Gå til innhold

uønsket interesse fra jenter i studiesammenheng

Anbefalte innlegg

Det kan høres skrytete ut, men jeg plages med at jenter bli interessert i meg i en studiesammenheng. Det virker som om de feiltolker signalene jeg sender ut, hvis jeg f.eks. begynner i et nytt fag og tar kontakt med noen for å bli kjent/være hyggelig, så ser det ut til at de tror jeg er interessert. Eller det kan være gruppearbeid, alt mulig.

Så viser det seg at disse jentene begynner å sende meg sms'er og mailer som slutter med "klem" og som ikke har noe meg faget å gjøre, eller de skal ha en masse unødvendige møter i forbindelse med gruppearbeid. Når jeg skjønner at de har blitt interessert i meg forsøker jeg å signalisere at jeg ikke er interessert, og noen ganger blir jeg nesten desperat, jeg ignorerer det de sier osv., men ofte ser det ut som dette virker nesten mot sin hensikt.

Jeg har forsøkt å analysere om det er jeg som sender ut flørtete signaler uten å være klar over det, jeg forsøker bare å være hyggelig og sosial. Jeg er heller ikke superpen e.l., har kanskje et utseende litt over gjennomsnittet. Hvis jeg hadde likt disse jentene, så hadde jo dette vært et luksusproblem, men jeg ser ut til å tiltrekke meg akkurat de jentene jeg ikke liker, desverre - da blir det bare slitsomt og teit. Jeg vegrer meg for gruppearbeid pga. dette og jeg har omtrent mistet troen på at det går an å spørre ei jente om hun vil ta en kaffe etter forelesning *uten* at hun tror jeg mener noe mer med det. Hvor er den sosiale intelligensen dere jenter stadig skryter av at dere har så mye av?

Fortsetter under...

Jeg har desverre ikke så mye å si til innlegget ditt, annet enn at jenter/kvinner ser ut til å ha fått et problem med å skjønne at de også kan bedrive "sexpress" eller være for pågående.

Etter ørten hundre år som ofre, har de ikke helt skjønt at de kan være plagsomme som jegere.

Forøvrig får du trøste deg med (ingen trøst) at du veit nå hvordan jenter pleier å ha det.

Du får gjøre som jenter har gjort i tusen år, vær vennlig men avvisende, hjelper ikke det, så bare vær avvisende.

Du er et objekt. Det liker du vel ikke, du er nok vant til å være subjekt, som menn flest.

Jeg har desverre ikke så mye å si til innlegget ditt, annet enn at jenter/kvinner ser ut til å ha fått et problem med å skjønne at de også kan bedrive "sexpress" eller være for pågående.

Etter ørten hundre år som ofre, har de ikke helt skjønt at de kan være plagsomme som jegere.

Forøvrig får du trøste deg med (ingen trøst) at du veit nå hvordan jenter pleier å ha det.

Du får gjøre som jenter har gjort i tusen år, vær vennlig men avvisende, hjelper ikke det, så bare vær avvisende.

Du er et objekt. Det liker du vel ikke, du er nok vant til å være subjekt, som menn flest.

Jeg ser ikke på dette som sexpress (de går jo ikke rundt og klyper meg i rumpa etc.). Jeg føler heller ikke at de ser på meg som et objekt (for å være ærlig tror jeg alle gutter gjerne vil være sexobjekter). Problemet er at måten de er på er slitsom fordi jeg hele tida må ta forholdsregler for å ikke sende ut "feil" signaler, det forstyrrer det faglige og det gjør at jeg ikke føler jeg nesten må passe meg for å være vennlig og hyggelig når de er i nærheten.

For all del: det er jo bare noen få jenter som oppfører seg slik, men hvert semester ser dette ut til å skje. Jeg er forundret over at bare det å spøke eller være hyggelig i en samtale ser ut til å signalisere (seksuell) interesse for mange.

Gjest normal blondine a-cup

Jeg ser ikke på dette som sexpress (de går jo ikke rundt og klyper meg i rumpa etc.). Jeg føler heller ikke at de ser på meg som et objekt (for å være ærlig tror jeg alle gutter gjerne vil være sexobjekter). Problemet er at måten de er på er slitsom fordi jeg hele tida må ta forholdsregler for å ikke sende ut "feil" signaler, det forstyrrer det faglige og det gjør at jeg ikke føler jeg nesten må passe meg for å være vennlig og hyggelig når de er i nærheten.

