frøken j. Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hei! Jeg er ei jente på 22 år som i de siste to-tre årene har vært plaget av hyppige besøk av underlivssopp. Jeg har prøvd Canesten , men min erfaring er at soppen kommer tilbake igjen når jeg er ferdig med kuren.Jeg har også prøvd å bytte p-pillemerke (før brukte jeg Trinordiol, nå bruker jeg Jasmin), likevel får jeg sopp. Jeg begynner å lure på om det er livsstilen min det er noe i veien med. Er det i så fall noen som har noen tips om hvilke endringer jeg kan gjøre i kosthold og livsstil for å unngå sopp? Evt. bytte prevensjonsmiddel? Er P-ringen et godt alternativ hvis man er plaget med underlivssopp? Et lite spørsmål til; er det noen som vet om kvinner som er plaget med hyppige soppinfeksjoner er mer utsatt for kreft i underlivet? På forhånd takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/144086-lei-av-underlivssopp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
allergira Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hei, jeg har ogsa vaert mye plaget med sopp, og jeg har gatt til mange leger og alle har bedt meg om a bruke canesten. mitt tips er a bare ga med bommulstruser og ikke stramme bukser saerlig hvis de laget av syntetiske stoffer. du ma bare unnga a svette nedi der. dessuten , bruk toalettpapir som absorberer bra, sann at du ikke ma törke deg mange ganger. Drikk appelsinjus for a fa höyere surhetsgrad i blodet. det er en sape pa apotektet med en delfin pa, husker ikke merket og det fungerer som dr. greve eller asan, bare at det er spesielt for folk med ömfintlighet for sopp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/144086-lei-av-underlivssopp/#findComment-911383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken j. Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Hei, jeg har ogsa vaert mye plaget med sopp, og jeg har gatt til mange leger og alle har bedt meg om a bruke canesten. mitt tips er a bare ga med bommulstruser og ikke stramme bukser saerlig hvis de laget av syntetiske stoffer. du ma bare unnga a svette nedi der. dessuten , bruk toalettpapir som absorberer bra, sann at du ikke ma törke deg mange ganger. Drikk appelsinjus for a fa höyere surhetsgrad i blodet. det er en sape pa apotektet med en delfin pa, husker ikke merket og det fungerer som dr. greve eller asan, bare at det er spesielt for folk med ömfintlighet for sopp. Hei! Tusen takk for tipset! Den "delfinsåpa" skal jeg gå å kjøpe i morgen den dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/144086-lei-av-underlivssopp/#findComment-911755 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane28 Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Hei du Har også vært plaga i flere år med dette. Prøvde 3 forskjellige p-pillemerker, men ble faktisk bedre da jeg sluttet på pillene. Nå prøver vi å bli gravid, og soppen er tilbake - om ikke hver måned så ihvertfall annenhver eller tredje hver. Ofte kommer den rundt eggløsning så du funker jo dårlig med planen vår Mine tips ihvertfall... selv om jeg er åpen for flere og bedre.. i tillegg til de i det forrige innlegget: eddikskylling litt eddik og litt vann. Jeg bruker bommullsdott som jeg fukter skjeden med. Skal hjelpe for surhetsnivået. Diflucan - tabletter som du spiser. På resept hos legen. Sterkere enn canesten og ikke så grisete Hold deg litt borte fra sukkertøyet (lettere sagt enn gjort). Legen min sa at de nye bindene blir som gladpack for de er så tynne. Bruk heller tampong hvis du ikke bruker gamlesorten. Personlig er jeg ofte plaget i etterkant av sex - hvis jeg blir litt sår. Da trives soppen kjempebra. Er åpen for mange gode råd selv også.. Her prøver vi alt. Har jo ikke tenkt å gå slik resten av livet... Lykke til til deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/144086-lei-av-underlivssopp/#findComment-920595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken j. Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Hei du Har også vært plaga i flere år med dette. Prøvde 3 forskjellige p-pillemerker, men ble faktisk bedre da jeg sluttet på pillene. Nå prøver vi å bli gravid, og soppen er tilbake - om ikke hver måned så ihvertfall annenhver eller tredje hver. Ofte kommer den rundt eggløsning så du funker jo dårlig med planen vår Mine tips ihvertfall... selv om jeg er åpen for flere og bedre.. i tillegg til de i det forrige innlegget: eddikskylling litt eddik og litt vann. Jeg bruker bommullsdott som jeg fukter skjeden med. Skal hjelpe for surhetsnivået. Diflucan - tabletter som du spiser. På resept hos legen. Sterkere enn canesten og ikke så grisete Hold deg litt borte fra sukkertøyet (lettere sagt enn gjort). Legen min sa at de nye bindene blir som gladpack for de er så tynne. Bruk heller tampong hvis du ikke bruker gamlesorten. Personlig er jeg ofte plaget i etterkant av sex - hvis jeg blir litt sår. Da trives soppen kjempebra. Er åpen for mange gode råd selv også.. Her prøver vi alt. Har jo ikke tenkt å gå slik resten av livet... Lykke til til deg. Hei! Takk skal du ha for tips som bare må prøves. Har i den siste tiden prøvd å kutte ned på godteriet... Skal si det er vanskelig ja! Men det funker. Tror nok kosthold har mye å si for hvordan ting fungerer "nedi der". Har også hørt at man bør unngå å spise gjærbakst. Så nå går det bare i knekkebrød hjemme hos meg. Jeg synes det er lekkert med trange bukser, men har innsett at dette kanskje ikke er noe for meg... MEN jeg har funnet et sexy altenativ: Skjørt, og istedet for å bruke en stram og klam strømpebukse, bruk stømper og strømpeholder! Stilig og samtidig får du lufting. Jeg får også ofte sopp etter sex, og da spesielt hvis jeg blir sår... Har lenge tenkt å prøve glidemiddel for å unngå denne sårheten og dermed unngå soppen. Men jeg har ikke prøvd det så jeg vet ikke om det funker. Men det kan jo være verdt et forsøk. Uansett, tusen takk for tilbakemelding! