HesteHovet Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 min ektemann truer min sønn(9)(han er ikke faren) med å knekke lang fingeren,hvis han viser fingeren igjen.. Dette er ikke første gang at han truer han med noe..hva skal jeg gjøre? Jeg synest at det er veldig skummelt og jeg er nå veldig bekymret,han har også noen ganger blitt så sint at han har vist knytt neven til gutten. Og han takler ikke at gutten terger(typisk barn) Så ektemannen min tar hardere igjen på gutten! *Jeg liker ikke dette* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145323-hvem-skal-jeg-ta-kontakt-med/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Og du lar dette pågå?! Hvorfor er du sammen med en slik mann? Det er jo en grunn til at sønnen din i utgangspunktet "terger" også! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145323-hvem-skal-jeg-ta-kontakt-med/#findComment-919909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sorimori Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Jeg syns du skal ta kontakt med din ektemann. Det er ditt ansvar å beskytte din sønn fra å bli fysisk eller psykisk truet. Hvis dette er alvorlig, og kan gi gutten men, syns jeg du skal gi din ektemann et ultimatum. Enten får han være en god rollemodell for gutten, eller så må han ut av huset. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145323-hvem-skal-jeg-ta-kontakt-med/#findComment-919933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady 2004 Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 KAST HAM PÅ DØR OG STILL KRAV. Men bare det at han holder på sånn bør være en tankevekker for deg. Som sagt du har et ansvar for gutten, og "tillater" du det er det det samme som du godtar dette. Han kan bare gjøre det du tillater ham. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145323-hvem-skal-jeg-ta-kontakt-med/#findComment-920012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest far away Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Synes du det er verd å ofre ditt barn for denne mannen? Han ødelegger gutten med deg som taus tilskuer. Mennesker som ikke kan behandle sine stebarn med respekt må enten skjerpe seg eller skilles fra stebarna. For her er det du som er den voksne og skal beskytte dine barn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145323-hvem-skal-jeg-ta-kontakt-med/#findComment-920021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zeidel Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Hva bidrar DU med, for at gutten skal slutte å vise fingeren til folk? Ingenting?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145323-hvem-skal-jeg-ta-kontakt-med/#findComment-920024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HesteHovet Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 takker alle for svarene..men det er ikke så enkelt som dere tror.Det hjelper ikke mye å snakke til en godt voksen mann.Jeg overbeskytter min sønn!Jeg vet til hver tid hva han gjør og ikke gjør...fordi jeg er veldig mye ute med han..men det er jo slik at jeg kan ikke gjøre dette i en evighet.(Og kan nesten tenke meg hva slags råd dere kommer ut med denne gang)Problemmet er ikke min sønn.Men ektemannen min..Han vil ikke dra til fam.rådgivning kontor.Han nekter for at han har noen problem(noe jeg har sagt til han at han har når han truer et barn på 9 med å knekke fingre)Det må da gå an å smikke på fingrene istedet for å si at han vil gjøre det..Og sier jeg noe han ikke liker så gir han meg ultimatum.Vi har vært gift i snart 2år og på de to årene har han gitt meg 4 ultimatum pga en regning,at jeg beskytter mitt barn og at jeg kjefter.Men så er det jeg som betaler tlf regninger og hans regninger +mine egne...han tjener 8200,- mer enn det jeg gør(så regner du kankje ut dette da vet du hva jeg tjener) Så dette problemmet er tungvint og jeg har lurt på om jeg er gift med en psykopat??? Sorry men dette skulle vere et svar til Zeidel =) men det kom opp mer enn jeg hadde tenkt..så da logger jeg her...klem fra HesteHovet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145323-hvem-skal-jeg-ta-kontakt-med/#findComment-920049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistera Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 takker alle for svarene..men det er ikke så enkelt som dere tror.Det hjelper ikke mye å snakke til en godt voksen mann.Jeg overbeskytter min sønn!Jeg vet til hver tid hva han gjør og ikke gjør...fordi jeg er veldig mye ute med han..men det er jo slik at jeg kan ikke gjøre dette i en evighet.