Gå til innhold

kjønnsroller og forventninger

Anbefalte innlegg

Jeg er enig i at det hadde vært praktisk å hatt en mann i huset som var flink til å ordne og mekke på ting. Og det hadde vært praktisk å hatt en mann i huset som var flink til å lage mat.

Det ene er ikke viktigere enn det andre, og min seksuelle tenning er ikke avhengig av noen av delene.

Jeg leste i et intervju at Fredrik Skavlan ikke skifter dekk på bilen. Jeg ble ikke overrasket. Det er ofte slik at man kan trekke en del slutninger ut fra hva slags type de er. Og jeg må understreke at for mitt vedkommende er det ikke selve ferdighetene som teller. Det går mere på hvordan mannen er.

Eksempelvis kan vi gjerne overlate til bensinstasjonen å skifte dekk, men jeg ville synes det hadde vært betenkelig hvis kjæresten min ikke visste hvordan man legger om. Selv nekter jeg å lære det.

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

16

• fuji1365380447

6

• KaVa

5

• mil1365380270

4

Mest aktive i denne tråden

Jeg leste i et intervju at Fredrik Skavlan ikke skifter dekk på bilen. Jeg ble ikke overrasket. Det er ofte slik at man kan trekke en del slutninger ut fra hva slags type de er. Og jeg må understreke at for mitt vedkommende er det ikke selve ferdighetene som teller. Det går mere på hvordan mannen er.

Eksempelvis kan vi gjerne overlate til bensinstasjonen å skifte dekk, men jeg ville synes det hadde vært betenkelig hvis kjæresten min ikke visste hvordan man legger om. Selv nekter jeg å lære det.

Hvorfor nekter du å lære det? Hva om du punkterer når du kjører bilen alene? Da er det greit å kunne skifte dekk selv (har opplevd det).

Og å skifte dekk er absolutt ingen heksekunst!

Gjest feminist

Nei, jeg er stokk dum og skjønnner iallfall ikke... iro..hva?

Hva med menn som barberer brøstkassa, tenner du på dem?

Tja, siden du spør hva _jeg_ tenner på; har ikke akkurat sansen for menn som barberer brystkassa - tror igrunnen aldri jeg har møtt noen.

Men de er vel mannfolk de også??

Tja, siden du spør hva _jeg_ tenner på; har ikke akkurat sansen for menn som barberer brystkassa - tror igrunnen aldri jeg har møtt noen.

Men de er vel mannfolk de også??

Under tvil. Hvis de i tillegg bruker brunkrem og mascara er svaret et avgjort nei.

Hvorfor nekter du å lære det? Hva om du punkterer når du kjører bilen alene? Da er det greit å kunne skifte dekk selv (har opplevd det).

Og å skifte dekk er absolutt ingen heksekunst!

Da stiller jeg meg opp i veien og ser ekstra blond ut.

Jeg har nok en sperre overfor å lære slikt som dekkskifte. Innser at det er dumt, men det bare er sånn. Jeg tror ikke at jeg vil klare å lære det. Det er nok der det ligger.

Dette ble jo litt tull. Det er ferdighetene som teller, ikke om han virkelig gjør det. Sånn.

Annonse

Jeg har nok en sperre overfor å lære slikt som dekkskifte. Innser at det er dumt, men det bare er sånn. Jeg tror ikke at jeg vil klare å lære det. Det er nok der det ligger.

Huff. unnskyld at jeg sier det, men jenter som nekter å lære seg praktiske ting av prinsipp, synes jeg er... (hvordan si dette på en diplomatisk måte? Vel. Finner ingen diplomatisk måte)... patetiske.

På samme måte som at jeg synes menn som ikke kan/vil/tør vaske klær er patetiske.

Men det er MIN oppfatning.

Gjest feminist

Jeg har sønner (og døtre) og det er faktisk en motivasjon i så måte.

Døtrene mine vil jeg oppdra til selvstendige vesener. Sønnene mine skal også fikse det som tradisjonelt har vært damegreier. Sånn er det med den saken!

Blodine-opplegg har aldri vært min greie! Å stille meg opp i veikanten og se blond ut...!? NEI!!!

Huff. unnskyld at jeg sier det, men jenter som nekter å lære seg praktiske ting av prinsipp, synes jeg er... (hvordan si dette på en diplomatisk måte? Vel. Finner ingen diplomatisk måte)... patetiske.

På samme måte som at jeg synes menn som ikke kan/vil/tør vaske klær er patetiske.

Men det er MIN oppfatning.

Ja, men det er jo objektivt sett mye lettere å skru på en knapp på vaskemaskinen enn å skifte dekk, da.

Sånne manneting er så tungt og vanskelig.

* Smiler søtt og kokett*

Annonse

Jeg har sønner (og døtre) og det er faktisk en motivasjon i så måte.

Døtrene mine vil jeg oppdra til selvstendige vesener. Sønnene mine skal også fikse det som tradisjonelt har vært damegreier. Sånn er det med den saken!

Blodine-opplegg har aldri vært min greie! Å stille meg opp i veikanten og se blond ut...!? NEI!!!

Jeg er utrolig flink til å se hjelpeløs ut. Har aldri drasset på en tung koffert mer enn et par meter. Mannfolk elsker å være riddere og hjelpe Babette.

Nei, sånt ser jeg ikke på. Den type menn er ikke min greie uansett brunkrem eller ikke...Det handler om mer enn brunkremen!

Det interessante er at det gjengse "idealbildet" av en manns uteende er i glidning mot det feminine.

Eksempel: I dag kan du høre unge jenter si at hår på brystet er turn-off. Hvis noen hadde sagt det på 70-tallet, ville de blitt sett rart på.

Gjest neofix

Det interessante er at det gjengse "idealbildet" av en manns uteende er i glidning mot det feminine.

Eksempel: I dag kan du høre unge jenter si at hår på brystet er turn-off. Hvis noen hadde sagt det på 70-tallet, ville de blitt sett rart på.

Jammen på 70-tallet hadde mannfolka hår overalt - i hele fjeset, for eksempel. Og dessuten hadde damene hår under armene.

Det var et hårete ti-år. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...