Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fikk brev fra sykehuset om at HCG-innholdet i blodet mitt dagen FØR spontanaborten min (var på ultralyd for å sjekke at alt var iorden pga blødninger - det var det ikke, de mente at fosteret hadde vært dødt i noen uker), var temmelig høyt, og at de ville at jeg skulle ta en kontrollprøve nå for å se om det var noen "graviditetsprodukter" igjen i livmoren. Jeg tok en grav.test idag og den slo ikke ut i det hele tatt- vil da en blodprøve si noe mer?

De mente at fosteret tilsvarte uke 5, mens jeg egentlig var i uke 8. De mente at fosteret var ca 3 mm, og livmoren ca 2 cm - men det som kom ut var fyllt fosterpose som var 2-3 cm (var hjemme da aborten skjedde, men så da fosteret kom), og en hel masse andre ting, så livmoren må jo ha vært større enn 2 cm?!?!

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Blodprøven er litt mer følsom enn urinprøven, men det er ikke store forskjeller. Jeg synes du skal ta testen som legene har bestemt. Det er mer sikkert med en tallverdi fra et laboratorium enn en strek på en test du avleser. Noe av graviditeten kunne kanskje allerede sitte i livmorhalsen og ikke være med i målingen av det som ble observert i selve livmoren. Kan det mon forklare forskjellen i størrelse?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...