For all del: det er jo bare noen få jenter som oppfører seg slik, men hvert semester ser dette ut til å skje. Jeg er forundret over at bare det å spøke eller være hyggelig i en samtale ser ut til å signalisere (seksuell) interesse for mange.

Hehe, sånn har jeg det hele tiden, ikke bare i studiesammenheng.

Jeg er forøvrig jente, og gutter ser ut til å mene at man enten ikke engang ser på dem, eller så skal man kjøre løpet ut i alle retninger (kjærlighetsforhold/sex/hele pakka) noe som er litt vanskelig, blant annet siden jeg har mann og barn.

Uansett, før jeg fikk mann og barn ville jeg da heller ikke holde på sånn med alle jeg snakket med.

*sukk*

Annonse

Du kan prøve å si ifra om at det kunne være hyggelig å prate over en kaffe, men at hun ikke må tolke det som om du legger an på henne (Og så kan det være naturlig å si at du har en kjærste/samboer som du er veldig glad i).

Det medfører sjelden problemer med å si enkelte ting som de er :)

Hehe... du har da et luksusproblem uansett om du liker utseende på dem eller ikke;)

Dette er heldigvis ikke tilfellet der jeg studerer ikke i mine øyne iallefall... Har selv vært på fest med "bare" gutter i fra klassen min, som en kompisjente... og for meg er det ikke naturlig å skrive klem i meldingene til vennene mine.... kun søskenbarnet mitt har det priviligium for tiden:)

MEN når det er sagt, så er det ikke bare jentene som misforstår for å si det slik:)

Men dette er da helt vanlig, hvis du er alminnerlig hyggelig og ser ålreit ut. Som flere her sier, slik har pene og/eller hyggelige jenter det alltid.

Løsningen er å signalisere bedre at du ikke er interessert. Men litt slik uønsket interesse i begynnelsen av et semester er da vel ikke sååå slitsomt, det er jo bare å si nei? Bra for selvtilliten i hvert fall.

Hvis du vegrer deg for gruppearbeid, spør en av guttene om de vil ta en kaffe,da vel, så unngår du med større sannsynlighet problemstillingen.

Det blir jo gjerne slik mellom menn og damer. Ber du damer ut og du også har et kjekt utseende er det vel ikke rart at jenter blir interessert. Hvis du ønsker venner burde du heller konsentrere deg om guttene og heller be ut de jentene du virkelig er interessert i. Skjønner ikke helt problemet ditt. Det er jo bare å avvise dersom de blir for mye interessert eller bare si det som det er at du ønsker jentevenner.

Annonse

Kanskje ikke så dumt, men det er jo litt sumt hvis det avsløres at jeg ikke har samboer da.

Prøv å vær litt mer bevisst hvilke signaler du sender ut. Det kan jo hende at du flørter uten at du vet om det selv eller at det blir mistolket av andre. Uansett er jo dette bare et kompliment. Tenk litt mer over væremåten din.

Det blir jo gjerne slik mellom menn og damer. Ber du damer ut og du også har et kjekt utseende er det vel ikke rart at jenter blir interessert. Hvis du ønsker venner burde du heller konsentrere deg om guttene og heller be ut de jentene du virkelig er interessert i. Skjønner ikke helt problemet ditt. Det er jo bare å avvise dersom de blir for mye interessert eller bare si det som det er at du ønsker jentevenner.

Dette er ikke et luksusproblem og jeg sender ikke ut spesielle signaler. Når det gjelder gruppearbeid, så er det ikke jeg som inviterer jentene med på det, men gruppene settes sammen av andre. Dette semesteret er det ei som stadig skal ha møter ang. dette arbeidet, men møtene er helt poengløse, i tillegg sender hun meg meldinger i fylla etc. Forrige semester var det ei jente jeg (tilfeldigvis) satt sammen med som begynte å sende meg en masse meldinger og mail da jeg ikke var på forelesningene i en periode.

