Gjest lei av å støvsuge Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 Hvordan skal jeg bli kvitt alle hundehårene??? Nå har vi prøvd å bytte for, for å se om det kunne hjelpe. Det hjalp endel, men fremdeles ligger det masse hår rundt omkring. Jeg blir gal av det!!! Ser jo så grusomt ut!!! Noen som har tips??? 0 Siter
Mistera Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 Det er slipp av vinterpelsen nå, ikke noe å gjøre med det... desverre... bare trøste seg med at det (kansje) blir ferre hår til sommeren:) 0 Siter
Gjest lei av å støvsuge Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 Det er slipp av vinterpelsen nå, ikke noe å gjøre med det... desverre... bare trøste seg med at det (kansje) blir ferre hår til sommeren:) Det er jo det som er, han har røytet like mye hele tiden!!! Blir så fortvilet!!!! 0 Siter
frosken Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 Det hjelper å bade/dusje hunden fra tid til annen. Bruk balsam slik at huden ikke tørres ut. Også må den selvfølgelig børstes regelmessig. Forøvrig har jeg skaffet meg mopp med engangskluter som er utrolig effektive mht å fjerne hårene på gulvet... 0 Siter
Gjest lei av å støvsuge Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 Det hjelper å bade/dusje hunden fra tid til annen. Bruk balsam slik at huden ikke tørres ut. Også må den selvfølgelig børstes regelmessig. Forøvrig har jeg skaffet meg mopp med engangskluter som er utrolig effektive mht å fjerne hårene på gulvet... Bruker det jeg også. Men må støvsuge ganske ofte fordi det blir mye hår i gulvteppene også! Det nytter nesten ikke å børste, for han er strihåret, så det faller av med en gang omtrent!! 0 Siter
Gemini Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 Vår hund røytet også mye i hele høst og vinter. Vi måtte bytte fôr et par ganger før vi "traff" skikkelig. Nå bruker vi et for "sensible" hunder, og endelig er røytingen redusert betraktelig. Allikevel må man jo regne med en periode på våren der vinterpelsen slipper. Vår hun liker (!) støvsugeren, så med han er det en løsning å støvsuge (!) hunden når det er på det verste (med sånn liten børste på, og ikke max styrke). Dette selvsagt i tillegg til å børste den hyppig, og gjerne da utendørs. 0 Siter
frosken Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 Bruker det jeg også. Men må støvsuge ganske ofte fordi det blir mye hår i gulvteppene også! Det nytter nesten ikke å børste, for han er strihåret, så det faller av med en gang omtrent!! Det er mye hår her også, men stor forskjell på røyteperioder og ellers. Dusjet vår labrador her om dagen, og det falt av enorme mengder hår - tilsvarte minst 1,5 liter sammenpresset! 0 Siter
Mistera Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 Det er jo det som er, han har røytet like mye hele tiden!!! Blir så fortvilet!!!! Ok, da kan det være noe annet... Du sa du hadde skiftet matsort, spør vetrinæren om de har noe mot håravfall... Hunder misser hår pga alt fra mat til misstrivsel... Slikker den seg mye på labbene kan magen være et område med problemer osv... samme som oss mennesker annet enn at de gir utrykk iform av håravfall, piping, slikking (UNORMALT MYE) osv... Ta en prat med vetrinæren du... er nok bare en bagatell!!! Lykke til:) 0 Siter
Kvinna Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 Vi ga vår labradortispe "Noni juice" og fiskeolje ved pelsproblemer, samt skiftet til Pro Plan fôr (Laks og ris). Dette hadde god effekt. (Eller kanskje hun bare sluttet å røyte?) Har hørt at hunder som har det for varm og tørt - dvs ligger foran varmovner, ligger mye på oppvarmede gulv etc. kan få problemer med røyting. Er ikke så sikker på at hyppig bading/shamponering/balsamering vil hjelpe på pelsproblemer. Vår hund ble i alle fall værre. Er det et vedvarende problem, hadde jeg nok tatt en tur til vetrinær eller en hunde-homeopat. Sånn praktisk så er det daglig utebørsting med en børste som hårene "fester" seg til. Feks en sånn børste-gummiknott-vott...eller hva det heter... Jif mopp er uunværlig, klok av to farger labrador, så har vi ikke tepper på gulvene....Av og til er vi ganske strenge med "rom-restriksjoner". Er