Gå til innhold

Laaaaaaang ventetid etter jobbintervju

Anbefalte innlegg

Gjest Jobbsøkern

Hei!

Jeg var i et jobbintervju fredag før påske - en jobb jeg virkelig har lyst på. Følte at intervjuet gikk veldig greit, og vet at de har ringt på referansene mine i forrige uke. Vet også (ad omveier) at en av dem som intervjuet meg, mente at jeg var den beste kandidaten.

Så langt, alt vel.

MEN: På intervjuet fikk jeg vite at jeg ville få høre instillingen i midten av MAI - altså halvannen måned etter intervjuet!

Hva er det som drøyer beslutningen slik? Noen som vet? Stillingen er i en statlig etat.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144459-laaaaaaang-ventetid-etter-jobbintervju/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest staten

Det kan være at noen i beslutningsprosessen (leder, tilsettningsråd) er bortreist i noen uker etter påske,

at de skal ha flere intervjuer,

at de må vente på budsjettildeling / bekreftelse på finansiering av denne stillingen før de kan gjøre innstillingen ferdig

Gjest neofix

I statlige etater finnes det oftest et administrasjonsutvalg eller noe tilsvarende som skal behandle innstillingen. Dessuten skal organisasjonene også få uttale seg om innstillingen. Derfor tar det tid. Først lage innstilling - så på høring til organisasjonene - så møte i adm. utvalg - før man endelig kan sende ut noe tilbud.

Gjest jobbsøkern

I statlige etater finnes det oftest et administrasjonsutvalg eller noe tilsvarende som skal behandle innstillingen. Dessuten skal organisasjonene også få uttale seg om innstillingen. Derfor tar det tid. Først lage innstilling - så på høring til organisasjonene - så møte i adm. utvalg - før man endelig kan sende ut noe tilbud.

Takk for svar! Er litt nerverpirrende å vente så lenge, spesielt siden jeg har en god følelse for denne jobben :-)

Gjest jobbsøkern

Det kan være at noen i beslutningsprosessen (leder, tilsettningsråd) er bortreist i noen uker etter påske,

at de skal ha flere intervjuer,

at de må vente på budsjettildeling / bekreftelse på finansiering av denne stillingen før de kan gjøre innstillingen ferdig

Vet at de ikke skulle ha flere intervjuet (de hadde seks personer inne til førstegangsintervju, og det skulle ikke være et annengangsintervju).

Takk for svar!

Gjest neofix

Takk for svar! Er litt nerverpirrende å vente så lenge, spesielt siden jeg har en god følelse for denne jobben :-)

Klart det er nervepirrende. :-) Det SKAL være nervepirrende. Men altså - i stat og kommune TAR det lang tid, og det er ikke et dårlig tegn.:-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...