Gå til innhold

Bør jeg bli sammen med han?

Anbefalte innlegg

Gjest "luksus"problemet

Hei!

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Har kjent en ålreit gutt ca ett års tid, i starten var jeg hodestups forelska og etterhvert ble han det i meg også. Alle syns vi passe bra sammen og ville utgjøre det perfekte par. Han ville også blitt ganske glad hvis vil ble sammen. Men så er det meg da: Jeg er ganske kresen, og har aldri vært i et forhold før, syns liksom man må kunne kommunisere ganske bra og være ganske forelska for å bli sammen med noen. Og nå føler jeg at jeg ikke er så forelska i han her som jeg var før, og jeg føler vi ikke passer sammen og ikke kan snakke ordentlig sammen, han er ganske overfladisk (syns nå jeg)

Spørsmålet mitt blir da: Syns dere det er riktig av meg å bli sammen med han slik at han kan bli glad og fordi alle andre vil det? Jeg vet ikke helt hva jeg vil, får litt panikk når jeg tenker på det... Jeg har også merket i den senere tid at jeg trekker meg litt unna når han kommer og "tilfeldig" kommer borti meg.. Er dette ubevisstheten min som sier nei, eller er det bare meg som er kresen?

Glad for svar, for jeg blir gal av bare å ha meg å snakke med...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145157-b%C3%B8r-jeg-bli-sammen-med-han/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Syns dere det er riktig av meg å bli sammen med han slik at han kan bli glad og fordi alle andre vil det? Jeg vet ikke helt hva jeg vil, får litt panikk når jeg tenker på det"

Det høres ikke ut som du bør bli sammen med denne karen. Det er i hvert fall VELDIG feil å bli sammen med noen for at vedkommende ikke skal bli lei seg eller fordi andre synes dere passer sammen.

Selvsagt skal du ikke bli sammen med noen fordi andre synes dere ville vært et bra par, eller fordi han ville blitt glad. Dersom du ikke har de rette følelsene nå FØR du går inn i forholdet, hvordan tror du et slikt forhold vil arte seg etter hvert?

Noen har vanskeligere for å forelske seg enn andre, sånn er det bare. Ikke gå på akkord med deg sjøl. Hvis du derimot sjøl føler at du stiller FOR høye krav til en evt. kjæreste, så får du jo gå noen runder med deg sjøl. Men det blir noe annet...

Jeg synes ikke du skal bli sammen med ham. Hvis forelskelsen har gått over etter bare et år og før dere har blitt sammen på ordentlig, er dere nok ikke de rette for hverandre.

Ekte og dyp forelskelse som går over i kjærlighet går egentlig aldri over. Den kan gå i bøldedaler, men den blir ikke borte.

hei.

jeg syns ikke du skal bli ilag med ham hvis du føler det sann.

jeg hadde en god kompis(vi hadde kjendt hverandre i nesten 2 år) og alle syns vi passset så godt ilag.¨

jeg må innrømme at jeg var betatt av ham i begynnelsen ,men var veldig i tvil etter hvert. han var forelsket i meg, og vi ble ilag da til slutt.

jeg angret, jeg angret hver dag.

her satt jeg, med en god kompis, som jeg egentlig ikke ville noe mer med, og som jeg plutselig var ilag med. så jeg gjorde det slutt etter en stund, og dette var jo ikke lett. han ble jo lei seg, jeg ble lei meg, og nå er vennskapet ødelagt.

så jeg sier bare; vent til du er HELT sikker før du gjør noe som helst. husk at det er vår og at du får enda mer lyst på en kjæreste nå enn om vinteren.

lykke til, håper du finner ut av det, på den rette måten for deg=)

Annonse

Gjest "luksus"problemet

Huff, nå har jeg enda en ting jeg lurer på! Jeg var ute igår, og traff igjen en gammel venn.. Vi hadde det kjempekoselig, jeg følte virkelig at jeg kunne snakke med han! Etterhvert ble han litt brisen og sa han alltid hadde vært betatt av meg og kunne tenke seg å bli sammen med meg osv.. Jeg sa at jeg egentlig var sånn halvveis sammen med en annen (jeg er jo egentlig det) og det syns han var leit men han tok et OK. Så satt han å holdt rundt meg hele kvelden, og det syns jeg var helt greit! Men hvis han andre hadde gjort det, hadde jeg syns det var ubehagelig! Men det er jo helt feil, det skal være omvendt! jg blir så sur på meg selv, hvorfor kan jeg ikke like å bli tatt på av han jeg er forelska i og syns det er ubehangelig med han jeg ikke er forelska i?? Jeg blir så forvirra og sint, hvorfor reagerer jeg slik?? likevel vil vel de fleste syns jeg er bortskjemt som har TO som er glad i meg!!

Huff, nå har jeg enda en ting jeg lurer på! Jeg var ute igår, og traff igjen en gammel venn.. Vi hadde det kjempekoselig, jeg følte virkelig at jeg kunne snakke med han! Etterhvert ble han litt brisen og sa han alltid hadde vært betatt av meg og kunne tenke seg å bli sammen med meg osv.. Jeg sa at jeg egentlig var sånn halvveis sammen med en annen (jeg er jo egentlig det) og det syns han var leit men han tok et OK. Så satt han å holdt rundt meg hele kvelden, og det syns jeg var helt greit! Men hvis han andre hadde gjort det, hadde jeg syns det var ubehagelig! Men det er jo helt feil, det skal være omvendt! jg blir så sur på meg selv, hvorfor kan jeg ikke like å bli tatt på av han jeg er forelska i og syns det er ubehangelig med han jeg ikke er forelska i?? Jeg blir så forvirra og sint, hvorfor reagerer jeg slik?? likevel vil vel de fleste syns jeg er bortskjemt som har TO som er glad i meg!!

Når du ikke lenger er forelska i han du er 'sånn halvveis sammen med' og føler at alt blir feil når han tar i deg - da må du lytte til din egen magefølelse! Ikke tenk at andre synes dere er perfekte sammen!

Fortsett å være kresen, lytt til kroppen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...