Gå til innhold

Gammel kjærlighet ruster aldri............

Anbefalte innlegg

Gjest forelsket skorpion

Er gift med en mann jeg er glad i, men fikk for en tid siden uventet kontakt med eks - kjæresten, (forøvrig den siste før min mann). Har alltid elsket ekskjæresten, men han ville ikke prøve påny etterat forholdet gikk istykker for omkring tyve år siden. Forsøkte å glemme ham, og da traff jeg min nåværende mann og vi giftet oss etter kort tid.

Allerede første året av ekteskapet gikk det opp for meg at jeg innerst inne elsket min ekskjæreste, men skilsmisse føltes som et nederlag på den tiden (var bar 21). Ekskjæresten er idag selv etablert med kone og barn, men det viser seg at han også hele tiden har hatt de samme følelsene for meg. Nå har vi ikke truffet hverandre fysisk enda, men har skrevet ofte (flere ganger ukentlig) til hverandre den siste måneden. Hvorvidt vi kommer til å treffe hverandre fysisk etterhvert og hva som skjer da, vet jeg ikke. Men det er det jeg/ vi ønsker, altså å møtes.

Han har ingen intensjoner om å bryte ut av ekteskapet, og det har i utgangspunktet heller ikke jeg. Men hadde Han vært innstilt på det, så ville jeg ofret ekteskapet for denne mannen.

Jeg vet jo at det riktigste ville være å bryte kontakten og glemme - igjen - men jeg klarer ikke å bryte. Har sagt til ham at dersom han ikke ønsker å opprettholde kontakten med meg, må han si fra med det samme. Han har svart at det ville knuse hans hjerte om vi brøt kontakten nå da vi etter så mange år har "funnet" hverandre igjen. Og om vi så likevel brøt kontakten, ville jeg aldri kunne glemme ham, har tenkt på ham i nesten tyve år.......

En umulig situasjon, på den ene siden er jeg overlykkelig (og forelsket) over å ha funnet Ham igjen. På den andre siden gjør det vondt, for jeg vet ikke hva som kommer ut av det, annet enn at noen vil bli såret, og det blir kanskje til syvende og sist meg selv.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144124-gammel-kj%C3%A6rlighet-ruster-aldri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anonym denne gang

"Trodde også at jeg hadde det som deg for et par år siden"...

Fikk helt tilfeldig kontakt med min første store kjærlighet fra ungdommen. Det hadde gått 20 år.. Begge var etablert med partner og unger, men meldinger og mailer ble bare hetere og hetere mellom oss..

Spenningen fra ungdommen kom tilbake.. Men heldigvis tok jeg en dag til fornuft og ga beskjed om at dette kunne ikke fortsette.. Innså at det som skjedde var at vi begge vel levde litt kjedelig etter mange års samliv, og søkte spenning. Vi var forelsket i den forelskelsen vi hadde i ungdommen.

Vi kom aldri så langt at vil treftes. Det er jeg sjeleglad for i dag.. Hadde vi gjort det hadde det garantert endt med at vi hadde vært utro.. Vi hadde gira oss sånn opp på meldinger at vi var nesten eksplosiv..

Tenk deg om er mitt råd...

Lykke til...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...