Gå til innhold

Utdanning og godt voksen alder?

Gjest ønsker oppgradering og bedre lønn

Anbefalte innlegg

Gjest ønsker oppgradering og bedre lønn
Skrevet

Hva synes dere, er jeg for gammel til å ta utdanning (ca 3 år)når jeg er blitt 40 år? Jeg har skole på videregående nivå og det er kjempelenge siden jeg har gått på skole. Føler kanskje at det kan bli tøft å sette seg på skolebenken igjen. Noen med erfaring her som kan si litt om dette med hensyn til alder og læringsprosess?

Fortsetter under...

Skrevet

Nei jøss man blir vel aldri for gammel, ikke så dumt med livserfaring når man tar høyere utdanning... mange høyskoler tilbyr studiekurs og lignende, lær å lese til eksamen osv...

Ikke no problem :)

Skrevet

ja, sett i gang. Jeg har selv meget god erfaring med studier i voksen alder. Nå hadde jeg grunnutdanning fra før, men ville lære mer. Så fra 35 til godt over 40, gikk det på videreutdanning stor sett hele tiden. For min del var det da deltidsstudier, med halv jobb.

Forsikrer deg om at læringsevnen var det ikke noe i veien med ! I denne alderen har vi jo en hel del erfaring som som kommer godt med i læreingssituasjoner. Det blir litt flere knagger å henge teorien på.

Så jeg synes det er flott at

40 åringer vil studere. Lykke til !

Skrevet

Det er mange på din alder -og eldre som gjør det samme. Såkalt livslang læring er et satsingsområde.

Godt voksne lærer kanskje ikke like fort, men de lærer like godt siden de ofte bearbeider stoffet på en grundigere og mer strukturert måte.

Skrevet

Jeg er 35, og setter meg på skolebenken nå til høsten. Med mange følelser. Men mest av alt spenning. Jeg gleder meg til å utfordre de små grå, på en annen måte enn via hus, hjem, familie og min nåværende jobb...

Stå på.

Skrevet

Nei, stå på.

Er ferdig med utdanning i mai jeg da...vg, tre år på et - kompimert voksenstudie (jeg er snart 35)

Og ved siden av har jeg barn, hus, rettsak, dyr...ja,i det hele tatt.

Og jeg er slettes ikke noe geni altså :)

Lykke til.

Hilsen...

Annonse

Skrevet

Har flere venninner som har tatt utdanning på 3 år eller mer etter at de var 40. Det gjør det stor sett minst like bra som sine medstudenter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...