Gå til innhold

får ikke mensen

Anbefalte innlegg

Gjest en kald verden

heisann. jeg er en jente på 21 år som sluttet på p-pillene for ca 2 mnd. siden for jeg vil ha barn med samboeren min. men problemet er at jeg ikke har fått mensen etterpå og jeg har testet meg om jeg er gravid, men det er jegllr ikke. Og jeg HATER og gå til G.U. det er det verste jeg gjør for alt i verden. Håper jeg nfår et svar her.

Og om jeg mååå til G.U. må jeg ha en hennvisning av lege da?

håper på svar her!!!

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144059-f%C3%A5r-ikke-mensen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest individuelt

Det er helt vanlig at det tar noen måneder før eggløsning og syklus er tilbake som normalt etter at man slutter på p-pillen. Legen min sa at jeg kunne vente i seks måneder, hvis ikke mensen kom før dette, skulle jeg bestille legetime. Mensen kom etter fem mnd..

Hos de fleste går det veldig mye raskere, mange blir gravide i løpet av få dager etter pilleslutt. Så det er individuelt.

Hvis du ikke får tilbake mensen, eller det tar lang tid før du blir gravid, bør du ta en underlivsundersøkelse. Det må / bør du uansett når du blir gravid, så det er kanskje like greit å skaffe seg en lege man synes det er ok å gå til.

Fastlegen din foretar vanlig gu. Vil du heller til spesialist (gynekolog) ber du fastlegen om en henvisning. Eller du kan gå til en privat gynekolog uten kommunal avtale, da trenger du ikke henvisning, men det er mye dyrere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144059-f%C3%A5r-ikke-mensen/#findComment-910825
Del på andre sider

Gjest en kald verden

Det er helt vanlig at det tar noen måneder før eggløsning og syklus er tilbake som normalt etter at man slutter på p-pillen. Legen min sa at jeg kunne vente i seks måneder, hvis ikke mensen kom før dette, skulle jeg bestille legetime. Mensen kom etter fem mnd..

Hos de fleste går det veldig mye raskere, mange blir gravide i løpet av få dager etter pilleslutt. Så det er individuelt.

Hvis du ikke får tilbake mensen, eller det tar lang tid før du blir gravid, bør du ta en underlivsundersøkelse. Det må / bør du uansett når du blir gravid, så det er kanskje like greit å skaffe seg en lege man synes det er ok å gå til.

Fastlegen din foretar vanlig gu. Vil du heller til spesialist (gynekolog) ber du fastlegen om en henvisning. Eller du kan gå til en privat gynekolog uten kommunal avtale, da trenger du ikke henvisning, men det er mye dyrere.

tusen takk for svar. da fikk jeg svar på det jeg lurte på og slipper så langt og gå til G.u. enda da:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144059-f%C3%A5r-ikke-mensen/#findComment-910879
Del på andre sider

tusen takk for svar. da fikk jeg svar på det jeg lurte på og slipper så langt og gå til G.u. enda da:)

Hei,

kan anbefale å gå til GU allikevel for å utelukke at du har noe som stopper deg i å bli gravid. F.eks hadde jeg uten å vite det beta streptokokker som man bør bli kvitt før man blir gravid. Kan tenke meg at du som alle andre vil legge alt til rette for å få et friskt barn fort :) Dessuten er det greit å gå til fastlegen for å dokumentere når du startet å prøve og bli gravid. Skulle du da ha problemer med å bli gravid vet legen da hvor lenge du har prøvd.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144059-f%C3%A5r-ikke-mensen/#findComment-911894
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...