Gå til innhold

Fransk er ikke enkelt nei!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk for konstruktive forsøk. Skal prøve å være konkret: Setning nr. 1 "vennligst la denne stå" -

denne lappen skal klistres på en kasse med papirer, dvs. at vaskedamen lar kassen stå i fred.

Setning nr. 2: her vil jeg at vaskedamen skal vaske kjøkken bad og stue hver uke, mens soverom, ganger og vaskerom kun en gang pr. måned.

Håper jeg har gjort meg bedre forstått nå, og at jeg kan få overbragt beskjeden til min kjære vaskedame som ikke snakker annet enn fransk.

Tusen takk til alle.

Fortsetter under...

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

PRØVER:

1 "vennligst la denne stå" -

Madame; ne touchez pas la, s'il vous plaît. (?)

2: Madame XX, s'il vous plaît:

Chaque semaine: la cuisine, le salon, la salle de bain.

Une fois par moins: les chambres à coucher, (eller le chambre, hvis det er bare er ett soverom), les corridors, l'entrée, et le chambre de la laverie.

er usikker på det der med vaskerom. Jeg tok med både gang og entré, ettersom de ikke kaller 'entré' for 'gang'. Jeg tok 'gang' i flertall, entall blir 'le corridor'.

Noen bør absolutt sjekke mitt forslag, Kanksje det har kommet bedre løsninger i mellomtiden mens jeg har klødd meg i den franske delen av hodet mitt - og: velbekomme, det var bare en fornøyelse :-)

Skrevet

madame, pourriez vous s'il vous plait...1) et 2)

1. Ne toucher pas s'il vous plait.

2.pourriez vous s'il vous plait laver la cuisine, les toilettes et le salon chaque semaine. la chambre a coucher , l'entree et la lingerie une fois par mois.d'avance merci.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...