle,i stedet for å kritisere de som setter spørsmålstegn ved påstandene dine for å være usaklige, la være å komme med påstander som ikke kan bevises i utgangspunktet. Du er veldig flink til å anklage andre for ditt og datt, men rimelig blind når du selv gjør det samme.

"............................"

Den første som fremsatte påstanden om voldtekt var signaturen Kizza. Da jeg aldri har verken hørt eller sett en eneste indikasjon på at noe slikt har forekommet - NOENSINNE - forbeholder jeg meg retten til å protestere.

Men jeg har utfordret hver eneste en her inne til å komme med beviser på at en soldat fra IDF har begått voldtekt mot arabiske kvinner. Nå som jeg har lanket deg frem til sammenhengen, kunne du tenke deg å forholde deg til den?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143820-abdel-rantissi/page/4/#findComment-908784
Del på andre sider

Den første som fremsatte påstanden om voldtekt var signaturen Kizza. Da jeg aldri har verken hørt eller sett en eneste indikasjon på at noe slikt har forekommet - NOENSINNE - forbeholder jeg meg retten til å protestere.

Men jeg har utfordret hver eneste en her inne til å komme med beviser på at en soldat fra IDF har begått voldtekt mot arabiske kvinner. Nå som jeg har lanket deg frem til sammenhengen, kunne du tenke deg å forholde deg til den?

På forhånd takk.

Javisst. Du er selfølgelig i din fulle rett til å sette spørsmålstegn ved den påstanden. Men det var ikke det du gjorde; du kom med en påstand om det motsatte, som er like mye en påstand som ikke kan bevises.

"..........................."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143820-abdel-rantissi/page/4/#findComment-908800
Del på andre sider

Annonse

Kizza1365380506

Ja, jeg så de greiene der. Men hvis det var terrorsjefens bil, hva var poenget med å drive og snu den opp ned?

De ville vel få ut følelsene og frustrasjonene sine. Hva som er vitsen kan en jo spørre seg om. Men disse menneskene har jo en mye mer utagerende oppførsel når det gjelder slike ting enn det vi har. Men de hisser jo hverandre opp når de holder på sånn.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143820-abdel-rantissi/page/4/#findComment-908872
Del på andre sider

Kizza1365380506

«-Sier ikke at jeg automatisk tror du har rett men jeg vil gjerne vurdere selv, både fakta og personlig innlegg her. Takker så meget og håper du har mer informasjon til meg. -»

Jeg stiller ingen krav, jeg har bare et ønske om å få folk til å se forbi de groteske vrengebildene som stadig kommer frem i norsk media og presse.

Når det går opp for verden hvordan Israel har blitt sviktet og overlatt til sin egen skjebne allerede fra dag 1, kanskje det er et håp om å løse dette en gang i fremtiden. Men en skal være klar over at det er en enorm skuffelse og forbitrelse i Israel akkurat nå, spesielt over Norge.

Det er noe jeg ikke er spesielt glad for.

Men du må som sagt også være åpen for forvrengte bilder og manipulasjon den andre veien min venn. Selv om du har venner i Israel, er du så sikker vi blir servert den rette informasjonen om deres (den israelske stats) aktiviteter. Vel jeg er så sikker, det er jeg ikke

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143820-abdel-rantissi/page/4/#findComment-908873
Del på andre sider

Javisst. Du er selfølgelig i din fulle rett til å sette spørsmålstegn ved den påstanden. Men det var ikke det du gjorde; du kom med en påstand om det motsatte, som er like mye en påstand som ikke kan bevises.

"..........................."

Det er opp til deg om du vil diksutere sak eller ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143820-abdel-rantissi/page/4/#findComment-908881
Del på andre sider

Annonse

Men du må som sagt også være åpen for forvrengte bilder og manipulasjon den andre veien min venn. Selv om du har venner i Israel, er du så sikker vi blir servert den rette informasjonen om deres (den israelske stats) aktiviteter. Vel jeg er så sikker, det er jeg ikke

Nah, hvilken interesse skulle de ha av å lyve overfor meg? De fleste er nøkterne mennesker i godt voksen alder, som skriver om dagliglivet og hvordan det er å være tilnærmet omringet av fiender på alle kanter. Det er ikke nødvendigvis hos dem jeg henter hovedtyngden i min argumentasjon, selv om mange av dem har noen utrolig gode poenger.

Jeg kan gi deg et par poenger, som jeg synes det kan være viktig å ha i bakhodet når en debatterer Midtøsten:

1. Nasser og den Arabiske Liga dannet PLO i 1964, tre år før det som idag er kjent som «okkupasjonen av Palestina». PLO er grunnlagt etter nazistenes «førerprinsipp» og ble finansiert og væpnet direkte fra Sovjetisk militærbudsjett og oljepenger fra den Arabiske Liga.

2. Yasser Arafat satt på Camp David i 2000 og fremsatte krav om å repatriere nesten fire millioner arabere til Israel, noe som ville gjort en palestinsk stat totalt overflødig, da det ikke ville være noen til å befolke den. Samtidig ville jødene komme i mindretall i sitt eget land, noe som igjen ville oppløse staten Israel.

3. PLOs charter står uforandret i tekst, der jeg ber deg legge merke til artikkel 19 og 22. Fatahs Lov og noe de kalte Etappeplanen er også høyst gjeldende.

Tilsammen utgjør dette en formidabel trussel mot staten Israel, som selvsagt må ta de nødvendige forholdsregler.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143820-abdel-rantissi/page/4/#findComment-908917
Del på andre sider

Argh, de var stjålet i Israel, som de fleste «palestinske» biler.

Sant nok. Det er jo ikke ulovlig å ødelegge egen eiendom. Rullestolen til Sjeik Pipelort derimot hadde han visst kjøpt selv for ærlig tjente penger på narkotikasalg og bør erstattes av Sharon:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/143820-abdel-rantissi/page/4/#findComment-910812
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...