Gå til innhold

Bedre å leve hver for seg enn å være samboer...?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest noen tanker

I noen situasjoner / deler av livet kan det absolutt ha sine fordeler. For eksempel hvis det er barn fra tidligere forhold i bildet.

Man får mye mer overskudd til å være kjærester, og alt utenom ordner man hver for seg.

Det kan jo bli kostbart, å sitte med to boenheter i stedet for en, men det må jo hvert enkelt par finne ut selv.

Det negative er vel at det lett blir slik at man deler det positive / hyggelige, mens man holder store deler av livet utenfor parforholdet. Det er fint den første tiden, man kan bli litt "ufullstendig" etter flere år på den måten. Det å bli kjent med hele personen, også når han er syk, når han er kjempesliten, det å dele de vanlige hverdagene, er en del av et forhold.

Men generelt tror jeg mange flytter sammen for fort, og burde heller vært kjærester og "særboere" mye lenger før man ble ektefeller / samboere.

Er sikkert veldig individuelt fra par til par! Noen ønsker å bo hver for seg lengre før man flytter sammen - det har noe med individualitet å gjøre, i tillegg til at man selvsagt må være 100% trygg på den man skal flytte sammen med. Jeg og samboeren min flyttet derimot sammen etter bare 7 måneder, noe som var helt riktig for oss. Hver sin smak...?

Jeg syns helt klart det er best å bo sammen, hadde ikke klart meg uten min kjære i hverdagens små og store øyeblikk:-)

Gjest bælfeit

En god del voksne mennesker synes faktisk det er en frihet å elske og bo sammen med et annet menneske, lille venn.

Ingen skal komme å fortelle meg at et ekteskap/samboerforhold gir økt frihet. Men det kan jo være grunner til at noen likevel velger bort friheten, har ingen problemer med å se det.

Annonse

Gjest tjohooo

Ingen skal komme å fortelle meg at et ekteskap/samboerforhold gir økt frihet. Men det kan jo være grunner til at noen likevel velger bort friheten, har ingen problemer med å se det.

Det er noe med hvordan voksne mennesker definerer frihet, gutten min.

Gjest bælfeit

Det er noe med hvordan voksne mennesker definerer frihet, gutten min.

Nå har det seg slik at jeg verken er liten, venn, eller gutt. Jeg har bare en klar oppfatning av at ekteskap og samboerforhold gir begrenset handlefrihet, men skjønner at mange bytter sin frihet, for å være nær de personer som man til enhver tid, gjennom ulike faser av livet, elsker.

Gjest tjohooo

Nå har det seg slik at jeg verken er liten, venn, eller gutt. Jeg har bare en klar oppfatning av at ekteskap og samboerforhold gir begrenset handlefrihet, men skjønner at mange bytter sin frihet, for å være nær de personer som man til enhver tid, gjennom ulike faser av livet, elsker.

I tankegangen, så ;D

Når man elsker noen og har et modent forhold, får ordet "frihet" en ny betydning.

Punktum! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...