Gå til innhold

Anbefalte innlegg

tip1365380688

Hei. Jeg er akkurat blitt 45 år.

Lurer på om det er normat at jeg kan begynne med overgangen nå?

Har fått litt blødninger nå, veldig lite (brunrødt, ikke vond lukt) hatt det i 3 dager. Murring i korsryggen, som om jeg skal få mens. Hadde siste mens 1.4.-den er regelmessig ca. 1 g. pr. mnd. Har begynt å bli varm, og lukter "svett".

Er dette for tidlig? Må jeg gå til lege?

På forhånd tusen takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144483-overgangsalder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke uvanlig at det mange går før menstruasjonen stopper helt opp kommer uregelmessige blødninger, første tettere intervaller og så lengre intervaller. Det kan være det du opplever nå. Det virker helt normalt. Det kan også i perioder være hetetokter som så går over. Jeg synes du skal se det an hvis du ikke er spesielt plaget. Lev sundt med hensyn til kost, ta gjerne litt ekstra kalsium og D-vitamin, passelig med mosjon, unngå røyk og for mye alkohol, men et glass rødvin om dagen reduserer risiko for hjerteinfarkt. Søk legehjelp hvis du får større plager.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144483-overgangsalder/#findComment-914016
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...