Gå til innhold

Hvordan leve med en økonomisk idiot?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• shandy

2

• Hawkwind

2

• StoneHead

2

• soleil

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Pricilla

Driver ikke du og planlegger barn med den mannen? Lykke til...

Vi har faktisk utsatt det - nettopp pga av gjelda hans! Men utenom at han er en økonomisk idiot til tider er han det skjønneste mennesket ejg noen gang har møtt, så du trenger ikke bli frekk..

Gjest mor i juni

Som ikke skjønner at man ikke kan la husleia stå ubetalt? Et slikt problem er ikke noe man bare overser. Spesielt ikke når man planlegger barn.

Ja, men når det gjelder barn så er det flere ting som er viktig. Og husleia er ikke avgjørende for om han blir en god far!! Du ser vel selv svaret du har fått..

Vi har faktisk utsatt det - nettopp pga av gjelda hans! Men utenom at han er en økonomisk idiot til tider er han det skjønneste mennesket ejg noen gang har møtt, så du trenger ikke bli frekk..

Javel. Jeg ser frem, til de neste inleggene fra deg her når du syter over at han har brukt opp pengene til regnigner og husleie og dere sitter med en liten uten penger til bleier...

Ja, men når det gjelder barn så er det flere ting som er viktig. Og husleia er ikke avgjørende for om han blir en god far!! Du ser vel selv svaret du har fått..

Jo mor i juni. DA er husleia viktig. Ellers sitter mor med klumpen i halsen og redsel for å bli kasta ut, mens far ligger på gulvet og spiller playstation. Sånne ting er viktig. Og det nytter ikke å stikke hodet i jorda og si jammen han ER jo så snill.

Gjest mor i juni

Javel. Jeg ser frem, til de neste inleggene fra deg her når du syter over at han har brukt opp pengene til regnigner og husleie og dere sitter med en liten uten penger til bleier...

Så hyggelig du er da. Ta deg en tur ut du, og pass på deg selv. Barn var ikke engang temaet.

Makan..

Annonse

Gjest mor i juni

Jo mor i juni. DA er husleia viktig. Ellers sitter mor med klumpen i halsen og redsel for å bli kasta ut, mens far ligger på gulvet og spiller playstation. Sånne ting er viktig. Og det nytter ikke å stikke hodet i jorda og si jammen han ER jo så snill.

Alt er ikke svart/hvitt heller, slik du framstiller det.

Gjest Pricilla

har da ikke sagt at vi lever sånn???? Hvis du leser de andre innleggene min her før du begynner å slenge dritt og uttsle deg om ting du ikke veit en dritt om hadde jg satt pris på det. Han har ikke fucka opp med husleia på 2,5 år!!!! nettopp fordi jeg gikk sist gang. Men den er betalt i dag den.. men at han "lånte" av min del og fikk så lav lønn og ikke venta til han fikk lønna og var korttenkt der er problemet her. ikke om hvorvidt vi skal ha barn eller ikke.

har faktisk aldri betalt husleia forsent, og bruker 4000 til mat hver mnd. så sulter ikke. men det er irriterende at han stadig er blakk fordi han prioriterer feil. Foreløpig har vi ikke noe barn å ta vare på så skjønner ikke hvorfor du blander inn det. Tror du ikke jeg hadde kjøpt blier i stedet for øl hvis vi hadde hatt barn? Eller han babyutstyr i stedet for ny mobil? Er ikke helt idioter da - så ikke tiltal meg som vi er det! herregud..

har da ikke sagt at vi lever sånn???? Hvis du leser de andre innleggene min her før du begynner å slenge dritt og uttsle deg om ting du ikke veit en dritt om hadde jg satt pris på det. Han har ikke fucka opp med husleia på 2,5 år!!!! nettopp fordi jeg gikk sist gang. Men den er betalt i dag den.. men at han "lånte" av min del og fikk så lav lønn og ikke venta til han fikk lønna og var korttenkt der er problemet her. ikke om hvorvidt vi skal ha barn eller ikke.

har faktisk aldri betalt husleia forsent, og bruker 4000 til mat hver mnd. så sulter ikke. men det er irriterende at han stadig er blakk fordi han prioriterer feil. Foreløpig har vi ikke noe barn å ta vare på så skjønner ikke hvorfor du blander inn det. Tror du ikke jeg hadde kjøpt blier i stedet for øl hvis vi hadde hatt barn? Eller han babyutstyr i stedet for ny mobil? Er ikke helt idioter da - så ikke tiltal meg som vi er det! herregud..

Du har jo lagt ut hele livshistoria di her inne, så man gjør seg sine tanker. Og jeg har ikke gjort noe annet enn å mane til forsiktighet her. Det tåler du tydeligvis ikke..

Gjest Pricilla

Du har jo lagt ut hele livshistoria di her inne, så man gjør seg sine tanker. Og jeg har ikke gjort noe annet enn å mane til forsiktighet her. Det tåler du tydeligvis ikke..

Joda det tåler jeg.men tåler ikke at folk tror de vet hvordan ting er i mitt liv uten at det vet det. Greit at du forholder deg til det jeg skriver, men å dra ting ut i det lange og det breie og diskutere utenfor tema synes jeg er unødvendig.

