Gjest Pricilla Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Uff.. Nå har han driti seg ut igjen. han eier ikke økonomisk sans eller fornuft når det gjelder penger.. han fikk mye mindre lønn enn han hadde regna med, og jeg hadde satt inn min del av husleia på hans konto og han har prestert å bruke opp de pengene. Den lave lønna hans holder ikke engang til husleia! Pluss at han skulder meg 1800,- og uten dem er jeg blakk. Og han hadde lovt å kjøpe tørketrommel, jeg kjøpte vaskemaskin. Drukner i skittentøy siden vi har dårlige tørkemuligheter.. Blir så sliten! Hvorfor skjønner han ikke at han ødelegger alt? Nå er jeg så sint at jeg får frysninger bare avb å tenke på dusten. Blir så skufa over sånn oppførsel! Det verste av alt er at han lånte 7000 av mora si for to dager siden for å kjøpe utstyr til datan som er helt unødvendig. Jeg sa han måtte kjøpe tørketrommel først, så kan han kjøpe leketøy, og dessuten liker jeg ikke at han låner flere tusen til stadighet av mora. Hvordan går det an å bli så dum? Dette fører selvfølgelig til at jeg blir sur og ikke har lyst til å være en smule grei, og han blir sur.. så er helvette løs. Elsker denne dumme gutten over alt og vil ikke gå fra han. Men dette er ikke første gang vi er i samme situasjon pga. hans dumheter. han kjøper (låner ofte penger) det han har lyst på, så blir han sittende med ubetalte regninger.. Og en dag over tida med husleia kan vi bli kasta ut, fristen er i morgen.. Oppgitt sukk og stønn fra en med en eller herlig gutt, men han er desverre økonomisk idiot! Og han som endelig hadde fått litt styring på det tullet der.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145249-hvordan-leve-med-en-%C3%B8konomisk-idiot/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Du får ta kontrollen og ikke la ham få noe penger. Hvorfor går husleiepengen inn på hans konto? Opprett en ny konto som er til regninger som bare du disponerer. Tving ham til å legge inn et automatisk trekk fra kontoen sin som går hver måned på lønnsdatoen. Dette er penger som skal gå til regninger osv. Resten kan han bruke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145249-hvordan-leve-med-en-%C3%B8konomisk-idiot/#findComment-919257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Enig med Nikki. Ikke sett penger inn på kontoen til en som ikke har styring, da ber du om bråk. Lag et system med trekk til en konto som skal gå til regninger. Trekk gjerne litt ekstra, så har dere noe å ta av hvis f.eks. kjøleskapet ryker. Og pris deg lykkelig over at du ikke har en som ikke må ha f.eks. sportsvogn og joggesko ennå. Det kan være romantisk å lage middag for to ut fra hva man finner nederst i fryseren eller innerst i skapet, men man finner sjelden bleier og parkdresser der. Typen din bør frigjøre seg fra mora si (økonomisk også) før han blir familiefar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145249-hvordan-leve-med-en-%C3%B8konomisk-idiot/#findComment-919268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Har du ikke fått deg tørketrommel enda? Det må da være to måneder siden du skrev om at du/dere skulle kjøpe det. Jeg hadde blitt sprø av sånt rot - ellers er jeg enig med Nikki. Du får prøve finn.no å se om det er noen som har en å gi bort så lenge, eller så er det mange som selger veldig billig akkurat der. God helg og lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145249-hvordan-leve-med-en-%C3%B8konomisk-idiot/#findComment-919274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Har du ikke fått deg tørketrommel enda? Det må da være to måneder siden du skrev om at du/dere skulle kjøpe det. Jeg hadde blitt sprø av sånt rot - ellers er jeg enig med Nikki. Du får prøve finn.no å se om det er noen som har en å gi bort så lenge, eller så er det mange som selger veldig billig akkurat der. God helg og lykke til Var vaskemaskin jeg prata om for en stund siden.. Og det er ikke to mnd. Har ikke bodd der i 2 mnd engang! ; ) men avtalen var at jeg skull kjøpe vaskemaskin, noe jeg har gjort og han tørketrommel nå når han fikk lønn.. men det ble det ikke noe av. har har gudskjelov fått 6000 til av den andre jobben da, så nå har han penger til husleie og mat i hvertfall. vi legger av 2000 hver hver mnd. og de pengene disponerer jeg. Da får han heller utsette sine egne regninger til neste mnd. Surrehuet! ; ) God helg til deg og. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145249-hvordan-leve-med-en-%C3%B8konomisk-idiot/#findComment-919276 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Var vaskemaskin jeg prata om for en stund siden.. Og det er ikke to mnd. Har ikke bodd der i 2 mnd engang! ; ) men avtalen var at jeg skull kjøpe vaskemaskin, noe jeg har gjort og han tørketrommel nå når han fikk lønn.. men det ble det ikke noe av. har har gudskjelov fått 6000 til av den andre jobben da, så nå har han penger til husleie og mat i hvertfall. vi legger av 2000 hver hver mnd. og de pengene disponerer jeg. Da får han heller utsette sine egne regninger til neste mnd. Surrehuet! ; ) God helg til deg og. Vaskemaskin var det ja. Det var visst meg som foreslo at du kjøpte kombimaskin. Vask og tørk i ett 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145249-hvordan-leve-med-en-%C3%B8konomisk-idiot/#findComment-919279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Enig med Nikki. Ikke sett penger inn på kontoen til en som ikke har styring, da ber du om bråk. Lag et system med trekk til en konto som skal gå til regninger. Trekk gjerne litt ekstra, så har dere noe å ta av hvis f.eks. kjøleskapet ryker. Og pris deg lykkelig over at du ikke har en som ikke må ha f.eks. sportsvogn og joggesko ennå. Det kan være romantisk å lage middag for to ut fra hva man finner nederst i fryseren eller innerst i skapet, men man finner sjelden bleier og parkdresser der. Typen din bør frigjøre seg fra mora si (økonomisk også) før han blir familiefar. At han bør frigjøre seg fra mor er sikkert og visst! han bruker mora som banken sin. Hver gang han ikke har penger sier han at han skal ordne det, og jeg vet han spør mor... Irriterende! jeg har kke fått en krone av mora mi til regninger eller annet piss fra jeg var 17 år, og jeg har levd på lærlingelønn + ekstrajobb og alltid klart meg utmerket både med regninger, fest og klær... Klarer bare ikke å fatte at det går an å være så ufornuftig! Kunne kjøpt meg masse fint ejg og når lønna kommer inn, men da vet jeg jo at jeg ikke har penegr til ting som må betales som er 100 ganger viktigere enn andre ting. Dust.... Uff, han skal få høre det i kvedl at dette finner jeg meg ikke i. han bare skyver bekymringene unna også, mens jeg blir gal til sinns og plages inn til margen. Vanligvis setter han sin del av husleia over på min konto og jeg betaler over nettbank, men siden han får lønn siste dag i mnd. og jeg den 15. og husleiefristen er den 1. hver mnd. så passa det seg sånn at jeg satt over.. Han skulle bare "låne" min del av husleia så lenge til han fikk lønn (uten at jeg visste det) så skar det seg pga. den lille lønna.. tenker ikke lenger enn nesa rekker! De andre regningene hans (de betaler kun han) klarer han faktisk å holde styr på. Det har gått bra med husleia i 2,5 år også, men han gjør noe dumt hele tiden med penger.. Ender ofte opp at jeg tar regningbunken hans og finner ut hva som må betales da og da og hva som må ringes på.. slitsomt. tar ikke jeg tak id et blir det liggende i skuffen til det kommer en purring.