Gå til innhold

Mange som kan fransk her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke et ord, så det dere har skrevet mener ingenting for meg :(

Jeg trenger hjelp til følgende 2 setninger:

1) Vennligst la denne stå

2) Kjøkken, stue og bad vaskes hver uke. Soverom, ganger, boder og vaskerom vaskes en gang pr. måned.

Sånn! Håper dere hjelper meg videre. På forhånd takk.

Fortsetter under...

Skrevet

Huff da.... jeg får vel prøve!

1) Vennligst la denne stå:

Laissez ce message rester, s'il vous plaît!

2) Kjøkken, stue og bad vaskes hver uke. Soverom, ganger, boder og vaskerom vaskes en gang pr. måned.

La cuisine, la salle à manger et le bain doivent être lavés une fois la semaine. La salle à dormir (?), les ..... et la salle de menage (?) doivent être lavés une fois par mois.

Uff... dette ble ikke korrekt. Det er et annet ord for å vaske enn LAVER, men jeg husker det ikke. Og hva vaskerom og boder heter, det har jeg glemt....

Håper du får bedre hjelp enn dette!

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

"1) Vennligst la denne stå"----- Hva mener du? 'ikke rør denne' -- 'ikke flytt denne'?? Og hva er 'denne' - hunkjønn/hankjønn? La vase...kanskje? (Vasen) Må ha mer info, med min slette fransk..

"2) Kjøkken, stue og bad vaskes hver uke. Soverom, ganger, boder og vaskerom vaskes en gang pr. måned"

Er det info om at det faktisk VASKES, eller oppfordring om at vedkommende som leser det, skal vaske?

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

La cuisine, la salle à manger et le bain doivent être lavés une fois la semaine. La salle à dormir (?), les ..... et la salle de menage (?) doivent être lavés une fois par mois.

Uff... dette ble ikke korrekt. Det er et annet ord for å vaske enn LAVER, men jeg husker det ikke. Og hva vaskerom og boder heter, det har jeg glemt....

Jeg gir opp på forhånd, du er mye bedre enn meg, men hva med ..nettoyage??

dessuten: du skrev spisestue (salle à manger).

og det heter "PAR la semaine" (?)

Skrevet

Jeg gir opp på forhånd, du er mye bedre enn meg, men hva med ..nettoyage??

dessuten: du skrev spisestue (salle à manger).

og det heter "PAR la semaine" (?)

Tviler på at jeg er bedre enn deg.... skriver julekort hvert år på fransk - det er alt :-)

Nettoyage er mulig bedre enn laver, ja!

Hva heter stue da? Enig i at jeg skrev spisestue....

Ja, det heter vel enten "une fois chaque semaine" eller "une fois par la semaine".

Ellers forstod jeg det slik at spsm 1 var at denne beskjeden eller lappen skal henge på en oppslagstavle. Hun skal sikkert leie ut en leilighet.

Tragisk hvor fort en glemmer språk....

Skrevet

1) Du oversetter "Venligst la denne meldingen stå", men det er tvilsomt om det var det Cyberpus mente (ettersom det andre handler om vasking). Derfor har da også engel bedt om mer informasjon.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...