Har aldeles ikke lagt ut livshistoria mi. Hvorfor leser du mine innlegg da hvis du synes de er upassende?

Nå finns det jo faktisk en hel del menn å bli glad i som er litt mindre rotehuer da...

Gjest Pricilla

Nå finns det jo faktisk en hel del menn å bli glad i som er litt mindre rotehuer da...

Ok - så forslaget ditt er rett og slett å bytte ut mannen jeg elsker over alt på jord (og er kjempeglad i familien hans) og har vært sammen med i fem år fordi han ikke er perfekt?

jadda - det var jo enkelt og greit..

Annonse

Tror neppe han kommer til¨å bedre seg noengang så hvis du vil leve med ham, noe jeg jo regner med, så må du ta styringa.

Det vil uansett være fornuftig å ha egne kontoer uten korttilgang på, en til feks husleia, en til innkjøp (spar penger til noe bestemt på den, feks tørketrommel) osv. Bestem at det ALDRI tas ut penger fra disse til annet enn formålet. Kanskje han ikke burde ha tilgang på dem?

Du må få han til å skjønne at så lenge dere er to, kan ikke han kjøpe alt han vil ha, og øse ut med penger, han må lære seg økonomi!!

Ok - så forslaget ditt er rett og slett å bytte ut mannen jeg elsker over alt på jord (og er kjempeglad i familien hans) og har vært sammen med i fem år fordi han ikke er perfekt?

Når man er så frustrert, at man betegner sin "kjære" som idiot på Internett, så spørs det om det ikke er noe virkelig galt fatt.

Gjest alpefiol

Vi har en ordning om at vi legger 2000 hver i matboksen den 1. hver mnd. Så har vi i hvert fall delt matutgifter. men hender han "låner" av dem og, har jeg også gjort, men legger tilbake etter max 2 dager. Nå skal ejg begynne å ha matpengene på kortet.

Han blir alltid blakk tre dager etter lønning, men det skal sies at han har mange regninger og da, så penga går til det (når hanikke får kick og kjøper noe tull da, men det har ikke skjedd på lenge før nå). Hender jeg betaler nåe vi spiser ute, og hender han betaler.. Eller så sier jeg at han heller får låne av meg, så skal jeg ha igjen når han får lønning. Så det går greit sånn sett. Han får lønn 1. og jeg 15. så det er ganske greit. Går som regel rundt.

men når han gjør sånne ting som nå blir jeg så oppgitt og muggen at jeg at jeg ikke har lyst til å se trynet hans engang. jeg har satt ned foten før, pakket baggen og dro. Derfor hadde vi pause i fire mnd. Da gikk det over stokk og stein, han betalte ikke noe - jeg alt med lav lønn.. jobba og sleit, han gjorde ingenting verken hjemme eller jobba. Da rant begeret mitt over. Da vi ble sammen igjen satt jeg noen krav til han økonomisk og de har han holdt, men at han surrer litt det gjør han, men han betaler i hvert fall de regningene han skal hver mnd. Men det er alltid et eller annet surr som skjer på veien.. Må låne av meg så lenge til han får lønn osv. Blir en ond sirkel. men skal minne han på i dag at jeg ikke tolererer sånne økonomiske glipper, og det vet han godt.. Så han var bleik i trynet i går helt til jeg spurte hva det var.. Og da sa han hva han hadde fått i lønn. Bra han blir litt nervøs i hvert fall! ; ) Han er nok redd for å fucke opp, men da skjønner jeg hvorfor han ikke skjerper seg! Det er ikke så vanskelig!!! jeg lever med mindre lønn enn han og har ca. 3000 i lommepenger i mnd. og det klarer ejg med fint på! Spanderer en del på han og faktisk.

Dere hadde pause i fire måndeder og da betalte du for ham? Og fordi han messa totlat opp i den perioden ble du sammen med ham igjen? Logisk..

Han er og blir sånn, det må du enten leve med, eller finne en normal mann..

Gjest alpefiol

Du har nå omtalt han som alt annet enn drømmemannen her, så det må da finnes andre menn der ute som er bedre.. og det er det tro meg.. han må være en av de mest håpløse, og det værste er jo at du lar ham..

Gjest men hvorfor...

Hvis ikke jeg hjelper han når det er ille (og da er han ikke selv skyldig - gammel gjeld) så går det jo i bunn og grunn like mye utover meg! Vi har da planer åom å få lån en gang i tida, og det går ikke nåe han overhodet ikke har mulighet til å betale gjeld. men nå er det ikke sånne ting so irriterer mest, men at han er så uansvarlig som han var denne uka.. DA er han skyldig og får faen emg fikse det sjøl også. han får ikke låne en krone til av meg.

.... er han ikke selv skyldig i gammal gjeld? Er det noen andre som har lånt penger i hans navn, eller tvunget ham til å skrive under på lånedsøknader?

Gjest persam

Tror du ikke at du ikke hadde fått nok penger til ungen om du fortsatt betalte alt. Han kommer nok neppe til å bruke penger på den, når det er andre morsommere ting å bruke penger på..

Han kan være en god far selv om han ikke bruker ei krone på den vet du..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...