jo ikke nødvendig å ha de _overalt_ når de slipper pels 24/7. God vår! :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 Vår hund røytet også mye i hele høst og vinter. Vi måtte bytte fôr et par ganger før vi "traff" skikkelig. Nå bruker vi et for "sensible" hunder, og endelig er røytingen redusert betraktelig. Allikevel må man jo regne med en periode på våren der vinterpelsen slipper. Vår hun liker (!) støvsugeren, så med han er det en løsning å støvsuge (!) hunden når det er på det verste (med sånn liten børste på, og ikke max styrke). Dette selvsagt i tillegg til å børste den hyppig, og gjerne da utendørs. Fôret vi bruker nå heter forresten Royal Canin Maxi Sensible. Vi har vært innom en del varianter og merker (fra dyreforretning, og en test av Labb), men nå er vi fornøyd. 0 Siter
Tinúviel Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 Mulig dette tipset står nedenfor, men dog. Mine hunder og katter har en god pels og lite røyting når de har vært mye ute også vinterstid. Er også enig i at pelsstell og for har stor betydning. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 Katten min røyter også sykt mye. I tillegg til å børste den grundig og å støvsuge ofte er sånne klistreruller til å dra over sofa, klær og tepper og slikt med helt uunverlig. Koster ca en femmer b.la på H&M. :-) 0 Siter
Gjest strandhai Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 I likhet med de fleste her kan jeg si at jeg oxo børster hunden min hver dag, gjerne fler ganger om dagen. Nå har hun løpetid, så det hun er ikke så mye ute i huset. Hørte om en som var hos veterinær og fikk satt en vitaminsptøyte på hunden sin. Det hjalp visst veldig. 0 Siter
Reg@l Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 Vi ga vår labradortispe "Noni juice" og fiskeolje ved pelsproblemer, samt skiftet til Pro Plan fôr (Laks og ris). Dette hadde god effekt. (Eller kanskje hun bare sluttet å røyte?) Har hørt at hunder som har det for varm og tørt - dvs ligger foran varmovner, ligger mye på oppvarmede gulv etc. kan få problemer med røyting. Er ikke så sikker på at hyppig bading/shamponering/balsamering vil hjelpe på pelsproblemer. Vår hund ble i alle fall værre. Er det et vedvarende problem, hadde jeg nok tatt en tur til vetrinær eller en hunde-homeopat. Sånn praktisk så er det daglig utebørsting med en børste som hårene "fester" seg til. Feks en sånn børste-gummiknott-vott...eller hva det heter... Jif mopp er uunværlig, klok av to farger labrador, så har vi ikke tepper på gulvene....Av og til er vi ganske strenge med "rom-restriksjoner". Er jo ikke nødvendig å ha de _overalt_ når de slipper pels 24/7. God vår! :-) Står til med dyra? Jørgen har vært hos dyrlegen idag, røntgen av både hofte- og albueledd samt en revaksinering. 3 doser beroligende måtte til før dyret sovna. Dyrlegen hadde aldri sett maken til oppvakt hund, hehe. Tok en stund å få vekket ham igjen kan du si, og han så ikke mye lur ut da han sjanglet seg ut i bilen igjen. Det er forresten ikke bare bare å få 40 kilo dautrøtt Labrador opp og inn i bagasjerommet på ei stasjonsvogn... 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 Økt tilskudd av vitamin B bruker å hjelpe. Vi ga ølgjær til en av våre som var ekstremt plaget med røyting og våtmerksutslett. Det var en Chesapeake Bay, så til hans størrelse gav vi 4 spiseskjeer i maten hver kveld. 0 Siter
Gjest mor i juni Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 her har du både svar fra veterinærer og annen nyttig(?) info http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=no&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=hund%2Br%C3%B8yting 0 Siter
Gjest har hatt det slik Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 Vår første hund hadde problemer med røyting. Når det begynte så stoppet det aldri...Hunden ble veldig tynn i pelsen. Vi prøvde til slutt med prednisolon som hunden begynte på med en gang røytingen startet og fortsatte med tablettene i flere uker. Det stabiliserte seg etterhvert med denne medisinen. Man må få tablettene av veterinær.Og selvsagt må jo alt annet være prøvd først. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.