Det virker som disse jentene har et slags merkelig fantasibilde av at jeg er interessert i dem og at de forholder seg til dette, og det er slitsomt fordi jeg når jeg oppdager at det er slik det forholder seg må veie alle ord på gullvekt for å ikke signalisere interesse, men da virker jeg muligens arrogant og avvisende, og da kan jo noen som kjent bl enda mer interessert.

Jeg tar like mye kontakt med gutter som med jenter - men jo må jo kunne være hyggelig og prate og slå noen spøker uten at det blir oppfattet som flørt?? Jeg blir bare så irritert over at disse jentene ikke ser ut til å kunne forholde seg til virkeligheten, det virker som de lever i en fantasiverden og tolker ting på sin private måte.

Dette er ikke et luksusproblem og jeg sender ikke ut spesielle signaler. Når det gjelder gruppearbeid, så er det ikke jeg som inviterer jentene med på det, men gruppene settes sammen av andre. Dette semesteret er det ei som stadig skal ha møter ang. dette arbeidet, men møtene er helt poengløse, i tillegg sender hun meg meldinger i fylla etc. Forrige semester var det ei jente jeg (tilfeldigvis) satt sammen med som begynte å sende meg en masse meldinger og mail da jeg ikke var på forelesningene i en periode.

Det virker som disse jentene har et slags merkelig fantasibilde av at jeg er interessert i dem og at de forholder seg til dette, og det er slitsomt fordi jeg når jeg oppdager at det er slik det forholder seg må veie alle ord på gullvekt for å ikke signalisere interesse, men da virker jeg muligens arrogant og avvisende, og da kan jo noen som kjent bl enda mer interessert.

Jeg tar like mye kontakt med gutter som med jenter - men jo må jo kunne være hyggelig og prate og slå noen spøker uten at det blir oppfattet som flørt?? Jeg blir bare så irritert over at disse jentene ikke ser ut til å kunne forholde seg til virkeligheten, det virker som de lever i en fantasiverden og tolker ting på sin private måte.

Skjønner ikke at du gjør så stort problem ut av det. Du er da mann nok til å sette dem på plass er du ikke? Hvor gammel er du? Jeg får inntrykk av at du er en ganske usikker fyr som lar deg styre av uskyldige jenter som du egentlig burde være mann nok til å sette på plass. Vær mer direkte avvisende. Hvis de ikke tar hintet får du legge enda mer på.

Skjønner ikke at du gjør så stort problem ut av det. Du er da mann nok til å sette dem på plass er du ikke? Hvor gammel er du? Jeg får inntrykk av at du er en ganske usikker fyr som lar deg styre av uskyldige jenter som du egentlig burde være mann nok til å sette på plass. Vær mer direkte avvisende. Hvis de ikke tar hintet får du legge enda mer på.

Virker ikke som du helt skjønner problemstillingen. Saken er jo at uansett hvordan jeg forholder meg til dette så vil det påvirke samarbeidet i en studiesituasjon uheldig. Hvordan tror du gruppearbeidet går videre hvis jeg "setter dem skikkelig på plass" - samarbeidet blir anstrengt og vanskelig uansett. Problemet er at disse jentene ikke kan forholde seg mer faglig og saklig. Jeg tror du også hadde opplevd det som vanskelig hvis du hadde det slik på jobben, eller hva du gjør.

Virker ikke som du helt skjønner problemstillingen. Saken er jo at uansett hvordan jeg forholder meg til dette så vil det påvirke samarbeidet i en studiesituasjon uheldig. Hvordan tror du gruppearbeidet går videre hvis jeg "setter dem skikkelig på plass" - samarbeidet blir anstrengt og vanskelig uansett. Problemet er at disse jentene ikke kan forholde seg mer faglig og saklig. Jeg tror du også hadde opplevd det som vanskelig hvis du hadde det slik på jobben, eller hva du gjør.

Problemet er at du gjør deres problem til ditt. At de er interessert i deg og ikke omvendt er faktisk deres problem. Trekk dem til siden på tomannshånd og si at du føler at de misforstår deg og at synes det blir anstrengt å jobbe med dem når de er slik. Dette burde de jo akseptere og la deg være i fred. Dette høres jo nesten ut som omvendt sexpress. Noe som jenter opplever kanskje mest av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...