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/144086-lei-av-underlivssopp/#findComment-920849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bare et råd Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Du er slettes ikke alene! Jeg har omtrent gitt pp, og nå bruker jeg canesten omtrent bare for å lindre kløen. Men noen råd: Ikke bruk trange bukser. Bruk bomullstruser. Sov gjerne uten om natta for at det skal komme luft til. Yoghurt naturell skal visstnok også hjelpe. Ikke vask deg altfor ofte i underlivet, for det ødelegger bakterifloraen. Tørk deg "den rette veien", altså framover og bak, slik at du ikke får noen andre bakterier inni der. Synes det er fryktelig grusomt å ha dette, da det klør så vannvittig! Og man kan jo ikke akkurat klø hele tiden heller... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/144086-lei-av-underlivssopp/#findComment-920894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken j. Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 Du er slettes ikke alene! Jeg har omtrent gitt pp, og nå bruker jeg canesten omtrent bare for å lindre kløen. Men noen råd: Ikke bruk trange bukser. Bruk bomullstruser. Sov gjerne uten om natta for at det skal komme luft til. Yoghurt naturell skal visstnok også hjelpe. Ikke vask deg altfor ofte i underlivet, for det ødelegger bakterifloraen. Tørk deg "den rette veien", altså framover og bak, slik at du ikke får noen andre bakterier inni der. Synes det er fryktelig grusomt å ha dette, da det klør så vannvittig! Og man kan jo ikke akkurat klø hele tiden heller... Hei! Helt enig! Det er utrolig kjipt å ha underlivssopp, det klør og svir og det hjelper ikke akkurat på hvordan man føler seg i hverdagen. Og som du sier så tar det seg ikke bra ut å klø seg der til en hver tid! Jeg er innstillt på å prøve det meste for at jeg skal bli mindre plaget. For tiden prøver jeg å kutte ned på sukkerinntaket... det er et stort offer for meg, hi hi, men jeg innbiller meg at det hjelper. Fikk et godt tips fra allergira (20/4-2004), nemlig å bruke dopapir som absorberer godt. Prøver å være mindre "hardhendt" når jeg tørker meg, istedet klapper jeg dopapiret mot underlivet. Slik unngår jeg at den ømfindlige huden der nede blir sår og dermed mer mottagelig for sopp. Lykke til i kampen mot soppen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/144086-lei-av-underlivssopp/#findComment-921084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane28 Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Hei! Takk skal du ha for tips som bare må prøves. Har i den siste tiden prøvd å kutte ned på godteriet... Skal si det er vanskelig ja! Men det funker. Tror nok kosthold har mye å si for hvordan ting fungerer "nedi der". Har også hørt at man bør unngå å spise gjærbakst. Så nå går det bare i knekkebrød hjemme hos meg. Jeg synes det er lekkert med trange bukser, men har innsett at dette kanskje ikke er noe for meg... MEN jeg har funnet et sexy altenativ: Skjørt, og istedet for å bruke en stram og klam strømpebukse, bruk stømper og strømpeholder! Stilig og samtidig får du lufting. Jeg får også ofte sopp etter sex, og da spesielt hvis jeg blir sår... Har lenge tenkt å prøve glidemiddel for å unngå denne sårheten og dermed unngå soppen. Men jeg har ikke prøvd det så jeg vet ikke om det funker. Men det kan jo være verdt et forsøk. Uansett, tusen takk for tilbakemelding! Hei du. Prøvde en gang på en "anti-gjær-periode", men det ble fryktelig vanskelig... Etter det jeg har funnet ut så er faktisk ryvita det eneste knekkebrødet uten gjær.. Det med glidekremen har vi også prøvd litt, men det hjelper ikke alltid. Akkurat som om jeg blir sår selv om jeg ikke er tørr. Dilemma. Nå prøver vi å bli gravid, så da skal man jo helst ikke bruke glidemiddel, da dette sinker svømmerne på turen frem til egget. Eggehvite skal jo være bra da men Har akkurat vært hos Gyn nå, og fikk en 14-dagers kur med diflucan, og skal bruke melkesyrekapsler i 5 dager etterpå. I tillegg må samboeren ta en diflucankur (engangsdose) og vi må bruke kondom så lenge vi går på denne kuren - dvs i 14 dager. Kjipt - får liksom ikke helt samme feelingen. Men vi får se hva resultatet blir da. Så lenge det funker så.. Skjørt er bra. Fint nå som våren kommer - da blir ting litt enklere. Prøvd å unngå g-streng-truser, men det er jo ikke alltid det er så stilig gjennom buksene, så jeg er ikke alltid så flink til det. Kanskje vi får begynne å gå truseløs Ble litt langt og vimsete det her. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/144086-lei-av-underlivssopp/#findComment-921264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.