Gå til innhold

Gravid med eksen. Si det til han eller ikke?

Anbefalte innlegg

Embryo/foster bør ikke bli tatt bort utenom helt spesielle grunner. Er imot abort. Det skal ikke brukes som prevensjon, og være en "lett" løsning. Hva mener du da?

Hei,

Jeg mener at så lenge selvbestemt-abort er lovlig, så skal det overhodet ikke være verre/vanskeligere enn å få fjernet blindtarmen når det er nødvendig.

Så lenge samfunnet har vedtatt at det ikke er mord, så skal det ikke behandles som "litt mord", eller "en lett løsning".

For å sette ting i perspektiv for deg: i Brasil (hvor abort er ulovlig) er 25% (25!!!!) av alle offentlige sykehussenger belagt med kvinner som har infeksjoner/sykdommer etter ulovlig abort. Mange dør, og lar barn bli foreldreløse.

Det er også et faktum at det skjer FÆRRE aborter (per 10000 kvinner) i land hvor abort er LOVLIG, enn i land hvor det er ulovlig (på verdensbasis).

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

6

• Dorthe

6

• En_Mamma

3

• Åsemor

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest mor i juni

Embryo/foster bør ikke bli tatt bort utenom helt spesielle grunner. Er imot abort. Det skal ikke brukes som prevensjon, og være en "lett" løsning. Hva mener du da?

Abort frem til 12. uke er lovlig i dette landet, og det må du bare forholde deg til, uansett hva du mener hun "bør" og "ikke bør" gjøre.

Jeg mener du har to valg her; Enten tar du abort, hva du vil si til eksen eller andre er da helt opp til deg.

Ellers beholder du barnet. Du må da fortelle eksen om dette.

I tillegg til andre argumenter du skal vurdere, som er nevnt nedover her, ville jeg tenkt på at du, hvis du beholder barnet, må ha et forhold til barnefaren, som foreldre sammen, som varer livet ut.

Gjest mor i juni

Dessuten kan abort aldri brukes som prevensjon som du sier, for pre-vensjon er forebygging, det skal hindrer graviditet i å inntreffe.

Gjest Pricilla

mener at det du sier er helt høl i huet! Selvfølgelig er jeg enig i at abort ikke skal brukes som prevensjon, men det KAN faktisk skje uhell også! Og hvis det kommer til å ødelegge livet til moren og barnet vil få et ødelagt liv siden moren ikke er klar for å få barn eller klarer å oppdra et barn da mener jeg at den lille cella inni henne bør fjernes - for både hennes skyld og det som en gang skal bli et barn.

Annonse

Gjest Ugga Bugga

Hvordan/når skal jeg si det?

Som sagt så har vi ikke mye kontakt. Vi skulle egentlig snakke ut om andre ting, men så skjedde dette...

Jeg vil at mitt barn, og særlig vikig hvis det blir en gutt, skal ha en far..men jeg vet ikke om jeg stoler på at han greier å være en god forelder. Klart han kan greie å ta vare på ungen og gi den mat, men jeg vil gjerne at mitt barn skal få formidlet gode holdninger og ikke bli en kynisk bortskjemt dritt.

Hvorfor tror du ikke han kan formidle gode holdninger?

_Alle_ kan nå ifølge den nye loven kreve farskapstest.

Vennlig hilsen

Er det sant? Jeg kan sikkert lete det opp på lovdata men er for slapp. Pater Est går vel uansett foran? (Ikke at det var tilfelle her, jeg bare tenker høyt).

Jeg kan ikke tenke meg at det stemmer at enhver mann potensielt skal kunne kreve farsskapstesting av ethvert barn?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...