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145249-hvordan-leve-med-en-%C3%B8konomisk-idiot/#findComment-919282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Heisan! Dette hadde jeg blitt fly forbannet over. Jeg er veldig økonomisk strukturert, så dette hadde jeg ikke godtatt. Skjønner godt at du blir forbannet. Jeg har jo snakket med enkelte opp i gjennom årene som er noen rotehuer på dette området og jeg har forsøkt å få tak i hvordan de tenker, men det er umulig. Hva faen er det som foregår oppe i hode på en som bruker opp penger det skal betales husleie av? Jeg kan ikke fatte at det er mulig å være så korttenkt. Hvordan kan han prioritere så feil som han gjør, får du noen forklaring på det? Jeg skjønner heller ikke at du setter penger inn på hans konto når du vet hvordan han surrer. Skaff dere en ekstra konto som det trekkes automatisk en sum penger fra dere begge. Pengene brukes til husleie og andre faste utgifter. Trekket gjøres samme dag som lønningsdag, så han ikke rekker å bruke noe av de. I tillegg ha du bare tilgang til denne kontoen. Dette vil løse problemene dine/deres. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145249-hvordan-leve-med-en-%C3%B8konomisk-idiot/#findComment-919321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Økonomisk kjæreste Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Kjenner meg igjen med deg. Vi sliter med det samme, sist måned visste vi at det ble trangt på budsjettet for hans del, å hva gjor han da? Jo stakk ut å kjøpte seg mobiltelefon, enda den "gamle" kun har vært på markedet i et år! Gikk tom for penger nesten 3 uker før neste lønning og jeg måtte stå for alle innkjøp til da. Han lærer bare aldri, og jeg er for dum til å sette foten ned. Har ikke samvittighet til å la vær å kjøpe inn ny mat eller ikke batela for han når vi spiser ute.. Tar jeg det opp med han, blir han bare sur,tenker på å starte en felles konto for faste utgifter. Rart at jeg som tjener fire ganger mindre en han, alltid har penger, mens har nesten aldri har.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145249-hvordan-leve-med-en-%C3%B8konomisk-idiot/#findComment-919333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest papirtiger Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Kjenner meg igjen med deg. Vi sliter med det samme, sist måned visste vi at det ble trangt på budsjettet for hans del, å hva gjor han da? Jo stakk ut å kjøpte seg mobiltelefon, enda den "gamle" kun har vært på markedet i et år! Gikk tom for penger nesten 3 uker før neste lønning og jeg måtte stå for alle innkjøp til da. Han lærer bare aldri, og jeg er for dum til å sette foten ned. Har ikke samvittighet til å la vær å kjøpe inn ny mat eller ikke batela for han når vi spiser ute.. Tar jeg det opp med han, blir han bare sur,tenker på å starte en felles konto for faste utgifter. Rart at jeg som tjener fire ganger mindre en han, alltid har penger, mens har nesten aldri har.. Ingen med respekt for seg selv godtar slikt! "Har ikke samvittighet til å la vær å kjøpe inn ny mat eller ikke batela for han når vi spiser ute.." IKKE spis ute! Kjøp billig og kjip mat hvis han ikke deler på utgifter. Han gjør det antagelig ikke bevisst, men han utnytter deg. Og han vil fortsette med det helt til du sier ifra. Du forhindrer han i å lære seg noen essensielle ting om økonomi, akkurat som moren til Pricillas kjæreste gjør. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145249-hvordan-leve-med-en-%C3%B8konomisk-idiot/#findComment-919338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Heisan! Dette hadde jeg blitt fly forbannet over. Jeg er veldig økonomisk strukturert, så dette hadde jeg ikke godtatt. Skjønner godt at du blir forbannet. Jeg har jo snakket med enkelte opp i gjennom årene som er noen rotehuer på dette området og jeg har forsøkt å få tak i hvordan de tenker, men det er umulig. Hva faen er det som foregår oppe i hode på en som bruker opp penger det skal betales husleie av? Jeg kan ikke fatte at