Gå til innhold

Gravid med eksen. Si det til han eller ikke?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

6

• Dorthe

6

• En_Mamma

3

• Åsemor

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest hva_nå?!

Det har ingenting med moral å gjøre men med dumhet å gjøre. Vil man absolutt ikke ha barn, bruker man prevensjon ellers så får man ta konsekvensene av det og ikke klage etterpå.

Konsekvensene er jeg forberedt på å ta.

Jeg ville bare rådføre meg her inne for å få innspill om hva som vil være den beste måten.

Ikke for å få pekefingre om hvor dum jeg har vært.

Gjest hva_nå?!

Var ikke snakk om å bruke det som våpen i en kamp, det er bare greit for en voksen(?) mann å vite at handlinger gir konsekvenser! (Slik du også har funnet ut..)

Ok. Tja jo... men siden han ikke har lært slike ting enda, er det vel lite sannsynlig at en slik "påminnelse" vil skape annet enn sinne og lignende.

Er dette den andre siden av "anti-røyke" debatten? ;-)

Med vennlig hilsen

Det er det ikke nei. Men som du vet har jeg store unger og er vant til å være streng :o)

Jeg er forresten like streng med venninnene mine når det gjelder prevensjon, jeg gidder ingen dumme unnskyldninger.

Konsekvensene er jeg forberedt på å ta.

Jeg ville bare rådføre meg her inne for å få innspill om hva som vil være den beste måten.

Ikke for å få pekefingre om hvor dum jeg har vært.

Den beste måten for deg og barnet vet du sikkert selv. Vi andre kjenner ikke exen din og vet ikke om han er kompetent til å være far.

Og bortsett fra det, er jeg ikke pekefingertypen.

Annonse

Gjest mor i juni

Ok. Tja jo... men siden han ikke har lært slike ting enda, er det vel lite sannsynlig at en slik "påminnelse" vil skape annet enn sinne og lignende.

Hm.. Er det ille hvis han blir sint? Hva har han egentlig å bli sint for..?

Som sagt, om du velger å ikke beholde så er det jo helt opp til deg hvor mye du vil fortelle.

Gjest hva_nå?!

Du må da si det. Behold barnet, det har ikke noe med han/dere å gjøre. Jeg mener: det er ikke skyld i hvordan det ble unfanget, og bør ikke bli tatt bort pga dette.

Hvordan/når skal jeg si det?

Som sagt så har vi ikke mye kontakt. Vi skulle egentlig snakke ut om andre ting, men så skjedde dette...

Jeg vil at mitt barn, og særlig vikig hvis det blir en gutt, skal ha en far..men jeg vet ikke om jeg stoler på at han greier å være en god forelder. Klart han kan greie å ta vare på ungen og gi den mat, men jeg vil gjerne at mitt barn skal få formidlet gode holdninger og ikke bli en kynisk bortskjemt dritt.

Gjest hva_nå?!

Det er uakseptabelt å ikke si det til ham, i alle fall hvis du velger å beholde barnet. Vil anbefale at du tenker nøye gjennom om du ønsker at det skal bli barn av dette, ikke minst med tanke på det framtidige barnet.

Ja, jeg tenker som en gal. Veier for og i mot.

Jeg syns at du må få beholde barnet.Og eksen blir glad for dette etter at barnet blir født, selv om han kan ha forskjellige reaksjoner før. Klassisk eksempel. Ikke drep barnet...

"Og eksen blir glad for dette etter at barnet blir født."

Det er det umulig å vite. Det er ikke snakk om noe barn ennå, og i hvert fall ikke om å drepe et barn, som du så kvalmende uttrykker det, men å muligens abortere et foster.

Jeg syns at du må få beholde barnet.Og eksen blir glad for dette etter at barnet blir født, selv om han kan ha forskjellige reaksjoner før. Klassisk eksempel. Ikke drep barnet...

