Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis man i tillegg til brystmelk gir dem MME? Fordi min bare hyler og hyler klarer liksom ikke å ligge i ro i mer enn 5 minutter liksom... Det sliter meg ut dag og natt... Når jeg skifter på han ligger han rolig... Samme når jeg bader han. Merker også at han av og til kan ligge rolig og jeg hører HØYE svelge lyder og det liker han ikke.Han våkner av dem eller blir irritert. Føles som om han svelger luft på en måte... Jeg er oppgitt... Har snakket med flere jordmødre siden han ble FØDT!!!Har til og med vært på legevakta men allikevel fant de ingenting galt... Hvorfor føler jeg sterkt at det er det da??? Spørsmålet mitt var egentlig. Kan han få vondt i magen av NAN? Jeg ammer i tillegg. Jeg ammer mest.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144539-kan-spedbarn-f%C3%A5-vondt-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, spedbarn kan få vondt i magen - ofte kalles det for kolikk.

Du sier du kan høre han svelge - er det når han ikke spiser eller når han spiser? Hvis det er når han ikke spiser kan det hende han gulper opp litt for så å svelge det igjen.

Det beste du kan gjøre for barnet ditt er å være så rolig du kan selv (jeg vet det ikke er lett). Du kan prøve å gi litt tynn kamillete og evt. litt fennikkel te. Dette får du både på apotek og helsekost. Du kan gi det rett til barnet og også ta selv.

En homeopat kan også hjelpe dere, både hvis det er kolikk, og om det ikke skulle være det.

Lykke til i en slitsom fase. Vil til slutt bare minne deg om at det går over!

Gjest thetraveller

Ja, spedbarn kan få vondt i magen - ofte kalles det for kolikk.

Du sier du kan høre han svelge - er det når han ikke spiser eller når han spiser? Hvis det er når han ikke spiser kan det hende han gulper opp litt for så å svelge det igjen.

Det beste du kan gjøre for barnet ditt er å være så rolig du kan selv (jeg vet det ikke er lett). Du kan prøve å gi litt tynn kamillete og evt. litt fennikkel te. Dette får du både på apotek og helsekost. Du kan gi det rett til barnet og også ta selv.

En homeopat kan også hjelpe dere, både hvis det er kolikk, og om det ikke skulle være det.

Lykke til i en slitsom fase. Vil til slutt bare minne deg om at det går over!

Vil også anbefale deg å kutte ut alt av melkeprodukter selv, for dette går over i morsmelka, og binder ofte luft i magen til de små mye verre enn brus.

Om ikke magesmertene avtar noe særlig om du selv kutter ut melk, og heller ikke Minifom dråper gjør noen nytte, burde du allergiteste barnet. Ikke umulig at det er en reaksjon på melk heller. Mange barn tåler ikke NAN, men må ha soyamelk eller laktoseredusert melk.

Kanskje hjelper kiropraktor også. Er det en ørliten skjevhet et sted i ryggsøyla til den lille, kan det være nok til å gi magesmerter...

• 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...