MissBrumm Skrevet 7. januar 2001 Del Skrevet 7. januar 2001 Er i startfasen av et nytt forhold. Er fortsatt redd etter et gammelt forhold hvor jeg ble mishandlet. Dette er tre år siden så det er vel på tide å legge det bak seg. Har hatt to kortvarige forhold etter dette, men gjort det lsutt med en gang det blir alvor. Nå er det to år siden sist. Personen jeg er involvert med er en meget god venn, har vært forelsket i ham lenge og endelig er det skjedd noe. Han har nok hatt følelser for meg lenger enn jeg for ham, mem ikke gitt uttrykk for dem. Jeg er livende redd for å gi uttrykk for mine følelser når vi er sammen, og redd for at han skal si noe. Vet det egentlig er tåpelig, men det er ikke lett... Noen som har et godt råd om hvordan jeg kan klare å gjennomføre det denne gangen? Føler meg som en "fjortis" (uff!). Er redd for å virke masete hvis jeg ber ham over, ber om å komme på besøk og annet (selv om han gjør det mer enn meg). Må legge til at vi begge er i slutten av tyveårene. Dette ble rotete, men jeg vil virkelig denne gangen. Tror endelig jeg har funnet en person som jeg kan ha det fint med i mange år. Vi kjenner jo hverandre ut og inn etter flere års vennskap. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14529-redd-for-noe-nytt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 7. januar 2001 Del Skrevet 7. januar 2001 Hei! Jeg synes du heller skal rose deg enn å bebreide deg nå. Så fint at du har lyst og mot til nye nære kontakter, og får det. Når en er blitt mishandlet i et intimt forhold, sitter minnene om dette godt fast hos deg, antakelig mye lenger enn du tror. Og frykten for å bli "tatt" igjen kan dukke opp. For mange skal det svært lite til før en er tilbake i det vonde som var den gang, enda det ikke har noe med det nye forholdet å gjøre. Jeg synes du skal invitere din nye venn over og fortelle han litt om din vegring mht føleleser, og involvere han noe i din bakgrunn. Du behøver ikke betro alle detaljer. Det viktige er at han forstår hva som bidrar til din usikkerhet. Det kan umulig vekke annet enn sympati og forståelse fra hans side. Jeg håper det vil lette trykket hos deg, og kanskje øke selvfølelsen også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14529-redd-for-noe-nytt/#findComment-69217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.