Gjest L-29 Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Hei! Jeg er en av mange som er plaget med underlivssopp. (mange innlegg om det). De siste 5 årene har jeg hatt det 6-10 ganger pr år. Har fått mange tips ved å lese igjennom innlegg her, som jeg skal prøve å følge.. For 2 år siden merket jeg at jeg ikke ble særlig våt nedentil v samlei lenger, er ofte tørr og blir fort sår. Bare litt historikk.. Det som bekymrer meg mest er at jeg for 8-10 mnd siden begynte å få smerter inni skjeden ved samleie. Dette bare hvis penis kommer langt inn og kommer borti livmorhalstappen. Jeg var til lege med en gang, han sa den så sår ut, men at det kom til å gå over.. Det har det ikke gjort.. Noen andre som har hatt lignende problmer og fått noen gode tips? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/144616-vont-i-livmortapp-v-samleie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thekla1365380692 Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Husk at om du har sopp så må også partner behandle seg, ellers får man den såkallte "ping-pong-effekten". Den går ut på at du behandler deg for sopp, dere har samleie og dermed smitter han deg tilbake. Det er ikke unormalt å ha sopp 6-10 ganger i året. Det er helt ufarlig, men kan være plagsomt. Det som er lurt hvis du er plaget med sopp er å spise mindre sukker, vaske seg maks èn gang til dagen (bruk da blå Lactacyd), bruke stringtruser bare i sjeldne anledninger.. Jeg har selv vært plaget med mye sopp. Det begynte da jeg var 17 og jeg hadde det annenhver mnd. En lege ga meg et råd om at hvis jeg skulle bruke tamponger så skulle jeg bruke Tampax. De har nemlig et innføringshylster, de gir god beskyttelse, har stor bøyelighet inne i skjedegangen og den tørker ikke ut skjeden så fort som andre tamponger gjør. Jeg har selv hatt plager som det du beskriver, at du får vondt i livmorhalstappen. Dette kan skyldes soppen som gjør deg fortere sår uner et samleie, og at det kommer luft til inne i skjeden. Jeg er lite plaget med sopp og har ikke vondt lenger etter at jeg fulgte rådene om mindre sukker etc. Og etter at jeg begynte å bruke tampax tamponger er alt blitt mye bedre. Prøv mine råd og se om de funker 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/144616-vont-i-livmortapp-v-samleie/#findComment-921835 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milla21 Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Heisann! Noen ganger under samleie føles det som et støt mot livmortappen, dette har også ført til at jeg får blødninger under samleie. Jeg har selv aldri vært plaget av sopp, så jeg vet ikke om det har noen sammenheng med det. Men jeg har vært hos gynekolog for dette, og det han sa var at livmortappen trekker seg fram og tilbake i løpet av syklusen. Fikk ikke noe svar på hva som kan gjøres med dette, unntatt å unngå å ha penisen langt inne under samleie i den tiden livmortappen er på sitt nederste! Hvis du skjønner hva jeg mener... Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/144616-vont-i-livmortapp-v-samleie/#findComment-925873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.