det er mulig å være så korttenkt. Hvordan kan han prioritere så feil som han gjør, får du noen forklaring på det? Jeg skjønner heller ikke at du setter penger inn på hans konto når du vet hvordan han surrer. Skaff dere en ekstra konto som det trekkes automatisk en sum penger fra dere begge. Pengene brukes til husleie og andre faste utgifter. Trekket gjøres samme dag som lønningsdag, så han ikke rekker å bruke noe av de. I tillegg ha du bare tilgang til denne kontoen. Dette vil løse problemene dine/deres. Har de samme tankene som deg.. Hvordan er det mulig?? Det første han gjør når lønninga kommer inn er å betale husleie og matpenger + andre regninger. Men nå dreit han seg ut for ente gang! Jeg regna med at han ikke skulle bruke de pengene jeg satt inn, for de var MINE og ikke hans.. MIN del av husleia. For å rekke fristen gjorde jeg det. Og han smartassen skulle "låne" de så lenge siden han allikevel fikk så fet lønn i dag.. jadda! 6000 fikk han! Og husleia er på 7000. men han fikk gudskjelov 6000 til da.. men at det går an å ta SÅ feil på hva man får i lønn??? Skjønner ikke at det er mulig at han får så lite heller jeg da.. han jobber jo hele tiden. Skal ta i bruk skandia-kontoen min og få trekt fra han konto rett inn der. men er irriterende at jeg må ta ansvar for å få ut mine 2000 av matpenger + hans 2000 av matpenger siden han ikke greier det sjøl uten å fucke opp. Skal begynne å ha matpenga på det kortet og (det er mitt, men bruker det ikke) - for per i dag legger vi pengene i en boks med kodelås som begge kan koden på, ogd et hender han "låner" derfra og.. Så kan han ikke betale tilbake når han skal.. Så blir det bråk igjen! Han har lært av mora si.. ingen tvil om det! Men han burde jo se det sjøl??? Hun bruker gjerne 5000 ute på en middag hvis hun har lyst.. Er ikke så farlig. men så har hun 10 ganger så mye penger som han i mnd og da - MINST! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145249-hvordan-leve-med-en-%C3%B8konomisk-idiot/#findComment-919341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Kjenner meg igjen med deg. Vi sliter med det samme, sist måned visste vi at det ble trangt på budsjettet for hans del, å hva gjor han da? Jo stakk ut å kjøpte seg mobiltelefon, enda den "gamle" kun har vært på markedet i et år! Gikk tom for penger nesten 3 uker før neste lønning og jeg måtte stå for alle innkjøp til da. Han lærer bare aldri, og jeg er for dum til å sette foten ned. Har ikke samvittighet til å la vær å kjøpe inn ny mat eller ikke batela for han når vi spiser ute.. Tar jeg det opp med han, blir han bare sur,tenker på å starte en felles konto for faste utgifter. Rart at jeg som tjener fire ganger mindre en han, alltid har penger, mens har nesten aldri har.. Vi har en ordning om at vi legger 2000 hver i matboksen den 1. hver mnd. Så har vi i hvert fall delt matutgifter. men hender han "låner" av dem og, har jeg også gjort, men legger tilbake etter max 2 dager. Nå skal ejg begynne å ha matpengene på kortet. Han blir alltid blakk tre dager etter lønning, men det skal sies at han har mange regninger og da, så penga går til det (når hanikke får kick og kjøper noe tull da, men det har ikke skjedd på lenge før nå). Hender jeg betaler nåe vi spiser ute, og hender han betaler.. Eller så sier jeg at han heller får låne av meg, så skal jeg ha igjen når han får lønning. Så det går greit sånn sett. Han får lønn 1. og jeg 15. så det er ganske greit. Går som regel rundt. men når han gjør sånne ting som nå blir jeg så oppgitt og muggen at jeg at jeg ikke har lyst til å se trynet hans engang. jeg har satt ned foten før, pakket baggen og dro. Derfor hadde vi pause i fire mnd. Da gikk det over stokk og stein, han betalte ikke noe - jeg alt med lav lønn.. jobba og sleit, han gjorde ingenting verken hjemme eller jobba. Da rant begeret