Gå til innhold

Hvordan steke perfekt bacon??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmm, jeg har aldri hatt det problemet, vet ikke helt hva du gjør annerledes. Jeg synes bacon skal stekes i panne, ikke i ovn. Jeg bruker ikke ekstra fett (blir det mye fett i pannen så hell det ut, ellers blir baconet kokt og ikke stekt), og relativt høy varme. Alltid perfekt stekt bacon, de tykkeste skivene blir jo naturlig nok litt mykere enn de aller tynneste, men likevel sprø utenpå.

Gjest Terakotta

Hmm, jeg har aldri hatt det problemet, vet ikke helt hva du gjør annerledes. Jeg synes bacon skal stekes i panne, ikke i ovn. Jeg bruker ikke ekstra fett (blir det mye fett i pannen så hell det ut, ellers blir baconet kokt og ikke stekt), og relativt høy varme. Alltid perfekt stekt bacon, de tykkeste skivene blir jo naturlig nok litt mykere enn de aller tynneste, men likevel sprø utenpå.

Tror det kommer litt an på hva slags bacon også - jeg bruker bare "svenskebacon" og det er tyyynt.

Nå tror jeg jaggu jeg skal logge av - for nå ble verden sort/hvit rundt meg....jøss,- fargene forsvant. *gnir seg i aua*

Tror det kommer litt an på hva slags bacon også - jeg bruker bare "svenskebacon" og det er tyyynt.

Nå tror jeg jaggu jeg skal logge av - for nå ble verden sort/hvit rundt meg....jøss,- fargene forsvant. *gnir seg i aua*

Siden du nevner svenskebacon er min erfaring at de alltid blir brente og harde, kanskje det er noe med kvaliteten? De tynne man får kjøpt her er det ikke noe problem med.

Annonse

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Bruk stekovn.

Legg bakepapir på rist, og legg baconbitene utover. Inn i ovnen på 225 grader i ca. 5 minutter, ca. midt i ovnen.

. Når du da tar det ut, vil en del av fettet renne av på papiret, og det blir sprøtt og fint.

det skal jeg prøve!! Går utfra at du ikke må snu dem underveis?

Takk for tipset - selv om det ikke var sendt til meg, da :-)

det skal jeg prøve!! Går utfra at du ikke må snu dem underveis?

Takk for tipset - selv om det ikke var sendt til meg, da :-)

Neida, setter du risten midt i ovnen blir baconet stekt like mye fra oven som fra undersiden, så du trenger ikke snu det.

Men du må kikke inn dann og vann så ikke det blir kremert. Vanskelig å angi nøyaktig tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...