(Og kan nesten tenke meg hva slags råd dere kommer ut med denne gang)Problemmet er ikke min sønn.Men ektemannen min..Han vil ikke dra til fam.rådgivning kontor.Han nekter for at han har noen problem(noe jeg har sagt til han at han har når han truer et barn på 9 med å knekke fingre)Det må da gå an å smikke på fingrene istedet for å si at han vil gjøre det..Og sier jeg noe han ikke liker så gir han meg ultimatum.Vi har vært gift i snart 2år og på de to årene har han gitt meg 4 ultimatum pga en regning,at jeg beskytter mitt barn og at jeg kjefter.Men så er det jeg som betaler tlf regninger og hans regninger +mine egne...han tjener 8200,- mer enn det jeg gør(så regner du kankje ut dette da vet du hva jeg tjener) Så dette problemmet er tungvint og jeg har lurt på om jeg er gift med en psykopat??? Sorry men dette skulle vere et svar til Zeidel =) men det kom opp mer enn jeg hadde tenkt..så da logger jeg her...klem fra HesteHovet Har du lurt på? Du vet bør du skrive at du VET du er gift med en psykopat! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145323-hvem-skal-jeg-ta-kontakt-med/#findComment-920067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest qåp Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 takker alle for svarene..men det er ikke så enkelt som dere tror.Det hjelper ikke mye å snakke til en godt voksen mann.Jeg overbeskytter min sønn!Jeg vet til hver tid hva han gjør og ikke gjør...fordi jeg er veldig mye ute med han..men det er jo slik at jeg kan ikke gjøre dette i en evighet.(Og kan nesten tenke meg hva slags råd dere kommer ut med denne gang)Problemmet er ikke min sønn.Men ektemannen min..Han vil ikke dra til fam.rådgivning kontor.Han nekter for at han har noen problem(noe jeg har sagt til han at han har når han truer et barn på 9 med å knekke fingre)Det må da gå an å smikke på fingrene istedet for å si at han vil gjøre det..Og sier jeg noe han ikke liker så gir han meg ultimatum.Vi har vært gift i snart 2år og på de to årene har han gitt meg 4 ultimatum pga en regning,at jeg beskytter mitt barn og at jeg kjefter.Men så er det jeg som betaler tlf regninger og hans regninger +mine egne...han tjener 8200,- mer enn det jeg gør(så regner du kankje ut dette da vet du hva jeg tjener) Så dette problemmet er tungvint og jeg har lurt på om jeg er gift med en psykopat??? Sorry men dette skulle vere et svar til Zeidel =) men det kom opp mer enn jeg hadde tenkt..så da logger jeg her...klem fra HesteHovet Han kommer aldri til å slutte. Dette kaller jeg å tyranisere. Ingenting vil forandre seg så lenge DU tillater han å oppføre seg slik. Det er jo du som skal stille HAM ultimatum. Og en annen ting: At du finner deg i det, har jeg problemer med å forstå. Noen vil vel kanskje si at folk som finner seg i det har bare godt av det, men jeg vil påstå at disse ikke klarer å se. forstå konsekvensene. Man blir rett og slett blind. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145323-hvem-skal-jeg-ta-kontakt-med/#findComment-920101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uten signatur Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Det beste du kan gjøre for å beskytte sønnen din mot denne mannen er faktisk å skille deg fra han. Hvem er viktigst i livet ditt, sønnen din eller denne mannen? Det er et valg, om et et vanskelig valg. Har dere felles barn? DA blir det jo vanskeligere selvfølgelig. Du kan jo ikke selv heller ha det godt med en slik mann! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145323-hvem-skal-jeg-ta-kontakt-med/#findComment-920212 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stoiker Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Nei,nå må jeg banne i kjerka, her! Man kan ikke si at en mann er psykopat ut fra det jeg har lest her. Å stille en slik diagnose, er alt for alvorlig! Og videre: Jeg er selv enslig mor,og er det noe jeg har innsett, så er det at vi kvinner har våre metoder og gutta har sine! Menn har mye tøffere tone seg imellom enn vi synes de bør! Skole og hjem og hvor vi nå enn er, er veldig feminine i sine måter å håndtere konflikter og grensesetting på! Når skal vi la gutta få være gutter og bli menn? Jeg tror gutten din har godt av litt røffere tone og behandling, jeg! Og jeg tror slett ikke han tar trusselen om en brukket finger så bokstavlig som du gjør! Eller dere andre, her inne, for den saks skyld! I skolegården og andre steder vil din sønn møte helt andre trusler - både virkelige og andre - enn dette! Gutten din trenger en mann å se opp til, han trenger å bli behandlet som gutt og ikke som et persilleblad, jeg tror kanskje han til og med terger din mann fordi han liker ham! Han blir dessuten utsatt for "trusler" fra en han føler seg trygg på, det er en måte å vokse opp på og nærme seg en langt farligere hverdag på. Det er tøft å være gutt og mann i verden i dag! Her - i vårt nærmeste nabolag er det tøft! Jeg tror din mann gjør gutten din en tjeneste ved å "true" ham litt og lære ham noe om realitetene i den ungdomsverdenen gutten din straks skal ut i - alene! Dessuten tror jeg de to rett og slett terger hverandre litt, på denne måten! La dem få finne fram til grensene seg imellom uten for mye innblandning fra deg! Og vær sjeleglad for at du ikke skal være alene-mor når gutten din skal opp i ungdomsskolen og skal ut om kveldene og du ikke vet helt sikkert hvor han er eller hva han gjør! Her har du fått tak i en mann som bryr seg, setter grenser og er maskulin. Er det maskulint å brekke fingre? Nei, men _gjør_ han det - eller er det - som jeg tror - to menn som måler styrke? La den sterkeste få vinne! Da har gutten din en voksen som er der når han skal bli tenåring, også! Ikke glem at gutter til og med lekesloss - noen hele livet! Vi kvinner ville ikke gjøre det, tror jeg. Men det betyr ikke at det gutta gjør, er galt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145323-hvem-skal-jeg-ta-kontakt-med/#findComment-920223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 takker alle for svarene..men det er ikke så enkelt som dere tror.Det hjelper ikke mye å snakke til en godt voksen mann.Jeg overbeskytter min sønn!Jeg vet til hver tid hva han gjør og ikke gjør...fordi jeg er veldig mye ute med han..men det er jo slik at jeg kan ikke gjøre dette i en evighet.(Og kan nesten tenke meg hva slags råd dere kommer ut med denne gang)Problemmet er ikke min sønn.Men ektemannen min..Han vil ikke dra til fam.rådgivning kontor.Han nekter for at han har noen problem(noe jeg har sagt til han at han har når han truer et barn på 9 med å knekke fingre)Det må da gå an å smikke på fingrene istedet for å si at han vil gjøre det..Og sier jeg noe han ikke liker så gir han meg ultimatum.Vi har vært gift i snart 2år og på de to årene har han gitt meg 4 ultimatum pga en regning,at jeg beskytter mitt barn og at jeg kjefter.Men så er det jeg som betaler tlf regninger og hans regninger +mine egne...han tjener 8200,- mer enn det jeg gør(så regner du kankje ut dette da vet du hva jeg tjener) Så dette problemmet er tungvint og jeg har lurt på om jeg er gift med en psykopat??? Sorry men dette skulle vere et svar til Zeidel =) men det kom opp mer enn jeg hadde tenkt..så da logger jeg her...klem fra HesteHovet Problemet er ikke bare din mann. It takes two to tango, og man kan ikke bare skylde på psykopati og manipulasjon og slikt. At du i tillegg skriver at du overbeskytter din sønn... vel, hallo... hvordan mener du han skal bli et god, selvstendig og sterk ung mann som skal bli en god far og kjæreste, hvis du holder på sånn? Dytt ut mannen så mye du bare vil, skyld på han så mye du bare vil, men du må nok ta deg selv også, kjære deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145323-hvem-skal-jeg-ta-kontakt-med/#findComment-921731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.