Emma Mari Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 jeg har de siste månedene hatt en vond smak i munnen. Ikke dårlig ånde men mer en bitter/søt/sur sterk smak i munnen. Er mest på høyre side. Har to visdomstenner som skal trekkes der etterhvert (når jeg får råd) men er ikke betennelse i dem. Hadde betennelse på venstre side før jeg trakk de og kjennes ikke slik. Er heller ikke vondt men veldig ubehagelig. Akkurat som om spyttet blir betent og at jeg blir allergisk av dette også.Blir sår i halsen og føler en heshet liksom."smaken" eller følelsen er svært sterk og det er nesten som om jeg ikke ønsker å svelge spyttet mitt. Har ikke amalgan i tennene. Heller ikke mange fyllinger. Har ellers bra tannhygiene med tanntråd og fluorskylling. Blør ganske lett fra tannkjøttet men tannlegen sa sist jeg var der at det ikke var så unormalt? Hva kan dette være? En slags betennelse eller sopp? Noen som har kjent noe lignende og vet hva det er og hvordan det går bort. Veldig glad for råd og tips fra andre og! jente27 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/144684-vond-smakbetennelse-i-munn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Det er vanskelig å gi et faglig og velbegrunnet svar på dette. Opplevelse av slik smak kan ha forskjellige årsaker. Jeg synes du bør oppsøke en tannlege og prøve å finne ut eventuelle årsaker til hva dette kan komme av. Problemet er jo at smak er det bare du som opplever. Lukt, altså lukt fra ånden din, kan registreres av andre. Smak er din egen, subjektive opplevelse. Jeg tror det vil være riktig å la en tannlege undersøke deg og ekskludere alle muligheter til din opplevelse av dette slik at du og tannlegen med god grunn kan fastslå at det ikke er noen form for sykdom som gir deg denne opplevelsen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/144684-vond-smakbetennelse-i-munn/#findComment-916385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.