Gå til innhold

Mette-Marits russtempel

Anbefalte innlegg

Pappa Bjørn
Skrevet

Mette-Marit kommer visst aldri til å bli kvitt stemplet som rusmisbruker. Eller har svenskene mistanke om at Sonja er hard på valiumen om dagen?

"BILD-SPECIAL: Dopet på slottet i Oslo"

Dåpsnytt fra svenske Expressen.

Hva slags bilder Expressen her kan slå i bordet med vet jeg ikke, men de må tydeligvis ha sikre beviser.*L*

Fortsetter under...

Skrevet

hehe... jeg gikk fem på jeg.. fant jo raskt ut at ord gjerne har forskjellig betydning på norsk og på svensk..

Skrevet

hehe... jeg gikk fem på jeg.. fant jo raskt ut at ord gjerne har forskjellig betydning på norsk og på svensk..

Jeg hadde en svensk foreleser som midt i en periode med intens oppgavejobbing sendte mail til oss studenter og ba oss ta pauser og få i oss litt syre, det ville hjelpe oss å få nytt perspektiv på fagstoffet. *humre*

Skrevet

Må innrømme at jeg ikke er stø i svensk....skjønte ikke det ordet før jeg leste svaret fra mariamor, jeg.

*grem*

Skrevet

Jeg hadde en svensk foreleser som midt i en periode med intens oppgavejobbing sendte mail til oss studenter og ba oss ta pauser og få i oss litt syre, det ville hjelpe oss å få nytt perspektiv på fagstoffet. *humre*

*LOL*

Det var jo et friskt forslag.

(Hva betyr syre på norsk, da? Er ikke helt stø i svensk...)

Skrevet

*LOL*

Luft :)

Annonse

Skrevet

*LOL*

blir ganske spesielt når man besøker danske slektninger ett år etter at deres mor er død og presterer å si at det er RART at berit ikke er her lenger... rart er visstnok hyggelig eller noe på dansk..

Skrevet

Luft :)

Aha!

Så lærte jeg noe nytt idag også.

:)

Pappa Bjørn
Skrevet

På en båt vi var på sommerleir med var det med en som het Asle, noe som betyr rasshøll på svensk. En morgen da den svneske lederen spurte en av guttene hvordan han hadde sovet fikk han nesten bakoversveis da han klaget på at Asle hadde snorket så i natt.

"Sådar får man inte prata!!" var svaret hans i en riktig så bestemt tone.*L*

Skrevet

Dop er en ting, men når de ber deg ut på en «bærsj», da rygger jeg.

Eller backar...eller hva fan det heter på svorsk.

Skrevet

blir ganske spesielt når man besøker danske slektninger ett år etter at deres mor er død og presterer å si at det er RART at berit ikke er her lenger... rart er visstnok hyggelig eller noe på dansk..

Hmm...da kan de jo ikke ha hatt noe godt forhold til moren sin i alle fall (hvis de syntes det var hyggelig at hun ikke lengre var dær) :o)

Skrevet

Hmm...da kan de jo ikke ha hatt noe godt forhold til moren sin i alle fall (hvis de syntes det var hyggelig at hun ikke lengre var dær) :o)

jo.. men det var da virkelig mine norske slektninger som plumpet ut med dette under sitt besøk i danmark.. danskene begynte virkelig å lure på hva de mente..

Annonse

Skrevet

Ja, da jeg så et eller annet ukeblad holdt jeg nesten på å hoppe ut av mitt gode skinn.

Jeg leste nemlig "Kronprinsessen dopes!"

Skrevet

Ja, da jeg så et eller annet ukeblad holdt jeg nesten på å hoppe ut av mitt gode skinn.

Jeg leste nemlig "Kronprinsessen dopes!"

hehe.. jeg regner vel med at førstevalget av eventuelt dop ville være noe lettere sovemedisin.. men det hadde de tydeligvis ikke gjort..

Skrevet

hehe.. jeg regner vel med at førstevalget av eventuelt dop ville være noe lettere sovemedisin.. men det hadde de tydeligvis ikke gjort..

"Hm, vallergan?" Tenkte jeg. hihi

Skrevet

"Hm, vallergan?" Tenkte jeg. hihi

Jepp! var også i mine tanker, men ville ikke reklamere :)

Pappa Bjørn
Skrevet

Onkelen min i danmark ble rasende på meg da jeg skulle ut på jordet og knalle. Storfornøyd etter at jeg på turen gjennom sverige hadde kjøpt en arsenal med kinaputter.

Uhelidigvis sier danskene Knalde der vi sier knulle...*L*

Skrevet

Aha!

Så lærte jeg noe nytt idag også.

:)

I de gamle, kjemisk ukorrekte dager var "syre" et slags sleivete synonym for oksygen, også på norsk. I uskyldens tid, da "syre" var enten noe kjemisk eller en spiselig plante i skogen...

Skrevet

På en båt vi var på sommerleir med var det med en som het Asle, noe som betyr rasshøll på svensk. En morgen da den svneske lederen spurte en av guttene hvordan han hadde sovet fikk han nesten bakoversveis da han klaget på at Asle hadde snorket så i natt.

"Sådar får man inte prata!!" var svaret hans i en riktig så bestemt tone.*L*

LOL!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...