mitt over. Da vi ble sammen igjen satt jeg noen krav til han økonomisk og de har han holdt, men at han surrer litt det gjør han, men han betaler i hvert fall de regningene han skal hver mnd. Men det er alltid et eller annet surr som skjer på veien.. Må låne av meg så lenge til han får lønn osv. Blir en ond sirkel. men skal minne han på i dag at jeg ikke tolererer sånne økonomiske glipper, og det vet han godt.. Så han var bleik i trynet i går helt til jeg spurte hva det var.. Og da sa han hva han hadde fått i lønn. Bra han blir litt nervøs i hvert fall! ; ) Han er nok redd for å fucke opp, men da skjønner jeg hvorfor han ikke skjerper seg! Det er ikke så vanskelig!!! jeg lever med mindre lønn enn han og har ca. 3000 i lommepenger i mnd. og det klarer ejg med fint på! Spanderer en del på han og faktisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145249-hvordan-leve-med-en-%C3%B8konomisk-idiot/#findComment-919345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Har vært der Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Jeg hadde en sånn kjæreste en gang. Det ble slutt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145249-hvordan-leve-med-en-%C3%B8konomisk-idiot/#findComment-919350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
StoneHead Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Problemet ligger ikke hos ham, men hos deg. Så lenge du ikke vil sette helt tydelige grenser for hva du aksepterer (hvorfor ikke - redd for å miste ham?) kommer det heller aldri til å bli noen forandring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145249-hvordan-leve-med-en-%C3%B8konomisk-idiot/#findComment-919402 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uups Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Vi har en ordning om at vi legger 2000 hver i matboksen den 1. hver mnd. Så har vi i hvert fall delt matutgifter. men hender han "låner" av dem og, har jeg også gjort, men legger tilbake etter max 2 dager. Nå skal ejg begynne å ha matpengene på kortet. Han blir alltid blakk tre dager etter lønning, men det skal sies at han har mange regninger og da, så penga går til det (når hanikke får kick og kjøper noe tull da, men det har ikke skjedd på lenge før nå). Hender jeg betaler nåe vi spiser ute, og hender han betaler.. Eller så sier jeg at han heller får låne av meg, så skal jeg ha igjen når han får lønning. Så det går greit sånn sett. Han får lønn 1. og jeg 15. så det er ganske greit. Går som regel rundt. men når han gjør sånne ting som nå blir jeg så oppgitt og muggen at jeg at jeg ikke har lyst til å se trynet hans engang. jeg har satt ned foten før, pakket baggen og dro. Derfor hadde vi pause i fire mnd. Da gikk det over stokk og stein, han betalte ikke noe - jeg alt med lav lønn.. jobba og sleit, han gjorde ingenting verken hjemme eller jobba. Da rant begeret mitt over. Da vi ble sammen igjen satt jeg noen krav til han økonomisk og de har han holdt, men at han surrer litt det gjør han, men han betaler i hvert fall de regningene han skal hver mnd. Men det er alltid et eller annet surr som skjer på veien.. Må låne av meg så lenge til han får lønn osv. Blir en ond sirkel. men skal minne han på i dag at jeg ikke tolererer sånne økonomiske glipper, og det vet han godt.. Så han var bleik i trynet i går helt til jeg spurte hva det var.. Og da sa han hva han hadde fått i lønn. Bra han blir litt nervøs i hvert fall! ; ) Han er nok redd for å fucke opp, men da skjønner jeg hvorfor han ikke skjerper seg! Det er ikke så vanskelig!!! jeg lever med mindre lønn enn han og har ca. 3000 i lommepenger i mnd. og det klarer ejg med fint på! Spanderer en del på han og faktisk. Driver ikke du og planlegger barn med den mannen? Lykke til... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145249-hvordan-leve-med-en-%C3%B8konomisk-idiot/#findComment-919413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ørkenvandreren Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Nei, når hhv mor og samboer ordner opp, trenger jo guttungen aldri å vokse opp... Hvis han i litt større grad selv måtte måtte ta konsekvensene av sin egen uryddighet, ville kanskje lærekurven vært litt brattere enn det den er nå..... Hvis dere ikke vil lære ham "the hard way", får du forsøke å få aksept for at det er faktisk er du som må ha full kontroll på økonomien i samlivet. Jeg vet om par som har det på den måte, dvs at kvinnen er den økonomi-ansvarlige. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145249-hvordan-leve-med-en-%C3%B8konomisk-idiot/#findComment-919419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Problemet ligger ikke hos ham, men hos deg. Så lenge du ikke vil sette helt tydelige grenser for hva du aksepterer (hvorfor ikke - redd for å miste ham?) kommer det heller aldri til å bli noen forandring. Problemet ligger hos meg ja? Saklig... jeg har sagt hva jeg mener jeg, og det vet han.. les lenger ned så kjeønner du hva jeg mener. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145249-hvordan-leve-med-en-%C3%B8konomisk-idiot/#findComment-919420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mor i juni Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Driver ikke du og planlegger barn med den mannen? Lykke til... Det var flåsete sagt.. han kan da være en utmerket og omsorgsfull far! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145249-hvordan-leve-med-en-%C3%B8konomisk-idiot/#findComment-919421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Nei, når hhv mor og samboer ordner opp, trenger jo guttungen aldri å vokse opp... Hvis han i litt større grad selv måtte måtte ta konsekvensene av sin egen uryddighet, ville kanskje lærekurven vært litt brattere enn det den er nå..... Hvis dere ikke vil lære ham "the hard way", får du forsøke å få aksept for at det er faktisk er du som må ha full kontroll på økonomien i samlivet. Jeg vet om par som har det på den måte, dvs at kvinnen er den økonomi-ansvarlige. Hvis ikke jeg hjelper han når det er ille (og da er han ikke selv skyldig - gammel gjeld) så går det jo i bunn og grunn like mye utover meg! Vi har da planer åom å få lån en gang i tida, og det går ikke nåe han overhodet ikke har mulighet til å betale gjeld. men nå er det ikke sånne ting so irriterer mest, men at han er så uansvarlig som han var denne uka.. DA er han skyldig og får faen emg fikse det sjøl også. han får ikke låne en krone til av meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145249-hvordan-leve-med-en-%C3%B8konomisk-idiot/#findComment-919430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bente831365380491 Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Kjenner meg igjen med deg. Vi sliter med det samme, sist måned visste vi at det ble trangt på budsjettet for hans del, å hva gjor han da? Jo stakk ut å kjøpte seg mobiltelefon, enda den "gamle" kun har vært på markedet i et år! Gikk tom for penger nesten 3 uker før neste lønning og jeg måtte stå for alle innkjøp til da. Han lærer bare aldri, og jeg er for dum til å sette foten ned. Har ikke samvittighet til å la vær å kjøpe inn ny mat eller ikke batela for han når vi spiser ute.. Tar jeg det opp med han, blir han bare sur,tenker på å starte en felles konto for faste utgifter. Rart at jeg som tjener fire ganger mindre en han, alltid har penger, mens har nesten aldri har.. Jo mer penger man har, jo mer bruker man! Tror det at de med mindre penger, vet å bruke de fornuftig, fordi de vet at de er nødt til det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145249-hvordan-leve-med-en-%C3%B8konomisk-idiot/#findComment-919431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.