Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dersom det finnes en grunn til at man absolutt ikke kan forlate ektefellen, eller ike fortelle ektefellen sannheten, og ikke kan man forvente et normalt samliv, da vil jeg kunne forsvare utroskap.

Jeg tenker på sånne situasjoner hvor den ene parten er "instusjonalisert" uten noe håp for bedring, og den friske parten ville føle som et svik som den syke part å opppløse ekteskapet..

Kanskje?

mvh

Gjest Coronado

Man forlater enkelt og greit den man er sammen med før man hoppert til sengs med en annen.

Mange sier at det er for vanskelig å forlate personen fordi det er så mye innblandet osv.

Etter min mening burde det være enda vanskeligere å være utro.

Da mangler man tydeligvis mye av samvittighets delen ovenfor andre mennesker.

En god grunn, må være at samboer ikke lenger har penis og har samtykket til utroskap..

Hmm, det er få grunner som kan forsvare utroskap. Men hvis den ene parten ikke kan ha sex pga handicap el.l., og den andre parten virkelig ønsker det kan det kanskje være en grunn. Men kun med samtykke av partneren.

Ellers må det vel kunne sies å være greit hvis begge synes det er greit! Men da blir det vel mer swinging, kanskje.

Nei. Idèelt sett bør man avslutte et forhold som skranter så fælt at det er fare for utroskap.

Men jeg er veldig nysgjerrig på hvilke grunner du sitter og ruger på..?

Jeg tenker mye som jubalong i denne saken.Men mener også at utroskap er akseptabelt hvis den ene parten definitivt nekter sex over lang tid og det er andre grunner til at ekteskapet ikke kan oppløses

Annonse

Gjest tarrga

Man forlater enkelt og greit den man er sammen med før man hoppert til sengs med en annen.

Mange sier at det er for vanskelig å forlate personen fordi det er så mye innblandet osv.

Etter min mening burde det være enda vanskeligere å være utro.

Da mangler man tydeligvis mye av samvittighets delen ovenfor andre mennesker.

En god grunn, må være at samboer ikke lenger har penis og har samtykket til utroskap..

Hørt om strap-on eller?

Jeg tenker mye som jubalong i denne saken.Men mener også at utroskap er akseptabelt hvis den ene parten definitivt nekter sex over lang tid og det er andre grunner til at ekteskapet ikke kan oppløses

Hvis den ene parten ikke kan ha sex pga handicap el. l. og samtykker til at den andre får sex et annet sted, er det jo ikke lenger utroskap - men en slags praktisk ordning..?

Jeg tror likevel at de fleste av oss er såpass "egoistiske" at vi hadde hatt problemer med å se mannen/kona luske avgårde for å få seg ei beta, mens vi satt udugelige og forlatt tilbake.

Jeg synes ikke det er riktig - under noen omstendigheter - at den ene parten skal føle seg presset (av egen samvittighet eller av partnerens behov) til å tillate at den andre vanner gresset på den andre siden av gjerdet. Er man kreativ og villig til å "ta i et tak" finnes det løsninger som ikke krever en tredjeperson.

Hvis den ene over lenger tid nekter å ha sex med den andre, er det på høy tid å få profesjonell hjelp til å redde samlivet - evt på høy tid å sette en strek for hele affæren.

Synes nå JEG, da, - men dette er jo subjektivt, fordi jeg har forsøkt å sette meg inn i situasjonen - både som den som ikke kan gi sex og den som ikke får.

skorpionfisken

Hva er utroskap?

Etter min mening er utroskap at man går bak ryggen på den man er sammen med og har intimt samvær med noen andre.

Noen her sier at man kan være utro hvis den man er sammen med ikke kan gi sex (handicap el. lignende) og at partneren har gitt samtykke til det. Det er vel ikke å være utro. Da er man jo tro mot partnerens ønske om at man skal finne en annen å ha sex med.

Å gå bak ryggen til noen for å oppnå sex, eller annen intimitet er aldri akseptabelt. Da snakker jeg ikke bare om sex. Hvis min kjære var mer intim med en annen kvinne enn meg, selv om de ikke hadde sex så ville jeg oppfattet det som utroskap.

At ektefeller lever sammen av bekvemmelighetshensyn uten å elske hverandre lenger. Av hensyn til økonomi, barn, foreldre, you name it og hvor begge to har seg på si er vel ikke utroskap egentlig. Det er bare feighet fordi de ikke vil bryte opp skikkelig.

Utroskap er det når den ene tror alt er bra og den andre går bak ryggen på den godtroende.

Hvis den ene parten ikke kan ha sex pga handicap el. l. og samtykker til at den andre får sex et annet sted, er det jo ikke lenger utroskap - men en slags praktisk ordning..?

Jeg tror likevel at de fleste av oss er såpass "egoistiske" at vi hadde hatt problemer med å se mannen/kona luske avgårde for å få seg ei beta, mens vi satt udugelige og forlatt tilbake.

Jeg synes ikke det er riktig - under noen omstendigheter - at den ene parten skal føle seg presset (av egen samvittighet eller av partnerens behov) til å tillate at den andre vanner gresset på den andre siden av gjerdet. Er man kreativ og villig til å "ta i et tak" finnes det løsninger som ikke krever en tredjeperson.

Hvis den ene over lenger tid nekter å ha sex med den andre, er det på høy tid å få profesjonell hjelp til å redde samlivet - evt på høy tid å sette en strek for hele affæren.

Synes nå JEG, da, - men dette er jo subjektivt, fordi jeg har forsøkt å sette meg inn i situasjonen - både som den som ikke kan gi sex og den som ikke får.

Vel sagt!

Gjest girlie22

de av oss som vet hvor vondt det er å bli svikta på den måten, tror jeg nok er enig med meg at det er ingen gode grunner til å være utro. Jeg kan selvsagt se at det i noen tilfeller kan være lettere å være utro, som andre også har nevnt. Det der med hva man gjør hvis partneren er så syk at han trenger å bo på institutt blir vel nesten en annen diskusjon synes jeg. Huff-håper jeg aldri opplever noe sånt...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...