Gå til innhold

vanlig å legge hundelik i fryseren?

Anbefalte innlegg

Gjest Humbert H.

Hva gjør folk hvis hunden dør når det er tele i jorda - er det vanlig å legge den i fryseren hvis den ikke er for stor og så grave den ned når telen forsvinner?

Når forsvinner vanligvis telen på østlandet, f.eks. i Porsgrunn?

Hva bruker man å begrave hunder i? Er det noen som bare legger dem rett ned i jorda?

Hvor vanlig er det å begrave hunden i hagen? Hva gjør de som ikke har hage?

Takk for svar, jeg mener dette seriøst, jeg skal bruke det i noe jeg skriver.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144278-vanlig-%C3%A5-legge-hundelik-i-fryseren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mor i juni

Ja, hvis hunden dør om vinteren og man ikke vil levere den til veterinær for kremering, så må man nødvendigvis preservere (heter det det..?) den på egen hånd.. På samme måte som veterinærer selv gjør frem til kremasjonsfolkene henter dem - i fryseren. :-)

Jeg har aldri begravd en hund selv, så de andre spm har jeg ikke svar på.

Jo, men hvis man _vil_ begrave den i hagen, det er da ganske vanlig?

Hmmm... jo, har vel kanskje ikke så store erfaringer med det. Har bare hatt katter som har blitt avlivd og begravet, men det er det nok ikke jeg som tar meg av...

Men ang. tælen. Var i Vestfold ca. to-tre uker før påske, og da begynte tælen å gå noen steder. Så jeg vil tro midten av mars, begynnelsen av april...

Skriver du bok? Så gøy!

Annonse

Dette er det jeg har svar på (Utfra bekjentes erfaringer - har ikke hund selv).

Den hunden som døde mens det var tele i jorda, ble kremert hos veterinær. Han tilbrakte vinteren i en pose i garasjen. I påska ble han begravet i hagen.

Asken ble lagt i en urne av leire tror jeg. Han fikk med seg en lapp med noen ord, og på graven ble det satt en stein fra naturen og det ble plantet noen blomster.

(En tidligere hund døde i sommerhalvåret, han ble begravet "hel").

Har ene marsvinet mitt i fryseren i påvente av at telen skal forsvinne.

Innpakket i isoporeske med poser rundt.

Ville nok sikkert gjort det samme med en liten hund.

Svigerinnen min synes det er sååå groteskt å ha den i samme fryser som matvarer.

Inviterte henne på middag her om dagen, sa at det var noe kanin-lignende på menyen:o)

Hun syntes jeg var helt fryktelig.... Rart??

Gjest mor i juni

Har ene marsvinet mitt i fryseren i påvente av at telen skal forsvinne.

Innpakket i isoporeske med poser rundt.

Ville nok sikkert gjort det samme med en liten hund.

Svigerinnen min synes det er sååå groteskt å ha den i samme fryser som matvarer.

Inviterte henne på middag her om dagen, sa at det var noe kanin-lignende på menyen:o)

Hun syntes jeg var helt fryktelig.... Rart??

"Svigerinnen min synes det er sååå groteskt å ha den i samme fryser som matvarer."

Fortell henne at kjøtt er kjøtt, og at den var hovedingrediens neste gang hun har spist søndagsmiddag hos dere. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...