Gå til innhold

å skjule min sorg...?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hvorfor i allverden skal du skjule din sorg?

Det er IKKE sunt i lengden,fordi sorg er en prosess du må gjennom for å komme videre. Det er nok en mening med det selv hvor tøft det kan være.

Og ikke ville jeg brydd meg om hva exen og andre "apekatter" syntes om det. Etter min mening: å vise følelser er å vise styrke.

Og det mener jeg du bør være glad for. Bare sørg for at du har noen rundt deg som du stoler på og som du kan prate med. Kjempeviktig.

Blir ikke bedre av å skal bry seg om hva andre tenker om en selv. Du skal ha lov til å sørge og bruk den tiden du trenger for å komme deg videre.

Samtidig syntes jeg også at det er viktig at du kommer deg litt ut. Gjør noe du har lyst til. Interesser og drømmer????

Da er det på tide å få dem i sving.

Lykke til!!!

Gjest hva med ?

hvorfor i allverden skal du skjule din sorg?

Det er IKKE sunt i lengden,fordi sorg er en prosess du må gjennom for å komme videre. Det er nok en mening med det selv hvor tøft det kan være.

Og ikke ville jeg brydd meg om hva exen og andre "apekatter" syntes om det. Etter min mening: å vise følelser er å vise styrke.

Og det mener jeg du bør være glad for. Bare sørg for at du har noen rundt deg som du stoler på og som du kan prate med. Kjempeviktig.

Blir ikke bedre av å skal bry seg om hva andre tenker om en selv. Du skal ha lov til å sørge og bruk den tiden du trenger for å komme deg videre.

Samtidig syntes jeg også at det er viktig at du kommer deg litt ut. Gjør noe du har lyst til. Interesser og drømmer????

Da er det på tide å få dem i sving.

Lykke til!!!

Takk for svaret :-|

Jeg har nok et problem ved at jeg egentlig ikke har noen “nære” venner som jeg føler jeg kan betro meg ordentlig til. Kanskje en, men jeg har ikke lyst til å sitte å gråte foran en kamerat. Han er et veldig omsorgsfullt menneske, men allikevel… Foreldrene mine gir meg veldig god støtte til praktiske ting og økonomi, men jeg kan ikke snakke om følelser med dem. Hver gang jeg forsøker å fortelle hvor trist jeg synes bruddet er, sier de bare noe sånt som: ”Det går over. Du er så pen så det er ikke noe problem for deg å få en annen. Finn deg heller en jente som er noe å samle på”. Får på en måte inntrykk av at de ikke har likt henne noen gang selv om jeg tror de bare sier det for å støtte meg…

Jeg har egentlig mange interesser innen sport, men føler ingen lyst til å trene nå. Jeg løper litt i skogen o.l., men burde nok heller begynt å spille tennis igjen eller en annen sport hvor jeg treffer andre mennesker…

Skulle ønske det fantes noen samlingssteder for single mennesker som bare ønsket å være sosiale og finne på ting sammen, "ikke sjekkested" mener jeg. Finnes det ?

skorpionfisken

Hva gjør det om ekskjærester synes man er patetisk? Det har da ikke de noe med?

Vær så patetisk du vil, bare du får ut sorgen og blir ferdig med den. Jo mer utagerende du sørger jo fortere kan du få rast fra deg og bli ferdig med henne. Å skjule sorger forlenger den, for man sørger, det er helt klart.

Gjest tjohooo

Jeg har nok et problem ved at jeg egentlig ikke har noen “nære” venner som jeg føler jeg kan betro meg ordentlig til. Kanskje en, men jeg har ikke lyst til å sitte å gråte foran en kamerat. Han er et veldig omsorgsfullt menneske, men allikevel… Foreldrene mine gir meg veldig god støtte til praktiske ting og økonomi, men jeg kan ikke snakke om følelser med dem. Hver gang jeg forsøker å fortelle hvor trist jeg synes bruddet er, sier de bare noe sånt som: ”Det går over. Du er så pen så det er ikke noe problem for deg å få en annen. Finn deg heller en jente som er noe å samle på”. Får på en måte inntrykk av at de ikke har likt henne noen gang selv om jeg tror de bare sier det for å støtte meg…

Jeg har egentlig mange interesser innen sport, men føler ingen lyst til å trene nå. Jeg løper litt i skogen o.l., men burde nok heller begynt å spille tennis igjen eller en annen sport hvor jeg treffer andre mennesker…

Skulle ønske det fantes noen samlingssteder for single mennesker som bare ønsket å være sosiale og finne på ting sammen, "ikke sjekkested" mener jeg. Finnes det ?

Vi kan jo starte et :)

Annonse

Har ikke hørt om andre single treffesteder en vist du skal på date.

Du må selv,ta intiativ og kom deg opp og ut. Det er da du vil treffe mennesker.

De interessene du har er jo ypperlig for sosiale sammenhenger. Du er i en vanskelig periode nå, og vil nok være det til du tar skjeen i en annen hånd.

Bare du har EN du kan være fortrolig med.Det er viktig for å komme deg videre.

Jeg har opplevd selv å være i mangen vanskelige situasjoner, og den beste medisinen for meg var å komme meg ut. Da får jeg også mulighet for avkobling. Vil nok hjelpe deg også skal du se, men det er et tiltak å komme seg ut av "sofaen", vist du forstår hva jeg mener.

Sorgen er lettere å bære når man er fler. Det skal jeg love deg. Ikke tenk for mye på at du kanskje ikke vil bry kameraten din, prøv heller å tenk at vist det var han som trengte hjelp, ville du da vendt ham ryggen? Neppe.

Han vil nok trenge din hjelp også en gang, det er derfor vi har venner, for det er letter å stå sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...