Gå til innhold

Pause i forholdet, for å flytte tilbake ?

Anbefalte innlegg

Gjest Vekt68

Min samboer flyttet forrige mandag, vi har et felles barn på 2,5 år. Jeg har fremlagt et forslag som han umiddelbart sa ja til, men jeg er i tvil, om jeg bare gir meg selv et falskt håp og om han bar sier ja for samarbeidet vedrørende samvær etc skal gå lettere ?

Og ikke minst er det eventuelt noe håp. Det vi har snakket om er at han flytter midlertidig i f.eks. 2-3 mnd, vi har minst mulig kontakt utover det vi må mht vår datter, går til samtaler på fam.vern kontoret for å snakke om forholdet. Og ingen av oss involverer oss med noen andre i denne perioden.

Kan det føre frem, erfaringer ønskes.

Fortsetter under...

Alt er jo mulig selvsagt.... Men jeg har bare hørt om slike pauser som på ett eller annet tidspunkt ender i brudd.

Selv hadde vi en pause for 2 år siden. Han flyttet ut med tanke på at vi ønsket å redde forholdet og flytte sammen igjen. Vi gikk på PREP-kurs (samlivskurs) og forsøkte å gi hverandre frihet til å finne ut hva man ville...

Vi flyttet sammen igjen etter 6 måneder, og hadde det greit. Men etter ytterligere ett år var det ugjenkallelig slutt. Fordelen - slik jeg ser det - med denne pausen er at vi nå vet at vi forsøke ALT. Og at vi i brudd nr. 2 klarte å beholde vennskapet og samarbeidet om sønnen vår.

Så nå er vi "lykkelige" separerte og trives med det!

kanskje ikke denne erfaringen du ville ha nå men....

Gjest Vekt68

Alt er jo mulig selvsagt.... Men jeg har bare hørt om slike pauser som på ett eller annet tidspunkt ender i brudd.

Selv hadde vi en pause for 2 år siden. Han flyttet ut med tanke på at vi ønsket å redde forholdet og flytte sammen igjen. Vi gikk på PREP-kurs (samlivskurs) og forsøkte å gi hverandre frihet til å finne ut hva man ville...

Vi flyttet sammen igjen etter 6 måneder, og hadde det greit. Men etter ytterligere ett år var det ugjenkallelig slutt. Fordelen - slik jeg ser det - med denne pausen er at vi nå vet at vi forsøke ALT. Og at vi i brudd nr. 2 klarte å beholde vennskapet og samarbeidet om sønnen vår.

Så nå er vi "lykkelige" separerte og trives med det!

kanskje ikke denne erfaringen du ville ha nå men....

Var brudd nr 2 mindre smertefullt enn det første og var det slik at begge to ville ut. Akkurat nå er det slik at han vil flytte, og jeg vil ikke at han skal gjøre det. Vet ikke om jeg vil utsette meg for en ny periode og så et brudd igjen, derfor er jeg sterkt i tvil.

Han har vært her denne helgen siden vi ble enige om å la overgangen ifht vår datter bli myk. Han har vært mye kosligere, roligere, kosete og hatt lyst på sex enn på lenge. Merkelig. I går når jeg snakket om priser til Syden med en voksen og ett barn i forhold til to voksne og ett barn, lurte han plutselig på om vi skulle reise til Syden sammen. Og han har ikke vært noen syden tilhenger tidligere, men har blitt med når jeg har foreslått det.

Uansett, hadde dere noe utbytte av PREP kurs, eller er det kun for par som ikke har "alvorlige" problemer.

Var brudd nr 2 mindre smertefullt enn det første og var det slik at begge to ville ut. Akkurat nå er det slik at han vil flytte, og jeg vil ikke at han skal gjøre det. Vet ikke om jeg vil utsette meg for en ny periode og så et brudd igjen, derfor er jeg sterkt i tvil.

Han har vært her denne helgen siden vi ble enige om å la overgangen ifht vår datter bli myk. Han har vært mye kosligere, roligere, kosete og hatt lyst på sex enn på lenge. Merkelig. I går når jeg snakket om priser til Syden med en voksen og ett barn i forhold til to voksne og ett barn, lurte han plutselig på om vi skulle reise til Syden sammen. Og han har ikke vært noen syden tilhenger tidligere, men har blitt med når jeg har foreslått det.

Uansett, hadde dere noe utbytte av PREP kurs, eller er det kun for par som ikke har "alvorlige" problemer.

"Var brudd nr 2 mindre smertefullt enn det første og var det slik at begge to ville ut."

Ja jeg synes brudd nr. 2 var enklere rent følelsesmessig. Sikker fordi vi hadde fått tid til å forberede oss (tror nok vi gjorde det underbevisst lenge), og fordi vi hadde vært gjennom det en gang før...

"Akkurat nå er det slik at han vil flytte, og jeg vil ikke at han skal gjøre det. Vet ikke om jeg vil utsette meg for en ny periode og så et brudd igjen, derfor er jeg sterkt i tvil."

Jeg tror noe i forholdet ødelegges ved å gjøre det slutt en gang. Da er det liksom noe som er galt om du skjønner hva jeg mener. Men det er ikke sikkert jeg har rett......

"Han har vært her denne helgen siden vi ble enige om å la overgangen ifht vår datter bli myk."

Hvor gammelt er barnet? Jeg tror et klart brudd med klare retningslinjer på hvor hun skal være/ikke være er lettere for et barn å takle. Et barn vil alltid håpe på at mor og far flytter sammen igjen.... Men nok en gang, ikke sikkert jeg har rett...

"Han har vært mye kosligere, roligere, kosete og hatt lyst på sex enn på lenge. Merkelig. "

Vi hadde en periode rett etter brudd nr. 2 (brudd nr. 1 hadde vi et forhold i bruddet) hvor vi var en del sammen, også seksuelt. Begge var klart roligere og mer hyggelige da. Selv følte jeg fordi presset var over liksom. Nå hadde vi tatt avgjørelsen og kunne være sammen fordi vi ville ikke fordi vi måtte. Men det gikk ikke lange tiden før vi kuttet det også.

"Uansett, hadde dere noe utbytte av PREP kurs, eller er det kun for par som ikke har "alvorlige" problemer."

De sier jo det at PREP er et forebyggende kurs. Men man lærer seg noen krangle-teknikker osv. der som klart kan brukes selv om man har problemer. Men jeg personlig tror familierådgivning er bedre når man er midt oppi store problemer. For da kan dere snakke om DERE, ikke generellt som man gjør på et PREP kurs.

Uansett hva dere gjør - lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...