Duste-propaganda! La nå kvinnen få bestemme sjøl om hun skal beholde barnet eller ikke. Idiotisk å si at hun "dreper" det, uansett hvor mye du mener det er tilfellet.

Annonse

Det er det ikke nei. Men som du vet har jeg store unger og er vant til å være streng :o)

Jeg er forresten like streng med venninnene mine når det gjelder prevensjon, jeg gidder ingen dumme unnskyldninger.

Hei,

Jo, men når man først er gravid så er det jo litt sent med prevensjon. Det er omtrent som å fortelle en røyker med lungekreft at "du burde ikke røykt"...

Graviditet er ikke en *straff* for "glemt prevensjon", og abort er ikke noen "lett løsning" som pietister blant oss skal få fordømme.

Hvis abort skal være lovlig (hvilket det er) så skal det være like amoralsk (uten moral) som å operere ut blindtarmen. Det er ikke større grunn til å moralisere for de som har blitt gravide enn for de som må ta ut blindtarmen.

Med vennlig hilsen

Bestem deg først om du skal beholde barnet eller ikke, før du bestemmer deg om du skal fortelle det eller ikke. ;o)

Om du bestemmer deg for å beholde barnet eller ikke, er en avgjørelse ingen andre enn du kan ta - ene og aleine. Ikke la noen bestemme det for deg. Jeg tror på å lytte til magefølelsen. Tenk gjennom - hvor gammel du er og hvor i livet du "er", om du føler deg i stand til å ta vare på et barn? Det er MYE ansvar og ingen returrett eller bruksanvisning! ;o) Du risikerer å bli helt aleine om ansvaret for barnet. Samtidig vil du neppe angre på at du valgte å beholde barnet ditt når det er født.

Ønsker deg lykke til med valget ditt - hva det enn blir - og alt godt videre.

Hei,

Jo, men når man først er gravid så er det jo litt sent med prevensjon. Det er omtrent som å fortelle en røyker med lungekreft at "du burde ikke røykt"...

Graviditet er ikke en *straff* for "glemt prevensjon", og abort er ikke noen "lett løsning" som pietister blant oss skal få fordømme.

Hvis abort skal være lovlig (hvilket det er) så skal det være like amoralsk (uten moral) som å operere ut blindtarmen. Det er ikke større grunn til å moralisere for de som har blitt gravide enn for de som må ta ut blindtarmen.

Med vennlig hilsen

Men jeg vet jeg røyker og vet at jeg kan få lungekreft. Og hvis jeg får det kan jeg ikke skylde på noen andre, ikke engang Svinesunds billige tobaksvagner :o)

Da får jeg i fall gjøre det beste ut av det og ta det som kommer, også døden.

Eller jeg kan ta livet av meg før jeg har det for jævli.

En annen ting er at jeg aldri har sagt at abort er umoralskt. Jeg har sagt tidligere at jeg aldri kunne ha tatt det men at alle bestemmer selv og at jeg ikke kan sette meg til dommer over hva som er riktig eller galt i andres tilfelle.

Hei,

Med vennlig hilsen

Men jeg vet jeg røyker og vet at jeg kan få lungekreft. Og hvis jeg får det kan jeg ikke skylde på noen andre, ikke engang Svinesunds billige tobaksvagner :o)

Da får jeg i fall gjøre det beste ut av det og ta det som kommer, også døden.

Eller jeg kan ta livet av meg før jeg har det for jævli.

En annen ting er at jeg aldri har sagt at abort er umoralskt. Jeg har sagt tidligere at jeg aldri kunne ha tatt det men at alle bestemmer selv og at jeg ikke kan sette meg til dommer over hva som er riktig eller galt i andres tilfelle.

Gjest si det til ham

Hvorfor bør "barn" (vi snakker om en embryo) bli tatt bort da?

Embryo/foster bør ikke bli tatt bort utenom helt spesielle grunner. Er imot abort. Det skal ikke brukes som prevensjon, og være en "lett" løsning. Hva mener du da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...