Gå til innhold

40-års krise

Gjest velger å være anonym idag.....

Anbefalte innlegg

Gjest velger å være anonym idag.....

Hei,

Jeg lurer på om min mann er kommet i 40-års krisen, men er samtidig litt usikker på hvordan dette arter seg.

Han vet ikke helt om han vil fortsette oss to isammen (vi har vært gift i mange år og har to gutter isammen). Han er usikker på følelsene sin for meg, og er utrolig rastløs og en smule forvirret. I tillegg har han hatt en "one-night-stand" for ett par måneder siden.(Totalt avsluttet kapittel).

Akkurat nå er vi inne i en fase hvor han skal "finne ut hva han vil", noe som føles ganske uutholdelig for meg, da jeg føler at jeg hele tiden "går på nåler".

Er det noen som har noen erfaringer å dele med meg når det gjelder dette? Kan det være 40-års krise?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144011-40-%C3%A5rs-krise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan godt være en slags midtlivskrise, ja. Man innser at skal det skje noen forandringer i livet, er det på tide å gjøre dem nå. Men man vet ikke helt hvor man skal starte - og så går det ut over dem man har nærmest seg.

Det sies at mange kan komme litt ut av denne krisen dersom de får realisert en guttedrøm - kjøpe seg motorsykkel, gjenoppta en gammel hobby, dra på en tøff ferie med en kompis el.l. Dette forutsetter selvfølgelig at man ikke har store, reelle samlivsproblemer, men at usikkerheten skyldes denne "livet-går-fra-meg"-rastløsheten.

Kanskje kan du plante en god idé i ham om et prosjekt av den typen, slik at han kan få noe å glede seg over. Men det er nok smartest om du får det til å virke som om han fant på det selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144011-40-%C3%A5rs-krise/#findComment-911029
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...